Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Hitachi problem (Hitachi ROM v. 46DH)

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Exclamation Hitachi problem (Hitachi ROM v. 46DH)

    Hej på er,
    Jag tänkte att jag skulle flasha min 360 själv. Jag plockade isär boxen och allt gick bra. Tog ur DVD-drive SATA kabeln ur 360ns DVD läsare men behöll elkabeln från 360n till DVDn kvar i. Tryckte sen i en SATA kabel från datorn in i 360ns DVD drive. Startade Slax live CD från DVD-läsaren i datorn och allt gick bra, 360ns DVD-drive kom in i modeB utan problem. Startar om datorn och låter 360n vara på hela tiden. Det är nu problemet kommer, för datorn vill inte starta windows när 360n är på, utan xp startar bara om man tar bort SATAn till 360 DVDn eller om 360n är avstängd. Går liksom inte att flasha om man inte kommer in i windows. Vad ska jag göra nu? Har det här hänt för nån annan? Vore tacksam för förslag.

    ~ C++arl

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Så du menar alltså att det inte finns något alls jag kan göra på egen hand?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jo om du kör kitten kanske det går bättre.

    Men när du har den i modeb så borde du kunna dra ur sata kabeln medan windows bootar och sedan sätta i sata kabeln igen.

    Annars rekommenderar jag usb+connectkit grejen så fungerar det garanterat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    gör såhär:
    FÅ in driven i ModeB
    när windows sedan bootar och du är 100% säker att den är i modeB, öppna och stäng släden hela tiden tills windows är bootat, logga in, flasha, klar!
    windows vill inte boota om man inte öppnar å stänger släden på 360-dvdromen tydligen =S

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    ^^ Okej, jag ska prova det, tack. Och just det, jag har redan provat det som Hansi skrev om att dra ut SATA kabeln, funkade inte.

Liknande diskussioner

  1. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28
  2. Flash Problem "Unkown Flash Type"
    By farsight in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2004-06-09, 21:25
  3. Hur får man spel på " F " att fungera?
    By Z i n g o in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-28, 21:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •