Sida 1 av 3 123 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 68

Diskussion: Skriv här om du har blivit bannad av MS pga chip, flashad firmware m,m,

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    19

    Skriv här om du har blivit bannad av MS pga chip, flashad firmware m,m,

    Som sagt, skriv i denna tråd om du blir bannad/avstängd från xbox live eller om hela maskinen låser sig? Om du har chipp eller modifierad frimware. skriv även när det hände och hur det gick till, tex om du uppdaterade ett spel eller om du bara var på xbox market när det hände så vi alla andra inte gör samma misstag, skriv även vilket chipp/ frimware du hade när du blev bannad.

    ingen som har blivit bannad än som enbart har flashad dvd?
    krysslåda trehundra sextio säämsung 5,3a oljud
    peeääs trää tyst

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Känns som en onödig tråd så här pass tidigt. Har inte sett någon i nått forum som blivit bannad.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Jag har inte testat att spela xbox live än med min x360 hitachi nyaste FW, andledningen är att jag blir lite nojjig när det gäller Xbox Live, vill ju inte bli avstängd.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av rodda Visa Inlägg
    Jag har inte testat att spela xbox live än med min x360 hitachi nyaste FW, andledningen är att jag blir lite nojjig när det gäller Xbox Live, vill ju inte bli avstängd.

    precis, jag håller på att flacha min samsung me. ska bli roligt och se om det funkar..
    krysslåda trehundra sextio säämsung 5,3a oljud
    peeääs trää tyst

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Bra där, vet du ifall det går att få tillbaka samma inställningar som det var i dvdläsaren när man köpte konsolen, alltså så att man inte kan spela brända spel utan bara original så att inte microsoft kommer på en och stänger av mig från xbox live?

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23
    Det måste finnas någon som har spelat Live med flera av dom senaste spelen och som samtidigt är flashad dvdläsare?

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Ja och ingen av dom verkar ha blivit bannade! Vart vill du komma med frågan?

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av weeh Visa Inlägg
    Ja och ingen av dom verkar ha blivit bannade! Vart vill du komma med frågan?
    Jag ville ha det bekräftat från några fler bara, som har testat och kanske spelar konstant på Live med en flashad enhet.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av weeh Visa Inlägg
    Ja och ingen av dom verkar ha blivit bannade! Vart vill du komma med frågan?
    när någon blir det, så inte många fler går ut på live och blir bannade!
    krysslåda trehundra sextio säämsung 5,3a oljud
    peeääs trää tyst

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Okey. Hoppas dom inte lyckas banna något

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    för att ingen blivit bannade är det mycket skrivet här som inte har med det att göra
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av pege63 Visa Inlägg
    för att ingen blivit bannade är det mycket skrivet här som inte har med det att göra
    ok, stör det dig eller?
    krysslåda trehundra sextio säämsung 5,3a oljud
    peeääs trää tyst

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    ja man håller sig i ämnet annars är det väl inte lönt att ha en sådan tråd eller?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Lidköping
    Inlägg
    95
    Respekt
    20

    hmmm

    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=569211
    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=569194

    Blev lite skraj nu... Börjar iaf att undra lite. 2 stycken :S Dock inte bekräftat ordentligt. Men man börjar ändå fundera.

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    19
    ajaj, låter inte bra..
    krysslåda trehundra sextio säämsung 5,3a oljud
    peeääs trää tyst

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    31
    Respekt
    23
    Mmmm användare 1 hade 2 poster tidigare och användare 2 hade 1 inlägg är det microsoft som är ute på forumen och skräms? Känns som om det kvittar jag kör med min chippade hitachi på cod3 och det har inte hänt något ännu i alla fall och om det händer får man väl helt enkelt köpa en ny. Det är ju inte svårare än så, stor mening och chippa annars? och bara sitta och spela för sig själv då kan det nästan vara.

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Man kan ju sälja xboxen om man blir bannad. Säkert många som inte tänker spela live.

  18. #18
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Lidköping
    Inlägg
    95
    Respekt
    20
    Verkade vara riktigt fake. Den användaren som påstod sig blivit bannad reggade sitt konto på X-S 9 minuter innan han skrev det hela. Sen är det ingen annan som blivit bannad så va fan. Tror han dillar skit ordentligt.

    Sen vad jag hört så verkar det som om MS inte kan läsa av firmwaren in dvd:n. Detta tror jag pga att i den nya hitachin så finns det ju inga möjligheter till att läsa från dvd:n såvida man inte löder loss chipet då.

    Kan dock ha fel på några utav mina punkter.

    Peace and love!

  19. #19
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    31
    Respekt
    23
    Nu säger jag inte att det inte går att bli bannad, men jag tror ju att om dom nu söker av xboxen när man loggar in/spelar på live och bannar folk, så skulle det ha spridit sig som en löpeld och massor av folk skulle ha bannats redan. Skall köra som en tok med min för att se om boxen blir bannad.

  20. #20
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Gävle, Sweden
    Inlägg
    63
    Respekt
    22
    Jag har spelat 4-5 månader online med min xbox360 flashad med xtreme firmware. Inte haft några problem med vare sig uppdateringar eller spel. Har spelat ca 20-30 tal spel online via xbox live.

    Har även flertalet kompisar med xtreme firmware flashade xbox360 som spelar online, inga problem där heller.

    Dock en kompis som fick fel på sin flashade maskin när han laddade hem en uppdatering. Han fick det berömda "ring of death", han lämnade dock in sin xbox360 på on off och sa att den var paj, Fick en ny direkt över disken samma dag.
    H78 iXtreme 1.2
    XBOX LIVE Gamertag: QuBaR

  21. #21
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Titeln var väl "skriv här om du blivit bannad?" mycket text INGEN som blivit bannad
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  22. #22
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    70
    Respekt
    23
    pege63: Haha, ja, antalet svar i den här tråden lär ju göra en del av gröngölingarna riktigt oroliga vid första anblicken när de ser den i forumet...
    Jodå. Men det var det ingen som visste.

  23. #23
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Med nya xtreme firmware's så känner inte boxen att det är en hackad firmware utan den behandlar den som original. DÅ har ju Microsoft ingen chans.

  24. #24
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av xarph Visa Inlägg
    Med nya xtreme firmware's så känner inte boxen att det är en hackad firmware utan den behandlar den som original. DÅ har ju Microsoft ingen chans.
    Kan någon bekräfta eller dementera detta? Hade hjälpt en att slappna av lite mer när man är är inloggad på live nu när jag snart får min xbox flashad och klar.

    Samt, flashar ni på psxcare dvdläsaren med det nya xtreme firmware's som "xarph" pratar om?

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hitachi xtreme = skulle xboxen läsa ur firmwaren så får den bara se den som om den vore original

    Samsung xtreme = skulle xboxen läsa ur firmwaren så vägras den tillgång till den. Vilket även är fallet med original ms28 firmwaren.

    Sedan om det finns anrop som 360:an kan göra till dvdläsaren som får olika svar mellan original och xtreme är väl något man får se i framtiden...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #26
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Men vadå? När kommer den här nya Hitachi xtreme firmware? Jag har just nu 2.3 men skulle vilja uppdatera till den nya så jag slipper oroa mig för att bli avstängd från xbox live.

  27. #27
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    2.3 = hitachi
    4.2 = samsung
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #28
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Om man kör original spel på en xbox360 med extreme firmware, skulle man kunna bli bannad då också?

  29. #29
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad vill du att jag svarar på det... fortfarande ingen som blivit bannad så det finns inget underlag för att svara på sådana frågor.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #30
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    jag menar ifall det inte skulle spela någon roll om man nu skulle bli bannad i framtiden, bara en fundering.

Sida 1 av 3 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur veta om en xbox360 har flashad firmware
    By kasjo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 08:55
  2. Vilket chip har jag?
    By funkycobra in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-25, 18:53
  3. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •