Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Problem med xbox!

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Problem med xbox!

    Min xbox har börjat strula nu. Så dum som jag var var jag lite nyfiken på inställningarna i Chippade menyn. Alltså mitt xbox e chippat och på menyn vid bios inställningarna "råkade" jag komma emot en knapp så xboxen stängdes av.

    När jag sedan försökte starta den startades den om 3 gånger sedan blev den gröna runda cirkeln RÖD. Har hört att röd betyder varning men vad vet jag.

    Nu vill jag veta om det är någon som vet hur man återställer inställningarna, eller jaa hur jag kan lösa problemet.

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    326
    Respekt
    20
    Vad har du för chipp?
    Du minns inte vilken inställning/funktion du "råkade" komma åt?

    Kan det varit något som hette något med EEPROM?

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Saken är den att jag inte kommer ihåg vad chippet heter, och då vet jag att det blir problem att hjälpa mig.
    Inställningarna jag ändrade var i en meny med många olika alternativ, men det stog ågonting på följande sett: xxxx.lightgreen_red
    xxxx.lightred_green etc etc.

    Evolution X är menyerna, och jag har fått guide av just PSXCARE när jag fick mitt chipp instalerat i xboxen.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Lyser rött:
    Systemet överhettat, eller systemfel
    Kontrollera fläkten, kolla lödspill, trasiga banor osv.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    nu är problemet att öppna boxen igen . öppnat dom två skruvarna men får inte upp den ! hjälp någon?

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hejsan, Jag har problem!

    Jag "råkade" flasha xboxet.
    Det var någon flik som hette bluegreen eller nåt!
    nu när jag startar xboxet på eject knappen så startas den, stängs av, startas, stängs av och sen startar den igen och blinkar röd och grön!
    Jag undrar hur fan jag ska få tillbaka min gamla BIOS utan nå jävla strul!!
    Jag kommer inte in i xboxet alls.. det visar inget på tvn iaf om ni förstår.
    Jag använder chippet AMD cuo GS X2 och jag fick xboxet förra julen, vilken version vet jag inte. Det är allt jag vet och jag hoppas att någon kan skratta lite och skriva hur jag ska göra för att jag blir tokig! tack

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Precis det problemet jag har shiri! någon som kan hjälpa?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Eftersom ni valt det billiga snikchippet duox2 så måste boxen öppnas.

    Med lite tur finns det ett fungerande bios kvar på chippet, prova switchen på chippet.

    Annars får man söka lite på "hotflash" vilket kräver lödkunskap + ett fungerande chip.

    Eller så lämnar man in den, vi fixar problemet för 350:-

    Eller låt oss byta till SmartXX lt/opx för 795:-, vilket är det chip jag ALLTID rekommenderar, för då SLIPPER man problem så fort man råkar köra in fel bios, får korrupt eeprom eller strular till system/bootfilerna till sin dashboard.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    hej!

    varför kan du bara inte säga hur det kan fixas ?

    jag har checkat switchen, linux fungerar, hur får jag andra switchen att fungera?

    ursäkta mig.. jag är lite trött och grinig på xboxet! =/

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Är det "cromwell" eller "flash bios" du får upp?

    Då kan du iaf fixa boxen, bara att läsa lite i duox2 avdelningen, finns en superbra guide där om hur man flashar bios.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av konbaloche Visa Inlägg
    nu är problemet att öppna boxen igen . öppnat dom två skruvarna men får inte upp den ! hjälp någon?

    Om du inte sett det redan så finns det 4 skruvar till under gummiplupparna
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Det är Cromwell jag får upp, så jag läser bara guiden och så är allt fixat ?

    alltså, så kan jag återflasha cp chippet?

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja.

    Glöm inte switcha om till din "trasiga" minnesbank INNAN du börjar flasha in det nya bioset på chippet. Genom att switcha om så behåller du ditt fungerande cromwell bios och kan därmed flasha flera gånger ifall du inte lyckas göra rätt första gången.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    sådärja! nu är den öppen. det finns knappt något på chippet, bara en liten knapp man kan flytta på. vad är nästa steg? ska jag flytta på knappen eller?

    EDIT: Jag testa att göra det och nu när jag startar xboxen händer samma sak, bara att cirkeln lyser gult i början och sedan rött. skumt!
    Last edited by konbaloche; 2006-12-26 at 20:52.

Liknande diskussioner

  1. Problem med brända spel
    By zorro114 in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 22:55
  2. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33
  3. Problem med xbox till pc
    By kruxter in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-08-03, 10:08
  4. Xbox Live problem med att ansluta!
    By Rev in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2005-07-10, 20:49
  5. Problem med överföring mellan xbox oxh pc
    By davidk in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2004-09-24, 05:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •