Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Vilket Chip ska jag välja?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    97
    Respekt
    21

    Vilket Chip ska jag välja?

    Here is the deal.
    Jag har en box sedan tidigare, denna vet jag inte vilket chip det är i. men ett chip sitter där!
    Fick nu tag i en box med ett Xecuter 2 chip i.
    Vilken av dessa 2 är bäst?
    Givetvis måste man veta vilket chip som sitter i första boxen.
    Hur tar jag reda på det?
    Går det att ta reda på utan att öppna den?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Nej............
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    97
    Respekt
    21
    Ehh.. vaddå nej?

    Nåväl här är en länk till bilden på det andra chippet

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    "Nej - det går inte att se vad det är för chip utan att öppna boxen"

    Det är ett aladdin advance chip. Xecuter är bättre.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    97
    Respekt
    21
    Ok, vad är det för skillnad på dessa 2 chip?
    Har sökt som en galning efter info, men inte funnit.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Aladdin är billigt skräp med 256K minne

    X-ecuter 2 är lite bättre kvalitet och 2x512K minne.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    Skåne
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Ny Moddare

    joinar väl denna tråden så ja slipper skapa ny.
    har ett xbox som ja vill modda men vet först å främst inte va ja ska ha för nått chip å va man ska tänka på ska inte använda det ti nått avancerat vill bara kunna skicka över spel å kunna spela dvd filmer så e det väl allt. vilket s möjlighet till flasha om man råka flasha ena fel hade vatt kalas ja sen e det inte mkt mer ja har krav på. vill chipet ska va kvalite å inte nått skit som brakar efter ett år eller nått. samt va ska man ta lödd eller löddfria? tänkte mest på kvaliten maj spelar det ingen roll bara det e bra saker

    å det va den delen me chipet.
    sen när man löddat in det å så ska man lägga in bios då eller finns bios redan på?
    rätt grön på xbox när det gäller chip så vet inte va som behövs om man nu trycker in ny hdd va man ska köra på hdd innan den blir funktionsdulig.
    men får ja förklaring hur ja ska gå tillväga så fixar det saj.

    jo sen tänkte ja på en sak till har slutsiffrorna 34105 i slutet på serie nr samt boxen e tillverkad 2003/10/09 sitter ett Focus chip FS454 0336L KQC38J konstaterat att det e v 1,4 eller 1,5 men hade gärna velat veta specifict för 1,5 fattas 3,3 volten å gnd eller va det nu va.
    Tacksam för svar

    mvh Biffen
    Last edited by Biffen87; 2007-01-04 at 00:01.

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Haha, det var redig skånska ja . Du bör helt klart välja ett lödchip, SmartXX är väl bra om du råkar flasha fel, men Duo-X2 är billigare. Om du inte tror att löda själv så lämna in den till någon som kan. Det finns ytterst få 1.5or så förmodligen har du en 1.4...

    Sök för att få reda på det där med bios och hdd-byte, det står om det 100 ggr om i forumet.
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    Skåne
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av rejjo Visa Inlägg
    Haha, det var redig skånska ja . Du bör helt klart välja ett lödchip, SmartXX är väl bra om du råkar flasha fel, men Duo-X2 är billigare. Om du inte tror att löda själv så lämna in den till någon som kan. Det finns ytterst få 1.5or så förmodligen har du en 1.4...

    Sök för att få reda på det där med bios och hdd-byte, det står om det 100 ggr om i forumet.
    ja det va ju de men hoppas du förstår ändån annars får ja skriva om den på riksvenska. SmartXX LT OPX 2M tänkte ja på vetig summa å smartxx v3 men SmartXX LT OPX 2M, e billigare. duo-x2 kan det va nått å ha tänker på kvaliten. ja ja hitta en rätt vettig tråd om hur man gick tillväga så. tycker det e lite småt rörigt på detta forumet om ja får säga min mening

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Jo då jag är skåning själv så visst fattar jag . Jag har ett Duo-X2 och det har fungerat kanon i 2 år nu eller vad det är. Om du kollar min guide i Duo-X2 och följer den till punkt och pricka så kan du inte flasha fel, och då kan Duo-X2 vara ett bra alternativ. Är du dock lite osäker så kanske du ska välja SmartXX, LT OPX 2M fungerar bra...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    Skåne
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av rejjo Visa Inlägg
    Jo då jag är skåning själv så visst fattar jag . Jag har ett Duo-X2 och det har fungerat kanon i 2 år nu eller vad det är. Om du kollar min guide i Duo-X2 och följer den till punkt och pricka så kan du inte flasha fel, och då kan Duo-X2 vara ett bra alternativ. Är du dock lite osäker så kanske du ska välja SmartXX, LT OPX 2M fungerar bra...
    aha notera inte det men så du va malmö bo.
    eslövare här men tomelillare från början.
    nja duo-x2 känns riskabelt.
    för har hafft klödd me bios innan men va på data så fick hootswapa å grejer blev lyckat men biosen ville inte spara om man ändra så va lite bull iokmed man e överklockare så blev till å köpa nytt bios. så blir ett me två bios så man ligger på den säkra sidan,
    så tror nog det e det självklara valet det andra å iokmed psxare själv rekomenderar smartxx eller Xenium så blire nog ett smartxx sen överlämnar ja nog löddandet till en kompis. ingen erfarenhet av så små löddar å han har så han ställer nog upp.

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Duo-X2 har iof. två biosbanker, men ta du SmartXX för att vara på den säkra sidan.
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    SmartXX rockar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    Skåne
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    hmm 3,5 ide 5400 det sitter i boxen? kan man trycka in 7200 utan att man grillar isönder den?

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    Skåne
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    SmartXX rockar.
    hansi tänkte på en sak va e det för märke ni kör på hdd? *nyfiken*

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi kör det som är billigast hos närmaste datanasare (dataprince) för dagen. Oftast maxtor (numera köpta av seagate) eller samsung men ibland blir det western digital eller "vanliga" seagate.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    Skåne
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi kör det som är billigast hos närmaste datanasare (dataprince) för dagen. Oftast maxtor (numera köpta av seagate) eller samsung men ibland blir det western digital eller "vanliga" seagate.
    bra hdd gillar seagate iallafall. tänkte mest om man skulle beställa chipet av er så kanske man passar på tar en hdd oxå e det blir värme utväklingen grym av 7200rpmare i boxen? i data så ligger dom på fina 28 grader men bra ventilerat då så
    Last edited by Biffen87; 2007-01-04 at 01:32.

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Japp 7200 går fint, western digital är rekommenderat.
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

Liknande diskussioner

  1. Vilket chip ska jag välja??
    By Denilsson78 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-21, 19:35
  2. Vilket chip ska jag välja?
    By C.B in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-15, 07:52
  3. vilken mod chip ska jag välja?
    By NdaKo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-14, 15:54
  4. Vilket multi-x chip ska jag ha?
    By Zwager in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-13, 03:59
  5. 30004R "V5"...vilket chip ska jag ha!?
    By ylon in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-29, 14:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •