Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: 360 låser sig i Gears of War

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    360 låser sig i Gears of War

    Jag köpte en Xbox360 med spelet Gears of War för några dagar sedan. Problemet är att efter en halvtimmes spelande får jag upp meddelandet att "skivan är smutsig och att jag bör rengöra den med en mjuk trasa". Boxen står på ett öppet ställe med bra vetilation. Är det här vanligt? Ska jag gå och lämna tillbaka skiten? Är det också normalt att den låter som en dammsugare? Det som är synd är att det sitter en Samsung dvd i den och planen var att jag tänkte låta Psxcare flasha om den.
    Last edited by oink; 2006-12-05 at 13:04.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    44
    Respekt
    18
    hört mycket om det här angående GoW, ska vara fel på en jävulsk massa skivor vad jag har hört. Hittar inte länkarna nu...typiskt, men dom har lämnat tillbaka spelt för ett nytt ex. Inget annat har funkat

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    20
    att boxen låter som en dammsugare är normalt, verkar som spelen delvis kontrollerar fläktarna. När jag kör TDU så är dom på högvarv, med andra spel verkar dom gå på lägre varv. Känner man baktill vid fläktutblåset så är det ganska varmt där när fläktarna inte snurrar så fort.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av drno007 Visa Inlägg
    att boxen låter som en dammsugare är normalt, verkar som spelen delvis kontrollerar fläktarna. När jag kör TDU så är dom på högvarv, med andra spel verkar dom gå på lägre varv. Känner man baktill vid fläktutblåset så är det ganska varmt där när fläktarna inte snurrar så fort.

    Läst på ett forum att spelen Gears of war och Call of Duty 3 är dom 2 speln som bildar mest värme på boxen.

    Tung grafik som ska köras helt enkelt mycket beräkningar för Cpu och Gpu

    Min box gick sönder när jag spelade Cod3.

    fixade med heat gun

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    det ordnade sig, jag lämnade tillbaka boxen och fick en ny som funkar

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    105
    Respekt
    21
    oink, återkom gärna med status på detta problem framöver. Jag har läst på en massa ställen att det är många som får detta fel på just GoW, men även andra spel (original). Hoppas det löst sig helt nu när du fått ny box.

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20
    Hade problem med Call Of Duty 3 och efter att ha spelat det i ca 6minuter så frös skiten.
    Inga fel koder och kunde direkt starta om och spela igen och det frös igen.
    Skruvade isär hela boxen och varmlufts lödde grafik processor delen på moderkortet.
    Nu fungerar det som det ska utan frysningar.

    Ett tips innan man öppnar xbox360 så ska man ta och spela ett tag på Call Of Duty 3 eller Gears Of War för det visar sig säkert inom 30 minuter om det finns fel

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    jag hoppas du är mycket medveten om att värmepistolen INTE är en permanent lösning? var beredd på att de kommer hända igen. HÄnde mig, dog totalt. vägrar ens boota efter värmepistol. Så nu e den i tyskland, hoppas den kommer tebax snart!

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20
    Jag är medveten om det om man gör det fel. Och det innebär värma till 220-240 grader men inte över 250grader (ytan).
    Jag använde ir termometer och elektroniskt varmlufts station.
    Men som sakt så det är inget för nybörjare som inte har lött

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20

    Jävla box jävel!

    Citat Original inlägg av ake003 Visa Inlägg
    Hade problem med Call Of Duty 3 och efter att ha spelat det i ca 6minuter så frös skiten.
    Inga fel koder och kunde direkt starta om och spela igen och det frös igen.
    Skruvade isär hela boxen och varmlufts lödde grafik processor delen på moderkortet.
    Nu fungerar det som det ska utan frysningar.

    Ett tips innan man öppnar xbox360 så ska man ta och spela ett tag på Call Of Duty 3 eller Gears Of War för det visar sig säkert inom 30 minuter om det finns fel

    hadde samma problem som du!! körde heat gun så funkade boxen igen tills jag 2 daggar senare glode på en seinfeld dvd så gick den sönder igen.

    öppnade den igår och körde heat gun igen en stund glode sedan under moderkortet där GPU sitter och hittade en grej på 3mm som såg konstig ut tryckte till den med fingret och den föl på plats, det var så man verkligen kunnde känna den hamna på plats så jag körde lite mer heat gun just på bara GPU. Boxen funkar nu igen har dock inte vågat spela mycket.
    har dvd spelaren utanför boxen och boxen helt öppen. GPU kylflänsen lir as varm kan inte ha fingret på i mer en verkligen max 2 secunder utan o bränna sig... helt cp. nu e jag inte så super teknisk av mig men har hört att om man inte kan ta på en varm kyl grej i mer än 2 secunder så betyder det att den är över eller runt 70 grader.

    detta kanske Hansi kan svara bättre på all info om värme är välkommen!

    sen är COD 3 det spelet som gör boxen värmast CPU blir duktigt varm bara på det spelet.

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Om processorkylaren är varm betyder det att det är bra kontakt mellan processorn och kylaren. Vilket borde tyda på att det är inte kylningen till processorn som är fel iaf.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    360:n mår förmodligen bäst av att vara stängd så att alla prylar i den som faktiskt styr de kylande luftströmmarna där dom behövs bäst kan göra sitt jobb i fred...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av ake003 Visa Inlägg
    Jag är medveten om det om man gör det fel. Och det innebär värma till 220-240 grader men inte över 250grader (ytan).
    Jag använde ir termometer och elektroniskt varmlufts station.
    Men som sakt så det är inget för nybörjare som inte har lött
    det handlar inte om att göra det rätt eller fel.
    Felet ligger inte i hur du använder värmepistolen, utan det ligger i att microsoft snålade in på materialet. Oavsett hur perfekt du gör med värmepistolen så är det ändå samma material, och s.k. "microcracks" och liknande kan ändå uppstå. Jag är glad för din skull dock om din är permanent!

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. Kan inte spela Gears of War orginal.
    By Tiger in salem in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 22:06
  3. Gears of War - Nu spelar vi online!
    By Drexon in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 28
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 02:48
  4. Uppstarten och programstart låser sig??? HJÄLP!!!
    By Chatte in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-27, 22:20
  5. min pc låser sig vid inkoppling av x-boxen
    By miKey in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-11-17, 12:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •