Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: fråga ang "XBOX RGB+S-video+AV+optisk digital"

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25

fråga ang "XBOX RGB+S-video+AV+optisk digital"

Jag hade tänkt att köra tv-ut mot min 21" LG TV. Denna har tyvärr ingen ren s-video ingång utan bara en SCART.

Nu har jag kabeln "XBOX RGB+S-video+AV+optisk digital" som uppenbarligen har en S-video ingång men jag får ingen bild. Måste Xboxen vara igång samtidigt när kabeln är kopplad däremellan?

Måste det vara så att SCART-ingången i min TV har stöd för en S-video signal eller lyckas kabeln konvertera signalen så jag bör få bild iaf?

Om det nu är så att SCART-ingången måste ha stöd för S-video signal, bör det då gå att köpa en S-video -> SCART-kabel och köra med en sådan istället?

mvh
    pemani
    Last edited by pemani; 2006-12-04 at 14:41.

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Ankarsrum
    Respekt
    22
    Nej, du kan köra med bara RGB. Det ger bättre kvallitet än S-VHS, om du mot all förmodan villl använda S-VHS behöver du en adapter. Varför inte köpa ett vanligt "Advanced Scart Pak" isället?

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Belsebubben Visa Inlägg
    Nej, du kan köra med bara RGB. Det ger bättre kvallitet än S-VHS, om du mot all förmodan villl använda S-VHS behöver du en adapter. Varför inte köpa ett vanligt "Advanced Scart Pak" isället?
    hur menar du då? Kan jag ställa in SCART-adaptern jag redan har på "RGB" istället för "S-video" och få bild?

mvh
    pemani

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det låter som om du försöker använda kabeln till att koppla en pc till en tv. Det går inte.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Ankarsrum
    Respekt
    22
    Du sa att kabeln hade RGB, Då skickar boxen ut både rgb-signal och signal via s-vhs. Kabeln har flera kontakter: En SCART med RGB och komposist, en S-VHS, en Toslink med digital optisk ljud.

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det låter som om du försöker använda kabeln till att koppla en pc till en tv. Det går inte.
    Nehej ok då är jag med. Med tanke på att jag inte har nån s-video ingång på tv:n och bara en SCART så hade jag förhoppning om att utbyttja den kabeln direkt istället. Men då blir det att köpa en S-video -> Scart iaf då för att få det att funka korrekt?

Men jag kan fortfarande använda toslinken i den kabeln tillsammans med xboxen för att koppla in 5.1 system och få surroundljud i filmer? Hade planer på Logitech z-5400 som ska funka med optisk koppling.

fråga 2: http://www.netonnet.se/index.asp?iid=79671

Skulle den kunna funka?

ps. Anledningen till att jag försökte vidare med denna koppling var att PC:n hittade på TV:n som bildkälla i inställningarna. Trodde det gick att få fart på det. Men tack iaf.

mvh
    pemani
    Last edited by pemani; 2006-12-04 at 15:07.

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Ankarsrum
    Respekt
    22
    Om du har scart-ingång som stödjer RGB och vill ha 5.1-ljud så köper du http://www.psxcare.com/product.php?xProd=137&xSec=9

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Om du har scart-ingång som stödjer RGB och vill ha 5.1-ljud så köper du http://www.psxcare.com/product.php?xProd=137&xSec=9

Ok tack.

Men är inte den typ som denna?

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=8&xSec=9

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Ankarsrum
    Respekt
    22
    Visst, men kvalliten varierar. Jag rekommenderar MS orginal så tillvida du inte behöver extraingångarna

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Visst, men kvalliten varierar. Jag rekommenderar MS orginal så tillvida du inte behöver extraingångarna
    ah perfekt då är jag med, stort tack

Liknande diskussioner

1. fråga ang. XenoGC
    By pinkfox in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 11:41
  2. Njub fråga ang. flash av samsung
    By Gulo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 11:24
  3. XBOX Media Center *CVSBUILD* 2004-04-27
    By mysiskatten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-05-06, 16:33
  4. rgb fråga igen