Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Error medelande när jag startar gta

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Error medelande när jag startar gta

    Hej jag jar precis nedgraderat min psp hos psxcare sen jag har lagt in spelet i ISO mappen sen när jag har ändrat allt i devhook inställningarna :Börja med BOOT SELECT. Välj reboot XMB
    Därefter CPU CLOCK. Välj 22Mhz/111Mhz
    och har lagt på firmware 2.71 men sewn när gta laddar så står det Error reading gta UMD disc? varför?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har du något spel i umd läsaren? Eller demo-skivan?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Har samma problem jag får dom flesta spelen att inte starta. skaffat 3 iso filer och gta senaste man ser lite av introt sen bara säger den att den har svårt att läsa umd. Jag har demo skiva vol.1 ska man skaffa en bättre umd?
    mvh

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av mrnobody Visa Inlägg
    Har samma problem jag får dom flesta spelen att inte starta. skaffat 3 iso filer och gta senaste man ser lite av introt sen bara säger den att den har svårt att läsa umd. Jag har demo skiva vol.1 ska man skaffa en bättre umd?
    mvh
    Demoskivan fungerar finfint.

    Det jag är lite orolig för är alla dina andra inställningar.
    Lämna allt som det skall vara "Orginal" det enda du gör "En gång" är att ställa in så att 2.71 eller högre emuleras i Devhook sen det du får göra sen är att välja isofil.

    Kanske är en korrupt fil, men RÖR INTE några andra inställningar i Devhook.
    Speciellt inte klockfrekvensen.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag har den nya devhook 0.50 och har testat 0.46 med samma reslutat kan det vara att jag har en 4gb? men film och så fungerar perfekt även emulatorer och får igång gta till det första intråt börjar sen så säger den att den inte kan lässa umd samma med killzone liberation men då startar inte spelet ens utan säger i början att den inte kan läsa umd

    jag har följt alla tutorials man kan hitta men även jag börjar klia mig på huvudet:-)
    mvh

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av mrnobody Visa Inlägg
    Jag har den nya devhook 0.50 och har testat 0.46 med samma reslutat kan det vara att jag har en 4gb? men film och så fungerar perfekt även emulatorer och får igång gta till det första intråt börjar sen så säger den att den inte kan lässa umd samma med killzone liberation men då startar inte spelet ens utan säger i början att den inte kan läsa umd

    jag har följt alla tutorials man kan hitta men även jag börjar klia mig på huvudet:-)
    mvh
    Prova på en annan PSP med 1.50 kanske ?
    kan det vara så att UMD skivan är smutsig, fingeravtryck är döden
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    hej jo jag har självklart 1.50 psp. Kan det vara så att jag har bara har otur med iso filerna?
    mvh

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av mrnobody Visa Inlägg
    hej jo jag har självklart 1.50 psp. Kan det vara så att jag har bara har otur med iso filerna?
    mvh
    Kan vara så eller så har du ett Piratkort som inte fungerar som det skall.
    Eller så orkar helt enkelt inte kortet med att skyffla informationen snabbt.

    Jag fick med ett defekt minneskort "Orginal" då jag köpte min GSM "Eric w800i" fick byta ut det mot ett Sandisk kort i butiken sen var det hopp o lek.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. flashad ts-943 med fel nyckel v. 4.2a
    By QuBaR in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 19:31
  2. HJÄLP!! Boxen startar inte längre?
    By sandbergsomfan in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 18:00
  3. Hur startar jag M3 adaptern i DS läge?
    By Ralucard in forum Nintendo DS
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 11:40
  4. Obootbar xbox efter misslyckad updatering av XBMC
    By Rakoon.se in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-31, 02:54

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •