Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Mod360 chip

Registrerade
    Dec 2006
    Från
    E-town
    Respekt
    0

Mod360 chip

Hej har nyligen chippat min xbox 360 med mod360 bränner spelen med Lite-on SHM-165H65 och verbatim dvd+r Double layer allt funkar hur bra som helst att bränna men när jag stoppar in spelena i xbox 360 så kommer det upp massa text att jag ska stoppa in skivan i en xbox 360.. Har kollat skivorna i Dvd info pro och booktype är dvd rom...fattat inte varför den inte kan läsa tacksam för lösningar M.V.H Moulden

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du måste köra imagefilen genom något program som lägger en kopia av security sectorn på rätt ställe för "nme" chip
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2006
    Från
    E-town
    Respekt
    0
    Testade göra en "nme" bränning funkar hos polaren men hos mig blir det en cd skiva som media player i xbox 360 börjar spela.....Ingen som har nån lösning M.V.H Moulden

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Enkel lösning

1: Löd ur chippet
    2: Släng det i närmsta soptunna
    3: Flasha xtreme
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Moulden Visa Inlägg
    Testade göra en "nme" bränning funkar hos polaren men hos mig blir det en cd skiva som media player i xbox 360 börjar spela.....Ingen som har nån lösning M.V.H Moulden
    Menar du att skivan fungerar i hans xbox men inte i din? Har han också NME eller har han Xtreme firmware på sin?

Registrerade
    Dec 2006
    Från
    E-town
    Respekt
    0
    Hahah tack Hansi. Men ska få det att funka med mod360 chip....
    Weeh...jag har mod360 chip och han har nme chip dom säger att man ska bränna likadant till mod360 och nme chip men det funkade inte för mig och testat flera andra alternativ men då kommer bara rutan upp att jag ska trycka i skivan i en xbox360. M.V.H Moulden

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    chip är skit.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Har du hitachi?

Jag tror det chippet du har har MYCKET sämre media detection än xtreme på hitachi. Din polare kanske har samsung vilket fungerar bättre isåfall.

Registrerade
    Dec 2006
    Från
    E-town
    Respekt
    0
    Hej Hansi japp har hitachi...och polaren har oxå hitachi skillnaden är att jag har mod360 chip och han nmechip. Bränner på verbatim+R Dl kanske ska testa andra skivor läst att andra tycker att hp lr memorex skivorna funkar bättre?

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    chip är skit.
    Nödvändig kommentar.

Angående skivorna så har jag aldrig varit med om att verbatimskivor inte fungerat på hitachi. Men du kan ju haft otur och fått några verbatimskivor som fungerar sämre.
    Last edited by weeh; 2006-12-21 at 01:53.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    mod360 kanske är sämre då, eller så kanske du har en sämre hitachi. Det finns ju rätt många olika firmwareversioner på hitachi...

Liknande diskussioner

1. Chip skillnad?
    By Zampo in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2006-11-19, 22:38
  2. Chip trasigt?
    By kevito in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2006-11-19, 16:52
  3. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 10:28
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 12:09

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner