Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: problem med hdd byte

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    problem med hdd byte

    Tjenare jag har ett xbox som är chippat med smartxx lt opx med org hdd osm jag vill byta. Jag har köpt en hdd från Western Digital på 160gb men får den inte riktigt att fungera som det skall.

    Det jag gjorde var att jag först kopierade över allt innehåll ifrån C och E från org hdd med hjälp av FlashFXP och sedan så böt jag hdd till den nya och startade xboxet. När jag då skulle lägga över alla filerna till den nya hdd´n så gick detta inte för att jag inte har partisionerat den. För att göra det så har jag läst mig till att man ska använda sig av nån form av bootdisc och den som jag har provat heter superdisc som en kompis har använt men problemet är att jag inte får xboxet all läsa denna skiva. När man har stoppat i skivan, ska man starta xboxet på start knappen eller eject knappen då? hur jag än gör så får jag det inte till att läsa skivan

    Det andra alternativet som jag har hört är att man kan stoppa i den nya hdd´n i datorn och formatera den samt lägga in filerna stämmer det? Är det någon här som själv har bytt ut hdd´n på sitt xbox med smartxx lt opx chip?

    Bioset jag använder heter EvoX m8.

    Tack på förhand

    //isse

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Pröva först att bränna om superdisc på en annan dvd-r (VERBATIM) sen kör du large hdd install eller vad det nu var ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Liknande diskussioner

  1. Problem med VGA-Adapter
    By simon l in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-19, 00:10
  2. Problem med xbox!
    By konbaloche in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 22:25
  3. Problem med Eye-toy
    By Poxen in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-28, 10:12
  4. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 21:44
  5. Problem med ny HDD
    By ZeDD in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-02-19, 10:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •