Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: rgbkabel

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    hemma
    Respekt
    0

Question rgbkabel

finns det någon lösning på att få bild på ntsc spelen med någon kabel eller någon konverter som man kan koppla in i en surround förstärkare (med 3 kablar som orginalkablen) eller ?

mvh urban

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Den RGB-kabel vi säljer har extra uttag om man vill koppla ljud till stereon.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    hemma
    Respekt
    0

Question

hejsan problemet är att jag bara har ett scart uttag på tv:n så det är bilden som blir problem tv:n klarar ntsc men det är sånt himmla bök att skifta där varje gång man ska spela fins det nått så att man kan få rgb kabel in i en rca kontakt med någon eventuell konverter eller nått ?

tackar för ett så snabbt svar

mvh urban

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

För att det skall vara RGB krävs 4 ledningar för bilden (och två för ljudet). Därför används scart-kontakten som har plats för alla dessa ledningar...

Klarar TV'n NTSC kan du använda en vanlig videokabel (1 ledning för bilden, två för ljudet) och du får färg ändå, men sämre bildkvalitet.

Får du svartvit bild med vanlig videokabel kan du köpa en ntsc/pal konverter för 300:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. rgbkabel?
    By a00sambe in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-01-18, 23:58
  2. s-video via rgbkabel
    By Stoffe in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-05-28, 21:47

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner