Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: PSP frågor om ISO/USB/WIFI backup

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    PSP frågor om ISO/USB/WIFI backup

    Tjena,

    Har en del pirat-frågor, jag har en 1.5 PSP:

    1)
    Hur gör man/vilket program använder man för att spela ISO filer över USB och/eller över WIFI?

    2)
    Vilken programvara är 'standard' för att spela ISO filer från minnessticka?

    3)
    Använder man devhook när man kör ISO filer från minnessticka/nätverk?

    4)
    Är det egentligen någon ide att köra nån 'customfirmware' om man bara vill spela kopierade spel och emulatorer?

    Övrig fråga om PSP:

    5)
    Finns det något sätt att stänga av PSP helt och hållet så att batteriet inte töms ur om man inte spelat på den i någon månad?

    Tacksam för svar, tycker PSP-scenen är som XBOX-scenen x 2, mao en ännu större jäkla röra

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1: Går det?
    2: Devhook brukar fungera bra
    3: Jag gör det...
    4: Inte testat alls än
    5: Tryck upp powerknappen 4-5 sekunder tills psp:n stänger av sig. Mer än så kan du inte stänga av utan att plocka ur batteriet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hej.. Tack för svaren!

    Det är något jag måste ha missat. I den devhook'en jag kör (0.40) får jag upp en svart skärm där jag kan välja olika alternativ. Förvisso har jag något ISO alternativ där, men jag saknar en dialogruta där jag kan välja specifk ISO från minnessticka. Är det rätt version jag har eller är det nån custom version av Devhook man ska köra?

    I IRshell kan man komma åt ett dir på PC via USB eller WIFI. Tydligen ska det gå att streama ISO över USB/WIFI också, men eftersom upphovsmakaren till programmet är emot piratkopiering och inte vill att IRshell ska bli en ISO-loader så "vågar" ingen prata öppet om den "plug-innen" man ska ha. Jag testade IRshell idag och efter någon timme lyckades jag kolla på bilder från PC direkt via USB sladd.

    Angående powerknappen så är det exakt så jag gör. Endå måste jag ladda upp PSP'n varje gång jag ska spela, så jäkla irriterande att vänta 5 sek innan den stänger och nästan aldrig ha en fulladdad PSP

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    1. IR-Shell skall fungera fint har jag hört. men varför begränsa sig där, skaffa ett stort minneskort istället eller en enhet som kopierar över filer till din PSP on the go

    2. Smaken som baken Men Devhook startar "Nästan" allt.
    Vissa program är inte gjorda för Devhook men kikar man under vad som krävs så brukar man hitta rätt.

    3. Minneskort ja "Skapa bara en mapp som heter ISO och lägg iso/cso filer där.

    4. Smaken som baken, jag har själv lite erfarenhet av custom, de startar inte allt men säkrast är 1.50 - Devhook och ladda.

    5. Man plockar ut batteriet, det ligger alltid coh tjuvdrar lite ström för att bibehålla inställningar.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. PSP köpes
    By Pendragon in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-02, 01:47
  2. Ny användare av PSP, 2.60...hjälp
    By tobiasjo in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 08:29
  3. Ny i psp världen med "snabb" fråga
    By Tavus in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 21:48
  4. Hur tar man backup kopi av Xbox360 backups?
    By morten_ in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 19:33
  5. Köpa en psp
    By AcKNE in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 15:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •