Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Hur man spelar från hårddisk???

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Hur man spelar från hårddisk???

    Tjena!!!

    Är ny på detta kan man köra spel från en extern hårddisk och vad är det jag behöver göra då...Har en ps2 slim ochippad ingen aning vilken version köpte den 5 dec idag 2006 förresten hur ser man vilken version det är??

    Tacksam för alla svar gärna snabbt om det går.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bäst är väl att chippa den. Vill du inte det kan du prova denna produkt och en USB hårddisk:

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=353
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hansi, jag har också en ochippad PS2 slim och undrar om USB Extreme är nåt du rekommenderar??? Har hört lite olika, dom flesta säger att det funkar riktigt dåligt medans några säger att det går lite segt men funkar väldigt bra vilket stämmer? Om man ska chippa sin PS2 slim, vilket chip är bäst då om man enbart är intresserad av att spela backuper?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    USB extreme fungerar inte med alla spel. Många spel tål inte de långa laddningstiderna t.ex... Så jämfört med chip eller hd loader är den mycket sämre. Men det finns ju spel som fungerar bra på den också.

    Jag föredrar Matrix Infinity i slim.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag ska testa lite med USB Extreme men har inga högre förväntningar efter att ha snackat med en kompis som säger att det suger!!!
    Om jag vill få min Ps2 chippad så kan ni väl fixa det men hur går det då med min garanti, min gamla PS2 har lagt av så jag har en ganska ny PS2 Slim med massa garanti tid kvar. Lämnar ni några garantier? Hur snabbt fixar ni till en chippning?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du tappar garantin på den. 1 års garanti på chippet, livstids garanti på lödarbetet. Just nu kan det ta 2 veckor då det kommer in så många.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Detaljerad beskrivning på hur man bränner = tutorial?
    By Jukker in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2006-07-23, 21:08
  2. Hur spelar man "DVD-game" på PS2?
    By Gordon2 in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-02-12, 22:08
  3. Hur spelar man "DVD-game" på PS2?
    By Gordon2 in forum Test
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-02-11, 06:27
  4. Hur startar man spel från HDD?
    By m2mm in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-21, 16:49
  5. Hur gör man en server från data till Xbox media player???
    By Srdjan in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-20, 06:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •