Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: NME 360 v1.1 & Samsung läsare

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Arrow NME 360 v1.1 & Samsung läsare

    Hej!

    Har sökt mig igenom i princip hela internet nu och hittar sjuttsingen inget konkret svar..

    Jag har chippat min 360 premium med nme 360 v1.1 och har en samsung läsare. Har försökt bränna ut mina backuper men inte lyckats..

    Vad är det för DVD-BRÄNNARE man skall ha för att de ska funka? Pioneer 111d fungerar ju ej, då man inte kan ändra book-type.

    Så, har någon fått detta att funka med samsungläsare, snälla berätta vilken brännare ni har använt, för jag är verkligen trött på att leta längre.

    Har Verbatim DVD+R DL skivor..

    MVH
    Jonaz

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    sverige
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Tja

    jag kör med Pioneer 111d brännare och DVD+R DL verbatim inte haft några probs alls bränner i 2.4x .

    /mvh coneHBS

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    du lär ju inte ha en samsung läsare i din krysslåda?

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    jag kör med en nec ND-4551A brännare, fungerar kanon på min 360 med samsung.
    Använder clone cd för att bränna.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    sverige
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    jonaz82 jag sitter med en ts ms25 och det är inga problem i värden o spela.
    bakup spel

    jag bränner mina bakup med imgburner inga problem alls vilken boktype har du skrivit in då du bränt liren ?

    /coneHBS

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    yoda, du har nme 360 med?

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    cone, då jag inte kunnat ändra book-type med mina brännare så DVD-ROM, och de stödjer inte samsung-läsaren, den måste ju ha DVD+R DL...

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Jag kan tänka mig att dom flesta på det här forumet använder pioneer 111d för att bränna sina spel. Så det är absolut inget fel på den brännaren. Problemet är nog att du inte har patchat spelen för att dom ska fungera med NME 360. Har du gjort det?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    De första versionerna av NME chip gör väl så att man till skillnad från en XTREME patchad 360 INTE skall ha booktype dvd-rom.

    Vilket innebär att vår samlade kunskap om hur man bränner spelen till en XTREME patchad 360 med samsung INTE gäller om man har NME-chippad 360.

    Detta skall vad jag förstått vara "åtgärdad" i de nya nme-360 chippen där booktype inte längre skall spela någon roll.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Då jag har en NME 360 version 1.1, och jag har läst någonstans att det inte ska spela någon roll på vilken book-type man har så borde de fungera med en pioneer 111d..

    Men jag får de då inte att fungera.. Unreadable disc.. 1 gång har jag fått så den försökte spela upp den som en DVD, men det är de enda..

    Ingen som har tips?

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ta bort nme-chippet, flasha xtreme, klart...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Fast det räcker nog med att flasha xtreme, tror nme chippet ger upp och lägger ner automatiskt då så att du kan köra dina backups helt ifred.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    det svaret får de flesta, men jag vill ha chippet, och tydligen kan ingen komma med något bra svar

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Så, det finns alltså ingen med NME-360 och Samsungläsare som fått spelen att fungera?

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det lär det finnas. Men det här forumet är långt ifrån någon "NME FANCLUB" tyvärr. Vi har väl någon enstaka medlem/besökare med NME men det enda dom brukar göra är att skriva och fråga hur dom skall få igång sina spel...

    Jag har aldrig gjort någon "NME backup" själv. Å andra sidan börjar det bli dags att titta på det för vi planerar att erbjuda NME chippning av de nya hitachi boxarna som är onödigt krångliga att flasha just nu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    jo har märkt det tyvärr... det är lite synd faktist.. har försökt få igång min 360 sen i augusti utan resultat. Börjar bli lite less faktist.. hade jag haft tillgång till en dator som jag kunde flasha med så hade jag gjort det, men det har jag ju inte så vad gör man..

    har gått och köpt en pioneer 111d helt i onödan då den inte funkar med samsung läsaren.. så är någon sugen?

    får försöka få tag i en brännare på något vis som klarar ändra book-type.. dock är ju inte det de enklaste då de flesta inte ens vet hur man gör det..

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. NME 360 Clone "Mod360" ritningar och info
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-08-28, 23:40
  3. NME 360 chip, unrecognized disc
    By DrLove in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-21, 22:19
  4. Xbox 360 med NME
    By JaRRe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-20, 00:46
  5. Xtreme Samsung firmware version 2.0
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 12:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •