Jag får svartvit bild på vissa av mina dvd:s när jag kör dom i ps2:an, men helt färg på tex datorn. Beror det på att min tv bara stödjer Pal och inte Ntsc???
Räcker det isåfall med en konverterare??
Jag får svartvit bild på vissa av mina dvd:s när jag kör dom i ps2:an, men helt färg på tex datorn. Beror det på att min tv bara stödjer Pal och inte Ntsc???
Räcker det isåfall med en konverterare??
... Alex
Ja, det beror på din TV. Vad använder du för kabel? Om du har en RGB-modifierad PS2 eller använder dvd-region-x kan du använda en RGB-kabel - förutsatt att din tv klarar ntsc.
Se även
http://www.psxcare.com/support/forum...ML/000003.html
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jag tror att tv:n stödjer RGB, men den stödjer dock inte NTSC, alltså behöver jag en NTSC-PAL konverterare.
Vad har den för utgångar?
Vad är frakten?
Vad krävs för att få Ps2:an regionsfri till ett rimligt pris??
... Alex
Stöder din tv RGB så får du färg. RGB är alltid RGB, finns inget "NTSC" eller "PAL" färgsystem för RGB.
Om bilden är stabil men svartvit och du har möjlighet att använda RGB så får du en perfekt bild med RGB.
(med vissa undantag, jag har sett kunder vars tv-apparater inte klarat 60Hz med RGB)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Det står RGB/Euroscart bak på ena scartuttaget på tv:n. Så den borde väll stödja RGB.
Räcker det med en RGB-kabel för att få färg då alltså?
Stödjer den orginal-kabel som man kan köpa på vissa ställen RGB? (Ps2-kontakt-Scart)?
Saluför ni sådan RGB-kabel.
Jag har för mig att Ps2:an inte stödjer RGB vid DVD:läge, men det kanske funkar med RGB-kabel ändå??
... Alex
Den kabel du beskriver låter som en riktig rgb-kabel, dvs psx->scart, inte psx->phono->scartkonverter...
Läs min tidigare text högre upp om RGB-stöd och dvd-uppspelning så ser du att PS2 inte stöder RGB vid dvd-avspelning (det blir grön bild). Men det går att fixa med dvd-region-x eller en intern modifikation.
Och, ja, vi säljer RGB-kablar...vi räknar våra RGB-kablar i TON när i importerar, inte i tusental :-)
100:-/st säljer vi dom för.
Vad kostar en dvd-region-x eller en intern modifikation.??
Och vad innebär en dvd-region-x.
... Alex
Intern modifikation kostar 350:-
Vi löder en stump elektronikkabel mellan två lödpunkter.
http://www.psxcare.com/images/rgb_mod.jpg
DVD-Region-X kostar 500:-. Det är en CD-skiva från Datel som man startar innan man vill se en importerad film. Den fungerar även med europeiska filmer om man bara vill få RGB att fungera.
http://www.psxcare.com/playstation-2-frame.asp?sida=ps2-tillbehor-svenska.asp&art ikel=PS2DVDX
[This message has been edited by Hansi (edited 17 November 2001).]
Bookmarks