Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: Hd Dvd

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21

Hd Dvd

Är det ngn här som vet när denna kommer ut?
    och är det bara jag som tycker att cd släden sitter på helt fel ställe?
    Dom kunde ju ha gjort den som en miniatyr av 360n eller vad tycker ni?
    Stolt ägare till en 360 konsoll med

Mitt xbox

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    19
    den finns redan ute för 2695:- googla ..... vet inte om jag får länka till sidan direkt här

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    bara amerikanska utgåvor med kinkong utan swe sub

Mitt xbox

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0
    men hd-dvd'n är regfri.... så det är lungt.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    vet men sen kan man ju vänta ett tag för att se om det kanske kommer hdmi på den

Mitt xbox

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    19
    hdmi på vad? 360:n eller hd-dvd:n?
    om jag inte e helt snett ute så kopplas väl hd-dvdn med usb till 360:n?

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    jo det är sant men man kan ju hoppas på att det kommer komma en hdmi port på den

Mitt xbox

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    skulle inte riktigt tro det eftersom hd-dvdn är bara en läsare, sådana fall skulle det komma en hdmi sladd till xboxet

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Det är sagt att det skall blir standard med HD-DVD i xbox360 när PS3 kommer ut i Europa men det sägs så mycket fr MS snack lite verkstad
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    så varför inte en hdmi ingång på hd dvd driven då? sen kan dom flytta cd släden 90 grader med så den blir likadan som på 360:n

Mitt xbox

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    eftersom att hd-dvd bara är en läsare, så skickar den informationen till xboxet som sedan gör den virutiell,
    alltså skulle det vara lite krånligt om xboxet skulle skicka tillbaka information till hd-dvd å sen via hdmi uttagget,
    då är det ju mycket smidigare med en hdmi kabel direkt från xboxet, eftersom det inte gör nån nytta på hd-dvdn

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Effoc, kort och gott hd-dvdn som det tidigare skrevs är ju bara en dvd-drive ungefär som om du skulle tro att du kan lägga din sata drive i stereo hyllan och be dom sätta i hdmi i den, tänk igen, tänk om
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

Ps.

Även den starke får ta i när han skiter.

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Respekt
    0
    "Det är sagt att det skall blir standard med HD-DVD i xbox360 när PS3 kommer ut i Europa men det sägs så mycket fr MS snack lite verkstad"

öö??? MS har aldrig gått ut med detta utan det är ett av 1000000 olika HDMI rykten som sprids hela tiden.

MS ståndpunkt på HDMI är att de släpper en sladd när de anser marknaden är mogen, typ.

Vet inte rent tekniskt men hoppas en DVI eller HMDI sladd är i tankarna hos MS.

Angående Intern spelare lär det nog komma när man likt PS2 gjorde den mindre versionen. Inget som lär komma innan 2008 iaf. Lär dessutom bli filmer only o spel på DVD. HDMI borde också kunna bli en intern standard.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Öh jo det är sant eftersom fabriken som HD-DVDn tillverkas i, även gör andra produkter som jag importerar & produkten finns i deras produktkatalog även jag blev förvånad & var tvungen att fråga, men jag kunde inte importera den produkten själv.

HDMI är redan en standard & likaså HDCP & även PLC content ready
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Respekt
    0
    "Öh jo det är sant eftersom fabriken som HD-DVDn tillverkas i, även gör andra produkter som jag importerar & produkten finns i deras produktkatalog även jag blev förvånad & var tvungen att fråga, men jag kunde inte importera den produkten själv.

HDMI är redan en standard & likaså HDCP & även PLC content ready"

Så du menar på allvar att du har sett en 360 med inbyggd HD DVD spelare i en katalog från Toshiba (De står för HD DVD spelaren till 360)? Om detta nu finns i en katalog så lär ju denna ha läckt ut på internet. Du har inte lust att scanna in? vilket företag? m.m

Vad de menade med standard vet jag inte. Jo HDMI 1.3 är ju klart sen länge äve IC flaggorna m.m och HDCP men som sagt de tänkte nog mer på när TV aparaterna har det mer som standard. Men jag tycler det är dags redan nu att lägga in HDMI då alla LCD som säljs idag är HD ready med HDMI eller DVI.

Men som sagt Microsoft själva har aldrig gått ut med orden om att de ska göra HD DVD spelaren intern, vill du säga annat är det upp till bevis. Enda som har kommit är rykten.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    ja det har tom stått i Computer Sweden
    INTE en xbox360 med HD-DVD utan att just HD-DVDn görs där sätts ihop hoss ngn annan

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Respekt
    0
    Nu får du förklara dig, en 360 med intern HD DVD (inte HD-DVD) eller vad pratar du om?

Du skrev:
    "Det är sagt att det skall blir standard med HD-DVD i xbox360 när PS3 kommer ut i Europa men det sägs så mycket fr MS snack lite verkstad"

Jag säger att det är BS, bara rykten och inget som MS själva har sagt. Från MS håll har de sällan varit mycket snack och liten verkstad utan mer mycket verkstad och lite snack. Mycket rykten går dock men det är knappast MS fel.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    jaja suck harkl, host host

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    pajjkastning i elitnivå
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

Ps.

Även den starke får ta i när han skiter.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Dags för blöjbyte flickor

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    när kommer denna extremt fula hd dvd spelaren till sverige då? och jag skiter i om den är regions fri jag vill ha garanti på saken och inte ifrån en internett butik jag vill kunna gå in på onoff och lämmna tillbaka den samma dag om jag inte är nöjd med den

Mitt xbox

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Den finns i Sverige, dock inte på OnOff.
    Hoppa in på Swedisc på Kvarngatan i Stockholm. De har massor.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    bor i kalmar men tack ändå

Mitt xbox

Liknande diskussioner

1. DVD filmer.
    By Miikeey in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 19:53
  2. xbox360 hack för DVD läsaren värt det?
    By reed in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 20:08
  3. Byta dvd i 360
    By flygarn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 22:23
  4. Guide: Konvertera DVD till PSP med DVD kvalitet och text (fw 1.50)
    By _zeem_ in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 17:11
  5. PC Dvd oläsbar? XboxDvd I PC..möjligt?
    By farsight in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-12-08, 12:10

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner