Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 44

Diskussion: Problem ikväll..

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Problem ikväll..

    Hejsan,

    Till att börja med kan det nämnas att jag haft min 360 i par dagar bara och förstår igår morse som man fick allt att fungera. Brände ut NHL 2k7, Need for Speed och Rainbow Six Vegas. Allt fungerade dock utmärkt...

    Sen nu ikväll när man kom spelade man först PES 6 Original (vilket så klart funkade) en kort stund innan man provade NHL 2k7 vilket inte fungerade. Provade samtliga spel man hade bränt och inget fungerade.

    Är det något man missat? Någon uppdatering som skett ikväll?

    Har bränt spelen med clonecd och verbatim dvd+r dl på min HP Pavilion bärbara...

    //Jacob

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    33
    Respekt
    19
    Stäng av boxen och låt den villa ca 20 min. 360 drabbas av så kallad lasertrötthet när den blir varm.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Då i skrivande stund kändes det som något unikt och trodde att kryssboxen hade gjort någon mystiskt uppdatering, men såg att så knappast var fallet

    Något sätt att lösa det? Prova andra märken på skivor? eller Verbatim är fortfarande att rekomendera?

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    Jag kör Traxdata från Clas ohlson vilket funkar som smäck till 360:n inte funkade :P Har hitachi för övrigt

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    vad har du för brännare? Det spelar stor roll. lite-on funkar väldigt bra! Testa lasertrötthetssaken och att bränna i lägre hastighet och/eller med Imgburn om det inte funkar med annan brännare (lite-on eller pioneer 111d). Verbatim dvd+r dl 2.4x har jag, funkar väldigt bra. 19 av 19 än så länge med min lite-on brännare på lägsta hastigheten och Imgburn.

    Jag tror att du kanske har glömt ställa in booktype? Du måste ändra booktype till DVD-rom innan du bränner på skivan, annars funkar den inte i 360:t! Kolla hur du gör med just din brännare, eller använd Imgburn (den har inbyggt booktype program så du kan ändra i den, om din brännare är kompitabel dvs).

    Kolla för mer information om allt detta! Det går att hitta om man bara letar lite =)

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Har en inbyggd brännare i min HP Pavilion som misstänks vara en Hitachi-LG brännare...

    Bränner skiverna på näst lägsta hastigheten men ska prova gå ner ett steg till...

    Vilket inställningar gör du exakt i imgburn? Provade imgburn först men fick aldrig det att fungera...så man gick över till clonecd som funkade perfekt (fram tills igår kväll)...haha

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    Först å främst väljer jag .dvd-filen , sen, under info-rutan till höger, trycker jag på den lilla settings-knappen å väljer där min typ av brännare å ställer in booktype. sen välljer jag 1x å bränner!

    Har det funkat tidigare???? Alltså har du bränt ett spel som funkar på ditt 360?

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Jacoblo, först så måste jag säga att jag känner igen ditt nick! Pwrdesign här

    Har du Provat det pluppen sade?
    Jag hade Exakt samma problem nämligen, men när jag byter mellan ett spel och ett annat så måste jag vänta 10-15 min, annars läser xboxen inte skivorna...

    Mvh P

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Haha =) hej på dig...
    Börrsnackfolk finns lite överallt

    Provade det nu på morgonen och det funkar
    Köper däremot inte att det är ett överhettningsproblem eftersom igår när det strulade så hade inte den varit använd på fem sex timmar...

    Men måste du alltid vänta 10-15 minuter mellan spelbyte?

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Vi sprider ut oss )

    Överhettningsproblemet är ett faktum när man kör med brända spel vad jag förstår. Jag måste alltid vänta när jag byter spel.

    Kan sitta och lira ett spel i några timmar, men när jag sedan ska byta så funkar det inte. Väntar jag 10-15 min så funkar det sedan dock.

    Räcker att jag spelar 5-10 min för att det sedan inte ska funka om jag vill byta spel.

    Jag ser det dock som positiva pauser i spelandet hehe

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23
    Överhettningsproblem p g a brända spel vill inte jag tro på riktigt. Vad skulle isf orsaka detta? Även om själva lasern skulle läsa skivan på ett annorluna sätt, vilket jag inte tror, så kan det väl ändå inte det vara en orsak till överhettning.

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    75
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av jacoblo33 Visa Inlägg
    Har en inbyggd brännare i min HP Pavilion som misstänks vara en Hitachi-LG brännare...
    Skulle nog vilja påstå att där har du felet, du har ingen polare med en pioneer 111D eller någon av dom andra rekommenderade brännarna?
    haft min box i ett par veckor nu, och alla "backuper" har funkat klockrent!

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Drem Visa Inlägg
    Överhettningsproblem p g a brända spel vill inte jag tro på riktigt. Vad skulle isf orsaka detta? Även om själva lasern skulle läsa skivan på ett annorluna sätt, vilket jag inte tror, så kan det väl ändå inte det vara en orsak till överhettning.
    Vad skulle det annars vara?
    Om det enbart gäller backuper eller om det även gäller orginalspel vet jag inte, men det är väldigt uppenbart att min Xbox behöver "vila" ett tag innan den kan läsa en ny skiva.

    MvH P

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av peewee Visa Inlägg
    Vad skulle det annars vara?
    Om det enbart gäller backuper eller om det även gäller orginalspel vet jag inte, men det är väldigt uppenbart att min Xbox behöver "vila" ett tag innan den kan läsa en ny skiva.

    MvH P

    Jo det kan ju förstås vara överhettningsproblem, men jag fattade det som att ni föreslog att detta enbart hände med hembrända skivor. Händer det även med orginalspel är det ju en annan femma.

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Jag har bara svårt att tänka mig det. Första gången den hände igår kväll hade datorn varit avstängd i minst fem sex timmar och omöjligt att den kan har varit överhettad då...

    Har tyvärr inte det...och eftersom jag sitter på en bärbar så kan jag inte köpa brännaren. Finns det någon bra lösning för oss med bärbara annars?

    PeeWee, du har inte Pioneer? och bor inte i Sthlm?

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    http://www.xboxhacker.net/index.php?topic=3887.0

    Den här lösningen finns, men känns ju ytterst tveksamt...
    Ska man verkligen våga sig på det?

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Drem Visa Inlägg
    Jo det kan ju förstås vara överhettningsproblem, men jag fattade det som att ni föreslog att detta enbart hände med hembrända skivor. Händer det även med orginalspel är det ju en annan femma.
    Jag har bara läst på detta och andra forum att det endast händer med brända spel, inte med orginalspel.

    Ska köpa DOA4 imorrn, kan testa då och återkomma med svar.

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av jacoblo33 Visa Inlägg
    Jag har bara svårt att tänka mig det. Första gången den hände igår kväll hade datorn varit avstängd i minst fem sex timmar och omöjligt att den kan har varit överhettad då...

    Har tyvärr inte det...och eftersom jag sitter på en bärbar så kan jag inte köpa brännaren. Finns det någon bra lösning för oss med bärbara annars?

    PeeWee, du har inte Pioneer? och bor inte i Sthlm?
    Finns ju IDE encloshures som borde funka bra!

    http://www.westium.com/PartDetail.as...p:833639;b:819

    Jo jag har Pioneer 111D, och bor i sthlm ca 15 min från city med t-bana

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Men du har Pioneer och ändå samma problem? Kör du den internet eller extern?

    Vad är Doa4 för något?

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av jacoblo33 Visa Inlägg
    Men du har Pioneer och ändå samma problem? Kör du den internet eller extern?

    Vad är Doa4 för något?
    Nej mitt problem är att jag måste vänta 10-15 min när jag byter spel så att säga.

    Uppfattade det först som att du hade lyckats spela dina backuper, men att det sedan slutade fungera. Därför trodde jag du hade samma problem som jag.

    Men nu inser jag att du kanske aldrig fått dina backuper att fungera.
    Då är det så att kör du med fungerande releaser, gör som det står in nfo filen, använder rätt Layerbreak, rätt dvd-skivor och brännare så ska det funka.

    Eftersom du inte kör med Pioneerbrännaren så skulle jag tro att det är problemet.

    Jag kör min Pioneer internt i min server.
    DOA4=Dead or Alive 4


    Denna FAQ är bra: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=27516
    Last edited by peewee; 2006-12-13 at 16:22.

  21. #21
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Jo...det funkade först utan problem...
    Men sen igår kväll började det med liknande problem att man var tvungen vänta när jag bytte mellan icke-original spel

    Man har du provat olika skivor?
    Inte funderat på att prova gummibandet?

  22. #22
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    105
    Respekt
    21
    Hej!

    Jag kan säga att jag först brände med en Nec-brännare (3520) och sedan gick över till Pioneer 111D då jag hade problem med att 360:n tyckte att mina skivor var smutsiga (Dirty Disc Error).

    Tyvärr får jag fortfarande samma fel på samma spel. Vissa spel fungerar klockrent utan några som helst problem medan andra får dirty disc på exakt samma ställe trots flera brännförsök med 2 olika brännare (Nec och Pioneer).

    Det mest konstiga av allt är att jag har märkt att vissa av de problematiska spelen fungerar felfritt efter att jag stoppat i ett originalspel innan.

    Jag stoppar alltså i ett original och låter det ladda klart. Sedan går jag ut till Dashboarden och stoppar i backupen. Då fungerar det! Vet att firmware 4.2 byter läshastighet när man stoppar i ett original, men det räcker inte med att jag stoppar i ett original en gång. Jag måste göra det varje gång jag ska spela dessa spel!

    Blir tvungen att göra så på 2 av mina backuper. Annars blir det fel på samma ställer varje gång.

    Alla mina försök har varit på Ritek Printable, men jag kan inte tro att det är mediat som krånglar eftersom jag brännt vissa spel upp till 3 gånger och får då samma fel på exakt samma ställe!

  23. #23
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    36
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av peewee Visa Inlägg
    Eftersom du inte kör med Pioneerbrännaren så skulle jag tro att det är problemet.
    Jag kör med samma märke av brännare som jacoblo33, har bränt 17 spel o har inte haft något problem alls med något av dem eller det problemet ni beskriver här.

    Har en Hitachi i 360n. brännaren är en Hitachi-LG 4164B firmware 1.03

  24. #24
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Skumt ju...
    Sitter den i en bärbar hp eller?
    Vilket program använder du? och vilka skivor?

  25. #25
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Fick samma problem som dig jacoblo33, själv kör jag verbatim skivor och en Nec6500a (notebook) och allt funkade fint till för en stund sedan. Flashade den idag och har inte hunnit testa så många spel... Orginal funkar fint..men skall prova vänta ett tag som ni beskrivit ovan...

    Edit : lät den vila i 3min och nu funkade det visst....
    Last edited by monstersinc; 2006-12-13 at 18:06. Anledning: lagt till text

  26. #26
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    36
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av jacoblo33 Visa Inlägg
    Skumt ju...
    Sitter den i en bärbar hp eller?
    Vilket program använder du? och vilka skivor?
    alltså Hitachi-LG brännarna är OEM-brännare. de kommer bara med paketdatorer som från HP eller Fujitsu-Siemens, som jag då har, kommer säkert i andra paket oxå.

    Jag kör med CloneCD nyaste versionen och Verbatim skivor.

  27. #27
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Vilandet funkar för mig också...lagom skumt...men men

    Faxius,
    Du gör ju med exakt samma konfiguration som mig. Clonde cd, samma brännare, samma skivor. Ända skillnaden är att du hade hitachi brännare...

    Ytterliggare en fråga...
    Spel som är under 4.5gb, kan man bränna och spela dem på en vanlig dvd skiva?

  28. #28
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    36
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av jacoblo33 Visa Inlägg
    Vilandet funkar för mig också...lagom skumt...men men

    Faxius,
    Du gör ju med exakt samma konfiguration som mig. Clonde cd, samma brännare, samma skivor. Ända skillnaden är att du hade hitachi brännare...

    Ytterliggare en fråga...
    Spel som är under 4.5gb, kan man bränna och spela dem på en vanlig dvd skiva?
    antar att du menar att enda skillnaden är att du har samsung drive i din 360 och jag har hitachi i min.. och om du har Samsung så kommer version 5 av Xtreme firmwaren stödja single-layer skivor. men bara på spel som är mindre än 4.7GB efter man tar bort alla dummy filer dvs.
    Denna firmware har inte släppts än, men kommer nog att släppas inom den närmsta tiden.

  29. #29
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av jacoblo33 Visa Inlägg
    Jo...det funkade först utan problem...
    Men sen igår kväll började det med liknande problem att man var tvungen vänta när jag bytte mellan icke-original spel

    Man har du provat olika skivor?
    Inte funderat på att prova gummibandet?
    Nej jag bränner enbart med Verbatim DL DVD+r 8.5gb

    Gummibandet?

  30. #30
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 22:17
  2. Problem med v14 maskin.
    By Greggo in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 22:46
  3. Problem med magic switch!
    By Denniboy in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 18:14
  4. Problem med brända spel
    By zorro114 in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 22:55
  5. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 21:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •