Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Garantiärende på flashad enhet?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23

    Garantiärende på flashad enhet?

    Om man har otur och får ett garantiärende på en enhet som är flashad, går det att få support från Microsoft ändå? Har inte moddat min enhet själv. Bryter man något klistermärke eller så när man öppnar konsollen?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    ja, du bryter garantin när du flashar xboxen, varesig du gör det själv eller om någon gör det åt dig, då skalet måste av för att du skall kunna göra diverse saker med den.

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Man måste därimot inte förstöra microsofts garantimärke när man öppnar den. Det är bara att värma det med t. ex en hårtork och sen öppna försiktigt. Och då kan man ju bara återställa dvdspelaren om man skulle få något fel på enheten.

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23
    Då får man hoppas att maskinen håller Man kanske inte ska spela för långa pass Den köptes på Mediamarkt den femtonde november i år. Har varit i min ägo 4 dagar. Lotnr 0611, samsungdrive. Vart ska klistermärket sitta? Hansi, kan ni inte ta in såna här klistermärken och lägga upp i shoppen
    Last edited by Drem; 2006-12-06 at 08:57.

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    70
    Respekt
    23
    Drem: Hehe, fatta vilken fet stämning man skulle åka på om man gjorde en sån grej (började sälja förfalskade garantilappar alltså)... lappen är ju en del av garantiavtalet från microsoft (som du får på köpet när du betalar för konsollen)... att öppna boxen och sen sätta på en ny lapp för att utnyttja en garanti som du inte längre har rätt till (i och med att du öppnade boxen) är ju en form av bedrägeri. Och om PSXcare skulle sälja såna skulle de följdaktligen vara medskyldiga till bedrägeriet. Klisterlappen är ju en värdehandling (i och med att den ger dig rätt till gratis reparation/ersättning vid fel)... att förfalska såna skulle ju nästan vara lika illa som att trycka egna pengar :P Principiellt alltså. Rent moraliskt håller jag med dig om att Microsoft fan borde ta ansvaret för att deras kvalitétskontroll uppenbarligen brustit ganska rejält, oavsett om man har öppnat boxen eller ej.
    Jodå. Men det var det ingen som visste.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag behöver inte sälja förfalskade, jag kan sälja äkta lappar tagna från moddade 360. Det kan ju inte vara olagligt, det är ju som vilken skrotad del som helst :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    70
    Respekt
    23
    Hansi: Jag e iofs ingen expert på juridik, men får man verkligen göra så? Låter lite ondskefullt :P
    Jodå. Men det var det ingen som visste.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Var går gränsen?

    1: Sälja en orörd xbox 360?
    2: Sälja en komplett trasig xbox 360?
    3: Sälja ett xbox 360 skal där sigillet fortfarande ser finfint ut
    4: Sälja bara sigillet i bra skick

    Det är ju bara ett klistermärke som det står microsoft på....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Det finns antagligen ingen riktig gräns men det ser inte så seriöst ut när ett företag börjar sälja "garanti" klistermärken. Antagligen är det kunden som gör sig skyldig när när man sätter dit det ny klistermärket. Fast om man tänker sig att man råkade skrapa sönder klistermärket utan att öppna xboxen så är det ju inte olagligt att sätta dit ett nytt.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    jag tycker garantilappen på 360 e helt kass.. iom att det är extremt populärt att byta front på den e de lätt hänt att man råkar skrapa upp den lite. Då har den en liten kant öppen vilken lätt kan slitas mer och torka ut vilket gör att det är omöjligt att få tillbaka den till normal standard... =(

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 67
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 09:36
  2. Flashad xbox 360 vs. Multiplayer
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 08:28
  3. flashad ts-943 med fel nyckel v. 4.2a
    By QuBaR in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 19:31
  4. Uppdatera xbox live med flashad hitachi xbox360?
    By kozmoz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 11:03
  5. Live update med Samsung ms28 flashad med fw4.2b
    By Tonman10 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 12:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •