Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 44 av 44

Diskussion: Problem ikväll..

  1. #31
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Köpte en fuji skiva idag och konstigt nog är det inte alls samma problem. Dvs fungerar klockrent

    Tyvärr finns den inte på ******** och nu står valet mellan Ritek, Traxdata och Mediarange...

  2. #32
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Ok, låter som ett kompatibilitesproblem mellan DVD och brännare helt enkelt.
    Skaffa en Pioneer 111D och kör med Verbatim så får du inga problem tror jag.

    Brände ut 5 backuper till i går utan problem.

  3. #33
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Men du har ju ändå haft problem med den kombinationen tidigare väl?

    Köpa brännare + extern dosa för den blir ju nästan tusenlappen. Är väl ändå smartare att göra ett försök med något av de andra märkerna?

    Var har du köpt dina skivor? Inte sugen att dela en beställning från tyskarna?

  4. #34
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Gävle, Sweden
    Inlägg
    63
    Respekt
    21
    Tjena grabbar !

    Det problem ni beskriver verkar bero på det problem många andra och även jag själv upplevt. Jag har flashat ett trettiotal xbox360 senaste månaden och en utav dom har fått detta fel att den inte kan läsa brända spel.

    Det fungerade felfint till en början, speciellt om maskinen stått avstängd en tid. Men när man skulle byta spel efter att man spelat ville inte dvd läsaren läsa skivan och man fick det "klassiska" felet OPEN TRAY.

    Detta beror på att lasern börjar läsa för långt in på den brända dvd+r DL skivan och hittar ingen data där.

    Jag trodde först detta fel berodde på fel brännare eller skivor och provade flera olika kombinationer jag vet 100% fungerat på andra maskiner. Bland annat verbatim DVD+R DL, TraxData DVD+R DL osv.. Även med Nec brännare, HL brännae och en pioneer 110D brännare... Samma fel oavsett vilken kombination jag använde.

    Bytte även ut lasern i dvd läsaren ifrån en annan dvd rom för jag trodde det var fel på dvd lasern. Det fungerade en stund men sedan fick jag samma fel.

    Tillslut hittade jag på denna video och provade...
    http://www.360mods.net/News/article/sid=71.html

    Det har fungerat felfritt sedan dess för mig, så jag rekomenderar er att prova denna lösning. Det är smärtfritt att utföra och tar ca 30min och det enda som behövs är en gummisnodd och lite fingerfärdighet..
    H78 iXtreme 1.2
    XBOX LIVE Gamertag: QuBaR

  5. #35
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Kan en ohändig skåning verkligen lyckas med det också?

    och ingen fara att ha en gummisnodd där inne i?

  6. #36
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Gävle, Sweden
    Inlägg
    63
    Respekt
    21
    hehe, det är ingen fara, Du knyter endast en liten ring av gummisnodden på den ena skenan som dvd-lasern åker på.

    Se till att stänga av xbox360 med släden ute, sedanOm öppnar du dvd läsaren med 5st kryssskruvar och pillar dit en gummisnodd runt den ena av dom två runda metallstavarna som dvd-lasern glider på. Se till att klippa bort onödiga långa delar av gummisnodden så dom inte sticker ut.

    Skruva ihop och prova... Det är väldigt lätt om man är någorlunda van med att meka med elektronik och datorer.
    H78 iXtreme 1.2
    XBOX LIVE Gamertag: QuBaR

  7. #37
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Men det kan inte ställa till det med problem att använda ett gummiband inne i maskinen på sikt?

    Ska ge det ett försök imorgon
    Spelar det någon roll vilken av stavarna man väljer?

  8. #38
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av jacoblo33 Visa Inlägg
    . Allt fungerade dock utmärkt...

    //Jacob

    Allt fungerade dock utmärkt...


    Hahahhhaha
    krysslåda trehundra sextio säämsung 5,3a oljud
    peeääs trää tyst

  9. #39
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av balrog Visa Inlägg
    Hej!

    Jag kan säga att jag först brände med en Nec-brännare (3520) och sedan gick över till Pioneer 111D då jag hade problem med att 360:n tyckte att mina skivor var smutsiga (Dirty Disc Error).

    Tyvärr får jag fortfarande samma fel på samma spel. Vissa spel fungerar klockrent utan några som helst problem medan andra får dirty disc på exakt samma ställe trots flera brännförsök med 2 olika brännare (Nec och Pioneer).

    Det mest konstiga av allt är att jag har märkt att vissa av de problematiska spelen fungerar felfritt efter att jag stoppat i ett originalspel innan.

    Jag stoppar alltså i ett original och låter det ladda klart. Sedan går jag ut till Dashboarden och stoppar i backupen. Då fungerar det! Vet att firmware 4.2 byter läshastighet när man stoppar i ett original, men det räcker inte med att jag stoppar i ett original en gång. Jag måste göra det varje gång jag ska spela dessa spel!

    Blir tvungen att göra så på 2 av mina backuper. Annars blir det fel på samma ställer varje gång.

    Alla mina försök har varit på Ritek Printable, men jag kan inte tro att det är mediat som krånglar eftersom jag brännt vissa spel upp till 3 gånger och får då samma fel på exakt samma ställe!

    Testa detta, antar att du har premium edition med hd?
    Ta ut hårddisken från konsollen. och testa att starta upp spelet. Lär funka 100%. Det är nånting med hårddisken på 360n som kan ge dirty disc/disc unreadable felet. Hände mig när jag körde deadrising och folk med original skivor har samma fel.

  10. #40
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    105
    Respekt
    21
    Har läst det där med hårddisken tidigare men inte trott så mycket på det. Ska testa och se om det fungerar. Finns det något man kan göra för att komma runt denna problematik på annat vis? Man vill ju använda hårddisken för att spara spelen?

    Tycker inte att minneskort är något alternativ att spara spel på då jag har en känsla av att de fylls upp ganska fort.

    Som sagt fungerar det ju för mig när jag stoppar i ett original innan jag kör backupen, men det är lite jobbigt att behöva göra detta. Dessutom får jag ibland Dirty Disc trots detta.

  11. #41
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Ska prova både hårddisken och gummibandet senare idag

    Vet ni något om man bör undvika att skriva på skivorna (inte etiketter, utan printables som min canon skrivare fixar)? Livrädd att förstöra lasern...

  12. #42
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    105
    Respekt
    21
    Hej!

    Det hjälpte inte att ta bort hårddisken. Men jag har dock äntligen förstått varför det fungerar bättre efter jag har bootat ett original. Man skiftar ju läshastigheten på DVD-firmwaren genom att stoppa i en originalskiva. Detta visste jag innan, men det jag inte visste var att läshastigheten återställs när 360n stängs av.

    Jag trodde att den höll den senaste hastigheten man hade, men icke...

    Jag blir alltså antingen tvungen att flasha om min DVD med firmwaren som har lägre läshastighet som default, eller så måste jag alltid börja mina spelsessioner med att boota ett original och sedan gå ut till dashboarden.

  13. #43
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Hur kommer det sig att orginalspelen kräver en långsammare läshastighet än kopiorna...?

  14. #44
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    105
    Respekt
    21
    Jag tror du missförstår mig jacoblo33. Anledningen att jag först stoppar i ett original är för att skifta DVD-spelarens läshastighet till låg. Detta gör att de svårlästa backuperna (Dead Rising, Splinter Cell mfl) fungerar.

    Varje gång jag stänger av 360n så återgår DVDn till snabb läshatighet med följden att jag återigen måste stoppa i ett original när jag startar den.

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 22:17
  2. Problem med v14 maskin.
    By Greggo in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 22:46
  3. Problem med magic switch!
    By Denniboy in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 18:14
  4. Problem med brända spel
    By zorro114 in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 22:55
  5. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 21:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •