Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Xbox live Felmeddelande vid update! Psxcare 360 premium Xtreme.

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0

Xbox live Felmeddelanden+hårddisk problem. Psxcare 360 premium Xtreme

Köpte mitt Xbox360 premium Xtreme idag från psxcare,
    kom hem koppla in allt och försöker gå online via xboxlive
    Säger att det krävs en update för att kunna sign in. Accepterade och efter att baren nått sitt slutet så får jag update failed och detta felmeddelande:

"A failure occured during installaion of the update, There may be a problem with your network connection or your storage device may be full. For more Info, go to www.xbox.com/support"

Har haft en 360 förut och ej haft någe som helst problem med min lina då.
    Testat att "formatera" hårddisken via sin egna lilla formatering som den har via dashbordens System - Memory - Format. utan någe lyckat resultat, kört network
    test och fått grönt på allt (förutom när den testar xbox live, får då kommer jag till att en update krävs för att komma in på xboxlive etc etc och hamnar på ruta 1 igen) Bytt tp-kabel och försökt det också funkar ej... någon som vet vad det är som är fel.... lite drygt att inte kunna komma ut på live från dag1... Har förövrigt Hitachi driven. Vad kan vara för fel? testade även att ta loss hårddisken och sätta tillbaka den.
    Last edited by lionhead86; 2006-12-21 at 00:23.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vad hände när du formatterade?

Har du provat köra uppdateringen utan ansluten hårddisk?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    (Det sista kanske inte går, man måste ju ha ett konto aktivt, och det går väl inte om man inte har minneskort eller hd)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0
    Hände inte ett skit. =) Samma fel efter jag formaterade.

Formaterade ju genom att ange "console serial number"
    Sen formaterade den. Innan dess stod det 12 gb av 13 gb ledigt.
    Sen så var det klart. Men testade allt innan jag formaterade den.

Vad kan vara för fel? kan det vara hårddisken som är sär? eller är det uppkopplingen? Kör ju bredbandsbolaget 24 mbit. Har ett sånt där modem med 4 st portar för datorer som får egna ipn ut mot nätet. dvs den tilldelas inget lokalt ip. så det ska ju bara vara en fördel. Har ju inte haft några som helst problem med detta förut med den förra 360n. Så det lutar mot att 360ns hd är störd eller att jag på något sätt inte får komma ut. Jag har hitachi driven med Xtreme firmware 4.2 korrekt? verkar vara bara jag som får det här felet isf..??

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du kan ju komma in till butiken så testar vi den här.

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0
    Hej! Nu kommer jag in på live, men det enda som funkar rätt är att tanka hem videos så jag tror inte det kan vara hårddisken?. Inga demos/xbox live arcade spel funkar efter man laddat ner de från live de hänger sig direkt när man startar de. skitmysko!

kanske kommer in med boxen på måndag om det inte löser sig över helgen. =)

Men verkar som om nånting inte står helt rätt till. =)

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0
    Verkar som om det var HDN som var glapp! Testade att ställa Xboxen Vertikalt för att få hdn att ligga på och få hjälp av gravitationen för bästa kontakt.
    funkar inte med att ha den liggande! haha men men. det funkar iaf.

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0
    Verkar som om det inte spelar någe roll om den står upp, får fel ibland ändå vid nerladdade xbox live arcade spel eller demos. tror att det är något med hårddisken för när jag startar upp xboxen ibland hittar den inga profiler.
    Krävs någon reboot eller två och ta ut/sätta in hdn igen för att den ska hitta de.
    kan nog med 100% säkerhet säga att det verkar som att hdn har glapp/skrivfel
    Last edited by lionhead86; 2006-12-02 at 17:42.

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0
    Hej, får ta och komma in till butiken imorgon, torsd eller fred. då det verkar som om det är fel på hårddisken/xboxen. Det jag vill veta om jag får en ny av er där (ni har ju 1 års garanti enl hemsidan) då den varit så här ända sen jag tog ur den ur förpackningen från er. Jag vet att microsoft har hand om sina egna returer men när det gäller DOA produkter brukar butiken ge en ny direkt.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi tar det beslutet i butiken, beror på hur den ser ut osv.

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi tar det beslutet i butiken, beror på hur den ser ut osv.
    Låter toppen. Tar in den imorgon så kan ni ta en titt på den. Poppar förbi vid 15-16 tiden då jag kommer pendla från Uppsala. Ses snart då Hansi!
    p.s. Tack för det snabba svaret. p.s. ni säljer vga hd-kablar också va? plockar upp en hos er då också då ja e lite missnöjd med komponent på min lcd hd? Återigen tack för det snabba svaret. =)
    Last edited by lionhead86; 2006-12-21 at 01:37.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag har vga kablar på lager. Oddsen är goda att du får en sådan gratis.

Liknande diskussioner

1. Xbox Vs Xbox 360
    By mcimportmange in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 18:41
  2. Frågor om xbox 360
    By hejsan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-11-01, 17:04
  3. Några frågor innan jag köper en xbox 360 (till psxcare)
    By Fruktsoda in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-08-03, 21:45
  4. Tips vid köp av Xbox 360
    By ravenofoden in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-07-02, 11:09
  5. Xbox låser sig vid startup?? hjälp !!!
    By reed in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 14:12

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner