Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Har tappat kontaktat med pc

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Har tappat kontaktat med pc

    Har sedan ett tag tappat kontaketen med min pc. Jag kan alltså inte se filmer eller lyssna på musik från Pc:n. En dag var det bara så här. Jag kommer åt xboxen från pc.n utan problem via ftp. Jag har lagt in senaste version 12.Nov.2006.XBMC.XBOX.MediaCenter.2.0.GasGiver. Jag har använt förra versionen innan och det fungerade ett tag utan problem. Några förslag

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    Har du ställt in de rätt på både pc och boxen då?

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Om han skriver "jag kommer åt xboxen från pc.n utan problem via ftp" så är det väl rätt.

    Prova ta bort mappen 0face008 i E:\TDATA & E:\UDATA.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    Ops! De tänkte jag inte på! Sorry för onödig post!

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    page63, det hjälpte inte, undrar om det kan vara vara brandväggen i win xp. Jag har alltid haft den avstängd p.g.a. nätverket finns bakom en router. Men jag skulle för säkerhetsskull testa om den inte var påslagen så jag skulle bara sätta på den för att sedan stänga av den igen. Då kom det ett felmeddelande att jag inte kunde starta den på grund av ett oidentifierat fel. Kan det vara så att brandväggen av någon anledning har gått igång av sig själv p.g.a. något programfel. Dock så kan jag komma åt Pc från de andra datorerna i nätverket. Det är endast Xboxen som inte kommer åt den.

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Problemet blir mer och mer konstigt. Jag har upptäckt att när jag har någon av våra andra pc:n på i nätverket så kommer jag åt dessa datorer. När jag sedan stänger av någon annan pc än den jag vill komma åt så tappar jag kontakten med den. Felmeddelande "fjärrdisk Arbetsgrupp ej funnen"

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    ja då e den nog den PCn som delar ut IPna då rå?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Någon lösning ännu?

    Jag har samma problem som du beskriver i ditt öppningsanförande... En dag var möjligheten att streama från datorn borta, med felmeddelandet "Fjärrdisk" och något ytterligare. Har inte ändrat några inställningar för övrigt, men det känns som om det är XP eller Norton som gjort något...
    Tacksam för snar hjälp!!!

    Tillägg:
    Jag kan ansluta från datorn till xboxen via ftp utan problem.
    Dessutom kan jag manuellt bläddra upp och definiera en SMB-anslutning via gränssnittet i XBMC. När jag gör detta ser jag mina utdelade mappar på datorn och definitionen ser OK ut, men när jag sedan testar anslutningen får jag samma felmeddelande som tidigare "Fjärrdisk, uppkoppling misslyckades".

    Vad är det som är fel?! Det känns onödigt att behöva ftp'a över de filmer och den musik jag vill titta/lyssna på från datorn till xboxen!
    Tacksam för snar hjälp!
    Last edited by muhx; 2007-04-13 at 12:51. Anledning: Efter ytterligare efterforskningar...

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Lösning på problemet!

    Jag har grubblat en hel del på varför jag inte lyckas köra SMB från Xbox till datorn... Min SMB-anslutning har gått till en extern hårddisk ansluten via USB till datorn, och det har fungerat klanderfritt tidigare.
    Av en händelse testade jag att dela ut en mapp på C-disken istället för min lösa L-disk, och då FUNGERADE det igen!
    Av någon anledning finns en blockering någonstans mot externt kopplade mediaenheter, kanske är det XP som bråkar...

    Nu kör jag mot C-disken utan problem!

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    TJa!

    Jag har nästan samma problem som dom flesta här.

    Det är så att jag har 2st Xbox och ena har fått problem nu. Det är så när jag ska gå in i workgroup och för att se filmer från Pc så låser hela maskin sig och det går inte att göra ett skit. Men den andra som jag har funkar utan problem.

    Hur kan det komma sig???? Please jag behöver hjälp. Jag har testat det som står här i forumet men det funkar inte heller.
    Vad kan det bero på???
    Jag har haft det igång förut utan problem.
    Jag har kör med ******* 20061212

    please need help

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Äntligen!

    Vet inte om detta har löst sig för er alla nu, eftersom det var ett tag sen det skrevs i denna tråd. Jag hade ett liknande problem som er, men det löste sig precis, så jag tänkte dela med mig av detta!

    Jag har alltså en xbox och en dator med windows xp + norton internet security 2007. Filmerna ligger på datorn och jag tittar på dom på tvn via xboxen. Skaffade sen en till dator som nu är "server" och har alla filmer och låtar på hårddisken. Problemet jag stötte på var att jag fick "access denied" när jag försökte komma åt mapparna på den nya datorn, men inte på den gamla, trots samma OS (win XP) och brandvägg (norton IS 07). Detta löste sig genom att jag skapade en brandväggsregel, där xboxens IP var välkommen att ansluta åt alla håll på alla portar, och la den "överst" (så att den behandlas först).

    Ett bra sätt att testa om det är just det här som är problemet är att stänga av den personliga brandväggen i norton. När jag gjorde det, så funkade det på en gång, så därför skapade jag denna regel.

    Hoppas detta hjälper någon där ute!

    P.S. Det enda som är lite mysko fortfarande, är att jag inte kan titta runt i SMB-nätverket ("smb://"), för då visas följande felmeddelande: "Fel: Success!" Ganska ironiskt felmeddelande, jussom...
    Last edited by superhaga; 2007-11-29 at 23:31.

Liknande diskussioner

  1. Att Läsa av eller flasha Tsh943 Ms28 Fm med Mtkflash
    By Skevast in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-18, 22:25
  2. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 21:44
  3. Kan inte boota från CD/DVD med Xecuter2, svart skärm
    By sverre in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-17, 20:48
  4. Tips om du har problem med Samba i XBMC
    By ulven in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 08:46
  5. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-03-14, 17:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •