Kommer det att komma chip till psp med hårdvaran TA-082? Är de bara en tidsfråga innan någon lyckas?
Kommer det att komma chip till psp med hårdvaran TA-082? Är de bara en tidsfråga innan någon lyckas?
Tror ni man törs testa det hära?
Fil och info finner ni här: http://www.psp-hacks.com/file/946
Jag undrar också. Någon som testat?
Ja, det kommer gå.
Har en vän som bor i England, han köpte nyligen en PSP från eBay som har ett TA-082 moderkort och 1.50 firmware. Snubben som sålde enheten skickar dem direkt från Asien. Han kan inte se några tecken på att den har blivit öppnad, så om det är ett chip som sitter i eller har de helt enkelt hittat ett sätt att nedgradera utan att öppna konsolen vet han inte.
Men det är möjligt iaf
Det finns många PSP i Asien som har 1.50 ,det säljs inte lika mycket som här
Hansi kommer ni att börja nedgradera psp med moderkortet TA-082?
Det går nu att nedgradera 2.71 till 1.5
Filerna för att nedgradera finns här: http://uploaded.prylforumet.se/upload9/ta082down.rar- Copy the UPDATE and idstoragechange folders into /PSP/GAME/
- Get the official sony 1.50 eboot and put it in the /PSP/GAME/UPDATE folder with the name of
UPDATE.PBP
- Run HEN-D if you are not already running it.
- Execute the idstoragechange. It needs 75% battery.
It will change some keyes of your idstorage needed to downgrade the ta-082.
- The program will exit to the XMB. Now execute the generic downgrade, which will show in the xmb
as "Update X.YX" in the psp language.
- The generic downgrader will also need 75% battery. IT will downgrade your psp to 1.50.
- O.o the end, it will ask you to press X to restart the psp. Do it.
- If all went fine, you'll receive a blue screen telling you to press O. Do it, and reenter your settings.
Welcome to 1.50.
- If things didn't go that fine, you'll have a non-functional psp, aka brick.
You accepted that risk, remember.
Du vet att vi har en hemsida?
Kolla nyheterna för TVÅ DAGAR sedan = forntiden i denna bransch :-)
http://www.psxcare.com/page.php?xPage=news.html#news75
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Fin fint hur mycke ska ni ha för det då? Har inte kollat på hemsidan om de finns nå pris innan ja skriver det här men man kan ju alltid fråga för säkerhets skull
Går det sen att lägga in vilken verson som helst så som Custom firmware (3.02OE) tex.?
Last edited by ski-doo452; 2006-12-30 at 20:36.
hur vet man vad man har för mobo i psp'n?
Har en label på min med PSP1001.... vad säger den?
Att mitt mobo är just PSP1001 eller vad?
360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....
Vi tar 300:- för nergradering inkl installation av devhook osv samt genomgång av hur det fungerar.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Bookmarks