Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: NDS Lite & Passkey2 ??

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    NDS Lite & Passkey2 ??

    Jag har precis köpt ett NDS Lite och planerade naturligtvis att använda mitt Supercard SD och min Passkey2 precis som jag har gjort till mitt NDS Phat. Men, på Lite'en fungerar det inte! Får bara de där irriterande vita skärmarna!
    Vad jag har förstått så skulle grejorna fungera lika bra med en Lite.
    Är det någon som har ett tips på vad som kan vara problemet? Kan det vara att Passkey2 inte fungerar så bra med Lite'en iaf? Eller behöver jag ha ett annat SRAM? De jag har provat är: passme2flashme-0 (som fungerar med Phat'en), och K2_RAM04 (som inte fungerar på någon).
    För inte tror jag att det är Supercard'et som är problemet då det fungerar att köra GBA-backuper från det.

    Tacksam för hjälp!

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Testade precis med SRAM passme2flashme_stealth-0 och det fungerade !!

    Men, tack iaf! Kan kanske vara till hjälp för någon annan om inte annat.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova en passcard 3 annars, lite smidigare än de där gamla passmegrejorna väl...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Ja, vet du också om passcard3 är mer kompatibel med Lite?

    Trodde som sagt att det hade att göra med vilket SRAM jag körde, men nu verkar det snarare som att det fungerar lite slumpmässigt liksom. Får starta om ett antal ggr ibland innan(om) det fungerar.
    Last edited by vonadel; 2006-12-14 at 01:21.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, vi har inte fått en enda reklamation på passcard 3 och vi har sålt massor av dom till kunder som använder dom på ds lite.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Så man behöver alltså varken SRAM eller ett original spel i när man kör passcard 3 om jag fattat det rätt?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Exakt!

    MYCKET smidigare än att ha en stor bukett med extraprylar hängande utanför sin ds när man spelar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Japp, beställde ett här innan idag, så jag får hoppas du har rätt då.
    Tror minsann det stod ditt namn på ordebekräftelsen & allt.
    Undrar just om det skickades idag?

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Är ny på det här. har suttit o läst på lite olika forum ang G6 LITE 4Gbit.
    finns det möjlighet till att ha större minne än 512MB? tex 1-2GByte?
    har läst att det ska vara bättre att flasha sin NDS lite än att köra med passcard, hur är det med det?

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Passcarden är skickad bör komma fram idag.

    M3 lite micro sd är det man skall ha om man ska ha mer än 512MB. Faktum är att den är billigare komplett med ett 512MB micro sd kort än G6...och man kan ju ha flera och större kort om man känner för det.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Passcard'et kom mycket riktigt fram i fredags, och det fungerar skitbra! Varför köpte jag inte det från början?
    Tack för en superbra och snabb service !!

Liknande diskussioner

  1. Installationsanvisning DMS4 SE Lite på en 77004 ??
    By rulle2000 in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 13:05
  2. Lite hjälp av er guru´s :)
    By [Gen]Evil-A in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 09:15
  3. Funkar M3/G6 till alla NDS Lite
    By ulrikz in forum Nintendo DS
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-06, 19:01
  4. flashkort till DS lite som inte sticker ut ?
    By devilbuddy in forum Nintendo DS
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2006-07-23, 15:32
  5. Spela NDS spel med ditt gammla GBA Flashkort
    By FarmerMan in forum Nintendo DS
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-08, 07:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •