Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Trasig dashboard

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21

Trasig dashboard

Tror mitt dashboard är kass ja pilla sönder min box för ett tag sedan och fick den lagad ni vet hur de är, JA KAN SJÄLV =) iaf sedan ja fått hem den så funkar inte spelen när ja skall ladda dom ifrån min hdd, jo ett funkar men de är ganska trist att bara spela ettså ja testa och boota superdisk och köra via den dashen då funka spelen igen vilket är bra men då till mitt problem hur fixar ja en ny dash? Är de svårt vad skall ta tänka på osv, måste ja göra backup på saves eller nått? Kan väldigt lite om xbox så hjälp vore gött.

Kör med SmartXX v2

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    installera om evoxdash fr SuperDisk 3.7RC8 då
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    jo men hur, ja kan inte xbox och innan ja gör de vart ligger alla mina saves? de är dom ja vill ha kvar de andra skiter ja i.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    ja med SuperDisk skivan sätter du den i DVDn bootar om så får du en fungerande dashboard & kan då med ett FTP program gå in på din xbox & ta en backup på dina saves.

Det andra kan du ju inte skita i för du måste installera om evoxdashen igen om du ska in på din xbox överhuvudtaget. Så länge du inte formaterar ngt part på din xbox finns allt kvar.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Fixat min dash nu allt funkar kanon =)

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    0
    Jag har ett annat problem jag får igång min dash men kan inte få igång något annat jag kommer åt xboxen via ftp och kan se allt men när jag ska försöka starta typ xbmc eller ett annat prog så kommer den bara till please wait längre än så kommer jag inte har provat alla andra prog även spel inga funkar

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Skumt låter ju onekligen som att de skulle vara fel på din dash antar att du har formaterat alla innan du installera om dashen? Seda slits ju diskar ganska bra också men de brukar inte leda till lasfel utan mer fel vid installation. Mitt tipps fixa in senaste bios och senaste dashen skulle inget utav dom funka så testa med en ny disk.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    har du stor HD el org HD?
    Vilken du än har så kan du ladda ner evox.ini fil fr min sida klicka på mitt namn kolla sen filerna.
    Det är nog din evox.ini fil felet ligger i välj EvoX liten om du har orginal HD, EvoX stor om du har större HD än orginal HDn.

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    0
    jag har en stor hd men jag tror inte det är det jag har installerat med slayer 2.7 hade 2.6 innan men efter chipbyte så har den inte funkat kommer bara in i evox menyn sen kommer jag inte längre alla prog jag försöker starta kommer bara till please wait

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Låter läsproblem som ja sa tidigare, testa att hitta ett bra sälle och öppna en ny tråd där se om de inte finns någon som kan hjälpa dig, ja vet själv att de finns en dvd på nätet som funkar bra dock inte superdisk den skulle iof fungera om det inte är fel på den. Mazzon.com heter skivan ja har någon som byggt sin egen skiva med installations program osv.

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    0
    måste säga att jag provat med att flasha om bios har insallerat om den med slayers 2.7 mazzon och x-wizzard 3.0 alla samma fel i även flashat om bios men inget funkar har provat med en orginal disk utan resultat

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Testa en annan disk lite snabbt se om inte den funkar bättre då kan du snabbt se om du kan utesluta ett disk problem eller inte.

Liknande diskussioner

1. köpa ny DVD-läsare till trasig box..
    By tropicano in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 00:31
  2. problem att starta dashboard
    By mEn_mAn in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2005-06-11, 12:03
  3. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 21:44
  4. Får inte igång MS Dashboard...
    By ille_g in forum Evolution-X Dashboard