Tanken med detta projektet är att installera min gamla dell i något av de nyligen hemkomna xbox chassina (från psxcare) jag ska försöka att ha kvar så mycket som möjligt av xbox skalet, dock ska det målas. Tyvärr så är mitt moderkort lite för stort (~22cm-~21.5cm) så jag kommer antagligen att kapa hela baksidan och ersätta den med polerad aluminium och där skära egna hål för antennen och vga+S-video utgångarna. då mitt ljudkort är aningen för högt så ska jag investera i ett nytt usb kort som antagligen kommer att hänga på utsidan, annars så skapar jag en smidig placering som gör att utgångarna hamnar mot baksidan. då moderkortet har usb utgångar på framsidan så ska jag försöka att placera dessa så att de hamnar där kontrollerportarna skulle ha varit.

chassiet kommer självklart att målas, jag har inga planer på någon fancy pinstripe just nu utan planen är att det ska bli en stilren 2 färgad box, dock är färgerna hemliga just nu .

Eftersom att jag vill behålla xbox looken så ska jag försöka att löda lite så att jag använder mig av xboxens standard eject kort, det är här jag stöter på problem då jag inte har någon aning om vilka sladdar som är till vad (av de 9 sladdar som går till moderkortet på orginal boxen) tanken är att standard ledsen ska användas till act och hdd indikatorer. standard powerknapp ska användas som powerknapp, dock vet jag inte vad jag ska ha ejectknappen till. en av möjligheterna är att sätta in lite leds i boxen och ha ejectknappen som en on/off för dessa.

då boxarna anlände idag så har jag tyvärr ingen möjlighet att lägga upp några bilder än, men jag lovar att de kommer

Det skulle verkligen uppskattas om någon kunde förklara hur jag ska lödda fast dessa 9 kablar på dellens kort. på dellen så sitter det två leds (hdd/act hdd=tvåbent, act=trebent) sen powerknappen är fyrbent. jag antar att det bör gå att helt enkelt klippa av kablarna på xboxens kort och lödda fast dessa mot dellens kontakter, fast som sagt så vet jag inte vilken som går vart (kunskapen för själva lödningen finns men inte resten )

//Sebastian