Vad göra?
Jag skulle uppdatera xbmc till en polare igår och gjorde som jag gjort tidigare, döpte om filerna till xboxdash.cfg respektive xbd eller vad det är för ändelse på den andra, förde över den nya xbmc mappen och editerade *.cfg filen så den hänvisade till rätt mapp för xbmc.
Sen när jag startade om så hängde sig xbmc i startup läget (där XBMC loggan kommer upp)... jaja, inga problem tänkte jag är väll bara att sätta in en boot disc och pröva igen. Men ICKE!
Nu går det helt plötsligt inte att boota från CD av någon anledning på den xboxet eftersom den hoppar över startskärmen för SmartXX där man får välja bios och går direkt in och hänger sig.
Har provat att koppla hårddisken till datorn för att formatera den därifrån men då hittar inte windows igen den (måste väll låsas upp om jag inte missminner mig?) men den finns i enhetshanteraren... borde gå att formatera genom ex. Norton disk manager men när jag startar det så får jag bara ett felmeddelande och kan inte starta upp det...
Sedan provade jag att koppla hårddisken till en till ett annat xbox som inte hoppar över smartXX startskärmen... men då hänger sig xboxet ändå när det skall boota via skivan...
Så vad göra nu? Tycker jag provat det mesta... skall prova att formatera genom en fdisk motsvarighet för ntsf när jag kommer hem samt även att koppla en annan hårddisk till xboxet som hoppar över startskärmen för att se om det bootar upp...
Idéer?!
Bookmarks