det skulle vara jätte snällt av dig effocs@gmail.com
det skulle vara jätte snällt av dig effocs@gmail.com
men stämmer det då att B läser backuper bättre? ska flasha min imorn så jag e osäker på om jag ska använda a eller bHansi;
Det ligger kvar gammal info av misstag i readmefilen då man utgått från 4.2:ans readme. Jag har testat. Vi flashar våra 360 med den snabba "a" versionen. Jag hörde ingen skillnad i ljudnivå efter att ha satt i ett originalspel och sedan samma backup som innan.
varför kör ni med a om nu b läser backups bättre?
Körde in B i min för några timmarsen.. funkat bra hittils iaf.
Har flashat Xtreme 5.0a på min Samsung MS25, det gick skitbra och det var första gången... Efter det så testade jag med Table Tennis och brände det med Verbatim DVD+R DL med NEC 3520 och det fungerade perfa!!! Woohooooooo
Jag följde guiderna på www.360mods.net, där fanns det en komplett film hur man gjorde med MS25. Piece of cake!
Det är ju många parametrar som spelar in (brännare, media osv), men jag vet att flera personer har haft problem med samma spel när de kör på snabb läshastighet så om jag skulle flasha i dagsläget skulle jag välja den långsamma varianten.
Jag tycker att det är bättre att det fungerar långsamt än att det inte funkar alls eller i bästa fall skakigt.
Jag har bränt på Ritek Printable-skivor med Pioneer 111D brännare.
Måste tillägga att jag tycker det är mycket konstigt att man tagit bort möjligheten att skifta läshastighet genom att stoppa i ett original på den nya firmwaren. Är det någon som vet varför man gjort så? Det känns som om man plockat bort en jättebra feature.
Roger, Table Tennis hade jag inte heller några problem med på hög hastighet. Testa Dead Rising eller Splinter Cell så får du se. Hoppas det fungerar bättre för dig än det gör för mig.
Hansi... kan ni skicka med min orig.bin på en diskett? mitt paket kommer nog idag.. / per i örnsköldsvik
krysslåda trehundra sextio säämsung 5,3a oljud
peeääs trää tyst
(För intresseklubbens anteckningar, den driven är redan flashad packad och klar och "gbr" har fått orig.bin skickad via msn)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Min 360 med samsung-läsare var inne och blev flashad hos er idag men jag vet inte om ni flashade den med 4.2 eller 5.0?
Jag förutsätter att det var 5.0 och isåfall, var det med a eller b och finns det något man måste ta hänsyn till om det var antingen a eller b?
Tacksam för svar, Christian Sandberg
effoc/weeh: vore tacksam för guiden jag med
Jag läser o läser men blir inte riktigt klar över läget. Jag köpte en premium förra julen och har en samsung drive men jag vet inte ännu om det är ms25/28 (har inte öppnat låddan ännu).
Kan någon länka till eller ännu hellre skriva här om skillnaden mellan ms25/28 jag har inte fått ngn kläm på det riktigt.
Ska ta o flasha nu på julsemestern tänkte jag... har ju inte fått chans att testa GOW ännu p g a min snålhet (jag är från kalmar i småland och vi är ju kända för vår snålhet i småland...)
Last edited by skerk; 2006-12-20 at 20:41.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Om man lämmnade in xbox360 för flashning till 5.0, så finns väl ens org key i det firmware?, eller kan man behöva org.bin för framtiden?.
Ja din key finns ju alltid i firmware annars skulle det inte fungera.
ms25/28 hur vet man vad man har? enda jag vet är att de är en samsung läsare å varenda spel jag brännt funkar. Har firmware 3.3.
Men tänkte nu flasha om när man så enkelt kan spela xbox 1 spel.
Alltså bara flasha till 5a sen ladda hem xbox 1 spel å bränna ut på dvd + / - r skivor så funkar det?
Du ser om du har ms 25 eller 28 om du öppnar xboxen och kollar kollar på driven. Undrar hur då har fått så mycket respekt och inte vet hur man kollar versionen :P
Den skillnad jag vet är att många sata chipset är känsligare mot ms28 än ms25. Det resulterar i att många anser att det är lättare att flasha en ms25 än ms28. Men har man som t.ex psxcare rätt chipset så är det ingen skillnad. Sen kan det vara något mer men det är inget jag kan komma på eller vet.
Tack weeh!
tyvärr måste jag säga att man fortfarande måste bränna xbox1 spel på dual layer-skiva
testade halo2 idag på dvd5 men det gick inte.
min e flashad med 5.0B förövrigt
Kolla så ISO'n är gjord med rätt verktyg (gdfimage eller ett verktyg baserat på det) och att det är rätt region (Xbox360 är regionslåst). Xbe får inte vara modifierad eller patchad heller.
ok. vart kan man få tag i dessa verktyg då?
(krångligt med alla dessa nya tillägg
tacka vet jag isobuster, winrar samt decrypter :P )
På dom "vanliga ställena". Läs guiderna i xbox1forumen, där tror jag att det står vad för verktyg du behöver (craxion tror jag).
ok tack
fick ett annat problem nu.
drog hem denna: Pro.Evolution.Soccer.6.PAL.XBOX360-Allstars
när jag packade upp den så vart det en isofil istället för dvdimage
brände i alla fall med decrypter men xboxen tog inte den.
förklaring någon?
Har du ställt in Layerbreak (LayerBreak=1913760)? Det kan du göra i DVD Decrypter.
jag brände ett spel nu.. och dvdn låter konstigt och det kommer upp: unplayeble disc ?? vad är fel?
peeääs trää tyst
Last edited by Mahadeva; 2006-12-23 at 03:50.
kan ingen lägga upp en guide hur man bränner xbox 360 och xbox spel till 360n?
peeääs trää tyst
hehe
men då kan man ju ta vilken IMAGE fil som helst. packade upp en annan o öppnade den med notepad varav det stod redan samma info (som du skrev i ditt svar) i den
tack igen mannen, hoppas bara dom fixar till så man kan lira xbox1 spel utan att behöva patcha dom.
kom på en annan sak:
5.0A läser ju med 10-12X hastighet och B med 2-4X.
nån borde kolla upp med gruppen som gör Xtreme om dom kan fixa så dvdläsaren läser i 6-8X! (borde ju inte vara omöjligt rent tekniskt)
då får man ju en rätt tyst läsare med hyfsad fart då jag upplever ibland att 5.0B är lite väl långsam.
kan någon komma i kontakt med dom tror ni?
Jag förstår inte riktigt det här.. Om jag laddar ner exempel LOTR; The Third Age (XBOX) till 360n.. Är det bara att bränna det då på en vanlig DVD-R så ska det fungera? OBS, spelet finns ej med på XBOX's lista över bakåtkompatibla spel.
Detta tråd är för firmware 5.0 inte bränningsproblem såvitt jag vet, har ni läst faqen?
Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!
Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också
Bookmarks