Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Chip eller Flashad Firmware?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Chip eller Flashad Firmware?

    Tjena
    Funderar på att modifiera grabbens XBOX 360. Men frågan är då: Ska man slänga in ett chip eller ska man flasha firmware? Har en kille i närområdet där jag bor som säljer ett chip som han kallar: "är en klon av NME chippet. v1.1".
    Är det nåt attt satsa på eller? Har inte kontaktat killen å frågat honom , för han kommer ju förmodligen att säga att det är det enda rätta....

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    än så länge verkar det simplaste och bästa vara att flasha firmwaren. hur gammal är grabbens 360? vad var det för LOT# på lådan när du köpte den? Är det samsung eller hitachi? dessa faktorer spelar in på om det är bäst att flasha eller chippa. Har xboxet någonsin gett "3 lights of death"? dvs när 3/4 av cirkeln blinkar rött på xboxet? isf är den förmodligen påväg att dö och då är det bäst att vänta.
    Last edited by naforce; 2006-12-11 at 22:02.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    75
    Respekt
    18
    Personligen skulle jag säga flashning med Xtream då de flesta spel som finns att tanka ner är färdig patchade för det. och känns tryggare att bara ha en uppdatering av "drivrutiner" än att nån har suttit med en lödkolv och fipplat på.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    Ja, det gäller för i stort sett alla, utom den hitachin som var så fruktansvärt jobbig som kosta 1300 eller nått sånt å fixa.. den måste vara hemsk.. men alla andra bör flashas!

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av naforce Visa Inlägg
    än så länge verkar det simplaste och bästa vara att flasha firmwaren. hur gammal är grabbens 360? vad var det för LOT# på lådan när du köpte den? Är det samsung eller hitachi? dessa faktorer spelar in på om det är bäst att flasha eller chippa. Har xboxet någonsin gett "3 lights of death"? dvs när 3/4 av cirkeln blinkar rött på xboxet? isf är den förmodligen påväg att dö och då är det bäst att vänta.
    Vi köpte den beggad i somras den va då ett halvår gammal , sedan fick vi "3 lights of death". Så vi fick skicka in den , hade kvitton från förre ägare , och fick en ny konsoll hemskickad. Det sitter en Hitachi läsare i den. LOT# kan jag inte hitta på den , eftersom att vi fick en ny så skickades den i en vanlig "brun kartong". Däremot så står det nå datum bak på konsollen: 2005-09-30.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    Den är simplast och billigast att flasha. Skall inte vara några större problem, inte vad jag vet iaf. Mitt tips e att flasha den. Om du inte vill göra det själv så lämna in den någonstans, möjligtvis psxcare!

Liknande diskussioner

  1. Om nya upphovsrättslagen 2005-07-01
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 14:53
  2. Med eller utan chip? Vad tycker du?
    By dr_mike in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-07, 08:28
  3. Flasha ditt eget extender chip.
    By Sheytan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2002-06-12, 18:16
  4. hansi eller shiro ang chip till psx one
    By daniel_e53@hotmail.com in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-04-22, 14:20
  5. Macrovision-off chip till V4 eller V5 ?
    By DeltaZero2 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-02-13, 08:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •