Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 72

Diskussion: Xtreme firmware 5.0

  1. #31
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    461
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av weeh Visa Inlägg
    Nej men om du vill kan jag skriva ihop en liten guide och skicka dig
    det skulle vara jätte snällt av dig effocs@gmail.com
    Stolt ägare till en 360 konsoll med

    Mitt xbox

  2. #32
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Hansi;
    Det ligger kvar gammal info av misstag i readmefilen då man utgått från 4.2:ans readme. Jag har testat. Vi flashar våra 360 med den snabba "a" versionen. Jag hörde ingen skillnad i ljudnivå efter att ha satt i ett originalspel och sedan samma backup som innan.
    men stämmer det då att B läser backuper bättre? ska flasha min imorn så jag e osäker på om jag ska använda a eller b

    varför kör ni med a om nu b läser backups bättre?

  3. #33
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Körde in B i min för några timmarsen.. funkat bra hittils iaf.

  4. #34
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    33
    Respekt
    22
    Har flashat Xtreme 5.0a på min Samsung MS25, det gick skitbra och det var första gången... Efter det så testade jag med Table Tennis och brände det med Verbatim DVD+R DL med NEC 3520 och det fungerade perfa!!! Woohooooooo

    Jag följde guiderna på www.360mods.net, där fanns det en komplett film hur man gjorde med MS25. Piece of cake!

  5. #35
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    105
    Respekt
    21
    Det är ju många parametrar som spelar in (brännare, media osv), men jag vet att flera personer har haft problem med samma spel när de kör på snabb läshastighet så om jag skulle flasha i dagsläget skulle jag välja den långsamma varianten.

    Jag tycker att det är bättre att det fungerar långsamt än att det inte funkar alls eller i bästa fall skakigt.

    Jag har bränt på Ritek Printable-skivor med Pioneer 111D brännare.

    Måste tillägga att jag tycker det är mycket konstigt att man tagit bort möjligheten att skifta läshastighet genom att stoppa i ett original på den nya firmwaren. Är det någon som vet varför man gjort så? Det känns som om man plockat bort en jättebra feature.

    Roger, Table Tennis hade jag inte heller några problem med på hög hastighet. Testa Dead Rising eller Splinter Cell så får du se. Hoppas det fungerar bättre för dig än det gör för mig.

  6. #36
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    18
    Hansi... kan ni skicka med min orig.bin på en diskett? mitt paket kommer nog idag.. / per i örnsköldsvik
    krysslåda trehundra sextio säämsung 5,3a oljud
    peeääs trää tyst

  7. #37
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    (För intresseklubbens anteckningar, den driven är redan flashad packad och klar och "gbr" har fått orig.bin skickad via msn)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #38
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Min 360 med samsung-läsare var inne och blev flashad hos er idag men jag vet inte om ni flashade den med 4.2 eller 5.0?

    Jag förutsätter att det var 5.0 och isåfall, var det med a eller b och finns det något man måste ta hänsyn till om det var antingen a eller b?

    Tacksam för svar, Christian Sandberg

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    effoc/weeh: vore tacksam för guiden jag med

    Jag läser o läser men blir inte riktigt klar över läget. Jag köpte en premium förra julen och har en samsung drive men jag vet inte ännu om det är ms25/28 (har inte öppnat låddan ännu).

    Kan någon länka till eller ännu hellre skriva här om skillnaden mellan ms25/28 jag har inte fått ngn kläm på det riktigt.

    Ska ta o flasha nu på julsemestern tänkte jag... har ju inte fått chans att testa GOW ännu p g a min snålhet (jag är från kalmar i småland och vi är ju kända för vår snålhet i småland...)
    Last edited by skerk; 2006-12-20 at 19:41.

  10. #40
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    176
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Effoc Visa Inlägg
    det skulle vara jätte snällt av dig effocs@gmail.com
    haha

  11. #41
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Chsandberg Visa Inlägg
    Min 360 med samsung-läsare var inne och blev flashad hos er idag men jag vet inte om ni flashade den med 4.2 eller 5.0?

    Jag förutsätter att det var 5.0 och isåfall, var det med a eller b och finns det något man måste ta hänsyn till om det var antingen a eller b?

    Tacksam för svar, Christian Sandberg

    Alla som vi flashade idag gjordes med 5.0a (snabba) förutom den vi pratade om ett par inlägg upp för han bad om 5.0b (långsamma).
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #42
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Om man lämmnade in xbox360 för flashning till 5.0, så finns väl ens org key i det firmware?, eller kan man behöva org.bin för framtiden?.

  13. #43
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja din key finns ju alltid i firmware annars skulle det inte fungera.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #44
    Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Inlägg
    100
    Respekt
    21
    ms25/28 hur vet man vad man har? enda jag vet är att de är en samsung läsare å varenda spel jag brännt funkar. Har firmware 3.3.

    Men tänkte nu flasha om när man så enkelt kan spela xbox 1 spel.

    Alltså bara flasha till 5a sen ladda hem xbox 1 spel å bränna ut på dvd + / - r skivor så funkar det?

  15. #45
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Du ser om du har ms 25 eller 28 om du öppnar xboxen och kollar kollar på driven. Undrar hur då har fått så mycket respekt och inte vet hur man kollar versionen :P

  16. #46
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av skerk Visa Inlägg
    Kan någon länka till eller ännu hellre skriva här om skillnaden mellan ms25/28 jag har inte fått ngn kläm på det riktigt.
    Den skillnad jag vet är att många sata chipset är känsligare mot ms28 än ms25. Det resulterar i att många anser att det är lättare att flasha en ms25 än ms28. Men har man som t.ex psxcare rätt chipset så är det ingen skillnad. Sen kan det vara något mer men det är inget jag kan komma på eller vet.

  17. #47
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Tack weeh!

  18. #48
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    tyvärr måste jag säga att man fortfarande måste bränna xbox1 spel på dual layer-skiva

    testade halo2 idag på dvd5 men det gick inte.

    min e flashad med 5.0B förövrigt

  19. #49
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Kolla så ISO'n är gjord med rätt verktyg (gdfimage eller ett verktyg baserat på det) och att det är rätt region (Xbox360 är regionslåst). Xbe får inte vara modifierad eller patchad heller.

  20. #50
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    ok. vart kan man få tag i dessa verktyg då?

    (krångligt med alla dessa nya tillägg

    tacka vet jag isobuster, winrar samt decrypter :P )

  21. #51
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    På dom "vanliga ställena". Läs guiderna i xbox1forumen, där tror jag att det står vad för verktyg du behöver (craxion tror jag).

  22. #52
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    ok tack

    fick ett annat problem nu.

    drog hem denna: Pro.Evolution.Soccer.6.PAL.XBOX360-Allstars

    när jag packade upp den så vart det en isofil istället för dvdimage

    brände i alla fall med decrypter men xboxen tog inte den.

    förklaring någon?

  23. #53
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Har du ställt in Layerbreak (LayerBreak=1913760)? Det kan du göra i DVD Decrypter.

  24. #54
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    18
    jag brände ett spel nu.. och dvdn låter konstigt och det kommer upp: unplayeble disc ?? vad är fel?
    krysslåda trehundra sextio säämsung 5,3a oljud
    peeääs trää tyst

  25. #55
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Arabaldo Visa Inlägg
    Har du ställt in Layerbreak (LayerBreak=1913760)? Det kan du göra i DVD Decrypter.
    tack mannen. nu funkade klockrent. bara en sak till;

    packade upp Rockstar.Table.Tennis.PAL.XBOX360-DNL men fick bara fram en fil: IMAGE.000

    hur gör jag nu då? läste nånstans att man kan "fixa" till det genom att skapa nån fil. hur går detta till?

    du verkar ju kunna detta
    Last edited by Mahadeva; 2006-12-23 at 02:50.

  26. #56
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    18
    kan ingen lägga upp en guide hur man bränner xbox 360 och xbox spel till 360n?
    krysslåda trehundra sextio säämsung 5,3a oljud
    peeääs trää tyst

  27. #57
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Mahadeva Visa Inlägg
    tack mannen. nu funkade klockrent. bara en sak till;

    packade upp Rockstar.Table.Tennis.PAL.XBOX360-DNL men fick bara fram en fil: IMAGE.000

    hur gör jag nu då? läste nånstans att man kan "fixa" till det genom att skapa nån fil. hur går detta till?

    du verkar ju kunna detta
    Gör bara en fil med anteckningar och döp den till "IMAGE.dvd" med detta innehåll:

    LayerBreak=1913760
    IMAGE.000

    Lägg den i samma mapp som IMAGE.000 och bränn med CloneCD 5.2.9.1. (Använd IMAGE.dvd).

    Klart...

  28. #58
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    hehe

    men då kan man ju ta vilken IMAGE fil som helst. packade upp en annan o öppnade den med notepad varav det stod redan samma info (som du skrev i ditt svar) i den

    tack igen mannen, hoppas bara dom fixar till så man kan lira xbox1 spel utan att behöva patcha dom.

    kom på en annan sak:

    5.0A läser ju med 10-12X hastighet och B med 2-4X.
    nån borde kolla upp med gruppen som gör Xtreme om dom kan fixa så dvdläsaren läser i 6-8X! (borde ju inte vara omöjligt rent tekniskt)
    då får man ju en rätt tyst läsare med hyfsad fart då jag upplever ibland att 5.0B är lite väl långsam.

    kan någon komma i kontakt med dom tror ni?

  29. #59
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Inlägg
    123
    Respekt
    20
    Jag förstår inte riktigt det här.. Om jag laddar ner exempel LOTR; The Third Age (XBOX) till 360n.. Är det bara att bränna det då på en vanlig DVD-R så ska det fungera? OBS, spelet finns ej med på XBOX's lista över bakåtkompatibla spel.

  30. #60
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Detta tråd är för firmware 5.0 inte bränningsproblem såvitt jag vet, har ni läst faqen?
    Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

    Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Commodore4eva Xtreme Firmware for Hitachi-LG 47D Xbox 360 DVD Drive
    By samplehead in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 96
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 00:05
  2. Xbox360 Xtreme Dual firmware
    By peewee in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-09, 18:08
  3. Xtreme firmware 3.1 for TS-H943 Xbox 360
    By Kiwimannen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-28, 16:34
  4. Xtreme firmware 3.0 for TS-H943 Xbox 360
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 11:22
  5. Xtreme Samsung firmware version 2.0
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 12:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •