Ja tydligen är jag inte ensam om att ha problem med mitt Steel Battalion har jag märkt efter att dels ha Googlat lite, dels sökt igenom forumet. Tråkigt att en moddad box ska kunna ställa till med så grova problem för ett av konsolens coolaste spel.
Mitt första problem var givetvis att spelet startade om sig så snart som jag tryckte på IGNITION, precis som det har varit för alla andra. Fanns två sätt att lösa det problemet på: antingen stängde jag utav chippet eller så avaktiverade jag IGR. Så det där har jag åtminstone tagit mig förbi.
Problemen slutar dock inte här för spelet hänger sig så snart som jag har tryckt ner knappen :/ Inte direkt på sekunden utan det tar ett par sekunder så att nästa skärm hinner dyka upp - en skärm med en massa mätare som är tänkta att fyllas. Men de fylls aldrig, bara 2cm, sedan låser sig allt - inklusive ljudet så jag är helt hundra på att jag inte bara har dåligt tålamod och måste vänta en stund.
Vad ska jag egentligen göra åt detta? Hoppas verkligen att någon här kan ha en aning om det, eller kanske är bättre på att Googla än vad jag är. På Xbox-hq läste jag faktiskt om en kille som flashat sitt Executer 2.3b Lite med EvoX BIOS och då fungerade spelet plötsligtEn annan på forumet hade använt nå Matrix BIOS och lyckats.
All hjälp uppskattas! Det är ju trots allt några år sedan spelet släpptes så jag förmodar att mer hjälp finns att få tag på nu då folk bör ha lite mer erfarenhet. Om jag nu behöver byta BIOS så snälla berätta hur man gör, min kunskap om sådant är idag noll :/
Chip: Executer 3 CE
BIOS: 3294
Kernel: 1.0.5034.1
Bookmarks