Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Felkod 05?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Ljusdal
    Inlägg
    93
    Respekt
    21

    Unhappy Felkod 05?

    Hej.
    Har problem med min xbox.
    Får upp Felkod 05 (enl. detta forum: 5 - kernel - Hårddisken är inte låst. Använd CONFIG MAGIC för att låsa hårddisken om du bytt hårddisk och vill kunna använda original BIOS.)

    Vad är det för fel, den har alltid fungerat felfritt.
    Ni (psxcare) har chippat den med ett DUO-X2 åt mig för en tag sedan.

    Jag har provat stänga av chippet genom att ändra en liten "switch" på det (jag tror att det är en on/off knapp): När switchen är på läget som den var tidigare (on?), så kommer det upp "felkod 05, call support" (typ), men när jag ändrar switchen (off?), så får jag upp en blå skärm där det står nått i stil med att jag ska sätta i "CD-ROM (hdb)"...
    Finns det någon skiva som jag kan sätta i?

    Snälla hjälp mig. Finns det något som jag kan göra, eller tror ni att mitt chipp är trasigt?

    PS: Jag kommer inte in på menyn, eller något, så jag kan inte köra CONFIG MAGIC för att låsa hårddisken. DS.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    92
    Respekt
    19
    Du måste låsa hdd först sen startar du xboxen med eject knappen, då är chippet avstängt så att säga.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Din felbeskr. tyder på att någon flashat en bank på chippet med ett originalbios. SKUMT!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Ljusdal
    Inlägg
    93
    Respekt
    21
    Jag flashade Linuxbios'et igår (enl. http://forum.psxcare.com/support/sho...d.php?t=24459), och då blev det samma sak där.. måste ju vara något fel på mitt chip??
    Tror jag flashade med typ X2_4980, är det dåligt, eller för gammalt? vart kan jag få tag på ett nyare? det där bioset var det enda jag hittade på x-b-o-x.net

    Ska jag sätta in min HDD i en annan xbox och låsa den? borde det fungera då?

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Ankarsrum
    Inlägg
    196
    Respekt
    21
    Du kan inte låsa din HDD i en annan box, man låser disken till just den boxen man låser den med.

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Ljusdal
    Inlägg
    93
    Respekt
    21
    Men hur kan jag göra då? Jag tycker att det verkar som om mitt chip har pajjat.

    Kan inte någon ge mig ett bra tips på hur jag kan göra? Snälla Hjälp.

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Ljusdal
    Inlägg
    93
    Respekt
    21
    Ingen som vet???

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kom in med den, vi fixar den för 350:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Ljusdal
    Inlägg
    93
    Respekt
    21
    Fixar ni den för 350:- om den nu skulle visa sig att ni måste byta chip oxå?

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, om vårt sigill inte är brutet och dina fel inte beror på mystiska problem med ditt moderkort...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Självklart är sigillet brytet om han ska kunna ändra på switchen på chippet.

    Men hur ser det ut om du startar orginalt då? Väldigt skumt problem...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Ljusdal
    Inlägg
    93
    Respekt
    21
    Jo, jag har ju öppnat boxen för att försöka kolla lite lödningar, dock har jag inte kollat på undersidan...

    Eftersom jag nu har öppnat boxen, vad kostar det då?

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Troligen ingen skillnad på priset. Om det är chippet som är paj och vi av någon anledning gör bedömningen att någon pillat på det och orsakat skadan så kanske du får betala lite till.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Ljusdal
    Inlägg
    93
    Respekt
    21
    Hej Hansi.
    Hade tänkt besöka er butik och lämna in X-boxen. Hur lång tid behöver ni?
    Jag kikar säkert förbi på en lördag.. Får jag tillbaka den samma dag?

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Ljusdal
    Inlägg
    93
    Respekt
    21
    Hansi? Får man tillbaka boxen samma dag om man kikar förbi en lördag runt 11-12 tiden?

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kanske om du har tur och någon xboxtekniker jobbar på lördagen och inte har lovat bort sin till andra arbeten...räkna med 3 arbetsdagar annars.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Ljusdal
    Inlägg
    93
    Respekt
    21
    Tjena Hansi.
    Min bror kom och lämnade in xboxen hos er för någon vecka sedan. När jag fick tillbaka allt så fungerade det toppen!! Tack så mycket!

    Skulle vara roligt att veta vad ni gjorde med det?
    MVH
    Anders Andersson
    (Martin Andersson var han som lämnade in den)

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har du servicekvittot kvar, där ser du könumret den hade och eventuellt teknikerns namn, och med lite tur teknikerns anteckningar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. felkod 06?
    By nnorman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 17:57
  2. Felkod 0102 ev garanti ?
    By Zyxx1 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 10:35
  3. Knas problem, felkod 13
    By ZitreXx in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 20:06
  4. XBOX 1.6 Aladdin Extreme med felkod 16
    By JLSTronics in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-14, 19:21
  5. Felkod 13 och 16!
    By cubba in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-30, 23:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •