Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Kopiera över "saves" från gamla XBOX-disken

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Kopiera över "saves" från gamla XBOX-disken

    Jag fick min Xbox chippad för ett tag sedan och då byttes även hårddisken ut. Det jag inte tänkte på då var att jag hade några sparade spel på disken. Så jag undrar nu hur jag ska bära mig åt för att få ut de sparade spelen från den gamla disken. Jag gissar på att jag måste sätta in den i datorn och låsa upp den på något vis, men var ligger filerna?

    Sen har jag också nån mindre viktig fråga och det rör "XBOX USB adapter". Kan man ansluta ett vanligt USB-minne och använda det som minneskort? Och skulle det fungera att ansluta en "SNES-kontroll adapter (USB)" till xboxen för att kuna lira emulatorspel med SNES-kontroll?

    MVH
    Emil

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Ingen som har nå förslag eller åsikter?

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hårddisken sätter man enklast tillbaka i xboxen. Eller en annan xbox om den är upplåst redan. Kan kanske gå med någon av "fat-x-explorer" varianterna du kan hitta på xbox-scene.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Om du ska kopiera Save games och har Xboxen kopplad till en PC så måste jag rekommendera XBSM (Xbox Saves Manager)

    Du kopplar enkelt upp dig via nätverket och läser in alla save games med programmet. Sen kopplar du in nya hårddisken och lägger tillbaka dina save games med XBSM igen.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    vad hitta man de någon stanns xbsm det finns inte att hitta vet någon var

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18
    Kolla denna sida, bara att välja en som passar o ladda ner
    http://www.x-scene.com/tools/tools.php?page=managers

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Jag satte nyss in en större hårddisk i min xbox. Den var chippat med den förra disken i också så jag överförde allt som låg på xboxen. Nu undrar jag ifall det finns nåt sätt att leta upp savsen och överföra dem till nya hdn. Tack i förväg.

    Värt att nämn är också att jag formaterade gamla disken.
    Last edited by Luke; 2007-02-05 at 18:05.

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Savesen ligger på partitionen E. I mapparna TDATA och UDATA. Dra över dessa till din nya hårddisk så skall det funka.

    Edit: Jag uppfattade det som att du tog en backup av den gamla hårddisken, stämmer det?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Exakt Tack

    Nu har jag en gammal hårddisk och tänkte att jag kunde föra över savsen från dem också när jag ändå håller på. Den hårddisken har inte evox intsalerat utan är standard från när jag köpte en ochippad xbox. Eftersom jag troligen inte kan connecta med en ftp till den så undrar jag hur jag ska göra med den. Är det bara att instalera det där programmet som hansi nämde och köra in xboxen i datorn och ta ut savsen sen?
    Last edited by Luke; 2007-02-05 at 20:59.

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    21
    Sen har jag också nån mindre viktig fråga och det rör "XBOX USB adapter". Kan man ansluta ett vanligt USB-minne och använda det som minneskort? Och skulle det fungera att ansluta en "SNES-kontroll adapter (USB)" till xboxen för att kuna lira emulatorspel med SNES-kontroll?

    MVH
    Emil[/QUOTE]

    Det går att använda en usb-sticka som man kopplar in via en adapter i kontrollerporten i xboxen (typ en Smart XX adapter).
    Använd xboxen orginal dashboard som man vanligtvis gör när man kopierar "saves" till minneskortet. Xboxen kommer nu att hitta usb-minnet och formatera om den.
    Den kommer sen bara att kunna användas som ett vanligt minneskort och inte användas i datorn längre om man skulle prova den där.
    Har däremot inte provat snes adapter så jag vet inget om denna.

    / M

Liknande diskussioner

  1. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33
  2. Xtreme firmware 3.0 for TS-H943 Xbox 360
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 11:22
  3. kopiera från xbox i rum1 till xbox i rum2 via router?
    By bolets in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-10, 17:49
  4. söker xbox live upp speltitlar på disken som inte bör finnas där?
    By empa3 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-20, 13:26
  5. Installera hårddisk från pc -> xbox
    By zaben in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-01-23, 08:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •