Min fråga handlar ju om 5.0
Min fråga handlar ju om 5.0
Jag menade inte just din Brahman
Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!
Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också
God Jul
En liten fråga. Jag provade att flasha min drive med Xtreme Firware 5.0B och det gick bra. Nu vill jag återställa min orginal firmware men det vill sig inte. I ReadMe-filen står det följande som jag inte riktigt hajjar.
"Insert Enable0800 disc into drive and wait 10 seconds then eject disc"
Någon som kan förklara?
Konsoll: XBOX 360 Premium
360 DVD-Läsare: Samsung TS-H943 (MS25)
360 Firmware: iXtreme 1.2
PC DVD-Brännare: NEC ND-3500A
PC DVD-Firmware: 2.18B
PC DVD-Software: CloneCD 5.2.9.1
DVD+R DL Media: Traxdata, Verbatim
Enable0800.iso finns med i samma rarfil som xtreme firmware.
Bara å bränna den och stoppa i först.
Eller så kör du "ms28" typen av flashning där du stänger av strömmen till dvdläsaren efter du startat mtkflash och slår på den igen efter att du valt vilken sata port du skall flasha till.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Det konstiga var att ison inte fanns med i det Xtreme paket jag hämtade på revolution. Hittade den dock i det förra paketet Xtreme 4.2. Brände och följde instruktionerna och det fungerade geschwindt. Nu fattas bara MS klistermärket jag beställde av Er så kan jag kanske få mitt 0102 error åtgärdat utan att bli anklagad för flashning...
P.S. Någon som kan förklara skillnaden mellan t.ex. "Make X50b.bin" och "Make X50b.bin Report as MS25"?
Last edited by ufot; 2006-12-25 at 22:13.
Jag (o alla andra jag läst om) som själva flashat sina 360 har fått dem lagade av MS utan problem, jag får min i morgon med ups. Mitt ms-märke på boxen var förstört men ändå inga problem.
Ja, jag får hoppas på det... Det är ju nästan skamligt om man inte skulle få den lagad när det är ett fel (0102) som dom har sig själva att skylla för... Man kan ju undra om dom suttit och lödit för hand när det är fel på så pass många...
Jag orkade inte ens flasha tillbaka mitt till orginal utan skickade in det med xtreme firmware, o det var inga problem, så det känns som en onödig investering att köpa ett ms-klistermärke imö.
Är det någon som vet när eller om denna firmware kommer till Hitachi inom det närmaste?
MVH
Mikael Bäck
Bookmarks