Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Flera konsoller till en ethernet-brygga?

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22

Flera konsoller till en ethernet-brygga?

Hej!

Vet inte riktigt om detta är rätt forum att posta denna fråga i, men jag chansar.

Jag vill koppla 2st Xbox och 1st Xbox360 till en och samma d-link ethernet-brygga (som ger dessa trådlöst nätverk). Frågan är om detta skulle vara möjligt via en switch?

Bryggan är en (DWL-G810, 108Mpbs)

Någon som har en aning?

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    sålänge du har en router nånstans i nätverket så kan du koppla in dem i bryggan via en switch.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22
    Fasen vad kanon! Jag kör en trådlös D-link router så då köper jag alltså bara en switch och ansluter så ska allt vara frid och fröjd? Kommer jag kunna ha flera enheter igång samtidigt också?

Hur blir det med IP-adresser och så? Funkar switchen som en "osynlig" förgrening bara, eller får den IP-adress och MAC-adress och sånt också?

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Japp. Jag kör exakt en sån setup. Fast jag har bara en gammal Xbox + 360 inkopplat.... men i övrigt likadant :-)

Routern sköter hela IP-hanteringen. Funkar klockrent
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22
    Great! Då ska jag shoppa en 4-portars switch ikväll :-)

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag har också kört flera enheter switchade bakom dwl-g810.

Men jag använder helst accespunkten i samma familj, den kostar oftast bara någon hundring mer och har mycket bättre inställningsmöjligheter.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22
    Hansi, vilka inställningsmöjligheter finns? Jag köpte i alla fall switchen för 299:- Det blev ju ett riktigt fynd istället för att köpa 2 st bryggor till för ca 900:-/st :-)

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja i accesspunkten finns ju MASSOR med settings, loggar, möjlighet att köra i olika modes som t.ex. brygga, repeater osv. G810:an har bara det absolut nödvändigaste och knappt det...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    17
    Hur fasen konfar man G810an för att funka ihop med ens trådlösa? Ja får det inte att funka

Update:
    Har fått connected till nätverket, men blir inte tilldelad nån ip adress.
    Ska DWL-G810an fortfarande ha fast ip 192.168.0.30 eller ska ja sätta att den ska plocka upp från DHCP som ja har på en annan router?
    Last edited by jwradhe; 2007-12-30 at 19:04.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Innan jag ledsnade helt och kassserade alla värdelösa trådlösa dlinklådor (tre stycken trådlösa accesspunkter som dog inom 12 månader) så hade jag iaf alltid fasta ipadresser på dom så att man har koll på vilken enhet man sitter och konfigurerar...

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    17
    men hur får jag ip till xboxen genom denna DWL-G810 ?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Xboxen kan köra dhcp, det är ju en brygga = all trafik på ethernetporten bryggas till det trådlösa nätverket.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    17
    Okey, märkligt. Min G810 har en fast ip, men ändå får jag ingen ip till mitt xbox360. När ja kör media test, så är den connected, men failed på ip.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kör statiskt IP på den då och se om det går bättre. Går det inte bättre så har du andra konfigurationsproblem, vilket inte alls skulle förvåna mig då jag insett att G810 är en rätt usel produkt som aldrig fått de uppdateringar/buggfixar den behövt för att ens lira ordentligt tillsammans med andra dlinkprodukter.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    17
    fick det mot alla ods att fungera nu, slog av kryptering först för att se att den verkligen kan connecta, sen la ja till boxens MAC i routern å gav fast ip, sen valde jag att fånga upp ip från dhcp på boxen och satt tillbaka till kryptering på trådlösa. Sen funka det!

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Dlink är Dlink, egentligen inget att ha.
    Jag säger bara; Linksys.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    17
    Linksys är bra ja, men även D-Link när man får det att rulla.

Liknande diskussioner

1. 7.1 Hur hittar jag BIOS-versioner, programvaror m.m. till XBOX?
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2005-07-21, 23:25
  2. VÅGAR man rekommendera PSXCARE till sina polare?!
    By x3m in forum NEO4 - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:44
  3. Spela in spelandet till VHS
    By Darkchild in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2003-03-24, 12:33
  4. Flera RGB till samma ingång
    By Knoxville in forum Fritt Forum
    Senaste inlägg: 2003-01-27, 01:24
  5. Fjärrkontroll till Dvd:n, bättre förklaring tack!!
    By Steeth in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-12-30, 00:15

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner