Sida 1 av 3 123 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 72

Diskussion: Xtreme firmware 5.0

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Xtreme firmware 5.0

    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=571971


    A New firmware for the TS-H943 drive released by commodore4eva!...
    Whats new:
    (V5.0) Single Layer DVD disc support(+/-R) for both Xbox1 and 360
    (V5.0) Xbox1 file ISO support - burn just game files to disk in ISO format
    (V5.0) Xbox1 file ISO capacity increase to utilise full disk space for single layer
    (v5.0) 360 file ISO support (Work in progress. New QWIX tool to come)
    (V5.0) Supports older style XBox1 disk format (just burn game.iso)
    (v5.0) Enable0800 disk now supported on single layer disk
    (v5.0) New 5.0a (fast always) and 5.0b (slow always) read speed option (Originals unaffected)
    A Few side notes:
    This release will play previously burnt (if supported) xbox 1 games, but only if they are built with gdfimage or another builder based on it. Qwix(info) built images have different header information and will not boot! A new version will be out soon enough to fix these issues. Also, xbe's that are patched/modifed will also not boot, due to the signature being broke.
    360 iso based Single Layer images are still being worked on. The support is there in v5, but the protection must be figured out on the disc structure. Qwix should be the first program to do this, and there is no ETA.

    Official Site: (n/a by commodore4eva)
    Download: n/a (May be illegal under EULA/DMCA)
    News-Source: xbins.org


    Coolt...

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    33
    Respekt
    22
    Fungerar detta firmware TS-H943 till Samsung MS25 och MS28? Jag vet att jag har en Samsung men jag har inte öppnat än.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    18
    hoppas..
    krysslåda trehundra sextio säämsung 5,3a oljud
    peeääs trää tyst

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Det är till Samsung...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    18
    hum, ska skicka in min dvd nu.. lika bra att vänta tills efter jul så dom kan flasha med 5.0?
    krysslåda trehundra sextio säämsung 5,3a oljud
    peeääs trää tyst

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23
    Finns det någon anledning att uppgradera till 5.0 ifall man inte behöver möjligheten till att spela xbox1-spel? Det är inte så att 5.0 har fått ökad mediakompablitet eller förbättrad mediauppspelning? Hansi?

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Det känns som att man borde vänta med att uppdatera tills nästa version kommer. Har läst på en del forum att folk har haft lite olika problem med v5 som t.ex att xboxen läser vissa skivor lite sämmre. Men annars så kan man ju lika gärna uppgradera för det tar ju inte många minuter.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av weeh Visa Inlägg
    Det känns som att man borde vänta med att uppdatera tills nästa version kommer. Har läst på en del forum att folk har haft lite olika problem med v5 som t.ex att xboxen läser vissa skivor lite sämmre. Men annars så kan man ju lika gärna uppgradera för det tar ju inte många minuter.

    jamen den kan väl läsa verbatim dl skivor lika bra än så eller? jag skickade in mitt idag,, valde 5,0b...
    krysslåda trehundra sextio säämsung 5,3a oljud
    peeääs trää tyst

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Flashade en Samsung ms25 med denna, funkar kanon även med backuper på xboxspel som funkar med 360 i orginalskick. Testat med vanliga dvd-+r, funkar. Uppdaterat på xbox live...funkar fortfarande

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Arabaldo Visa Inlägg
    Flashade en Samsung ms25 med denna, funkar kanon även med backuper på xboxspel som funkar med 360 i orginalskick. Testat med vanliga dvd-+r, funkar. Uppdaterat på xbox live...funkar fortfarande
    låter toppen! jag har också en ms25
    krysslåda trehundra sextio säämsung 5,3a oljud
    peeääs trää tyst

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Det var ju bra Ska nog flasha min ikväll också. Får ta och ladda hem lite gamla xbox spel och testa bränna.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Har nu provat G.O.W. med uppdateringar och allt på Xbox Live...funkar fortfarande.

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Alla samsung vi flashat idag har gått med 5.0a

    Får väl se om någon klagar på något. Våra nu ganska repiga testskivor går iaf igång.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    461
    Respekt
    21
    X360SAM.EXE vill inte starta på min dator varför ngn som vet kommer bara upp en svart DOS ruta som förvinner lika snabbt
    Stolt ägare till en 360 konsoll med

    Mitt xbox

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Effoc Visa Inlägg
    X360SAM.EXE vill inte starta på min dator varför ngn som vet kommer bara upp en svart DOS ruta som förvinner lika snabbt
    Det är ju en "DOS" applikation...prova öppna ett command fönster och kör det i.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    461
    Respekt
    21
    har du ngn guide för det blir samma sak där. Är det svårare att flasha en sammy drive för min hitaci gjorde jag ju skit lätt. startade bara upp ett programm och klickade lite sen var det klart
    Stolt ägare till en 360 konsoll med

    Mitt xbox

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    461
    Respekt
    21
    så det är inte alls som att göra det till en hitaci? Min styv far köppte en 360 i förgår en samsungTs-h943 och jag har kopplat in det till datorn med CONNECTIVITY KIT hur ska jag gå till väga sen vet ni om ngn guide som man kan läsa? eller om nn kan förklara på ett lätt sätt
    Stolt ägare till en 360 konsoll med

    Mitt xbox

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Alla samsung vi flashat idag har gått med 5.0a

    Får väl se om någon klagar på något. Våra nu ganska repiga testskivor går iaf igång.

    en fråga bara:

    är det nån större skillnad på 5.0a och 5.0b förutom att B läser långsammare?

    påverkas detta på nått när man spelar eller dylikt? laddas spelen långsammare eller? vet att ljudnivån går ner med B men är det den enda fördelen?

    tacksam för svar

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Effoc Visa Inlägg
    så det är inte alls som att göra det till en hitaci? Min styv far köppte en 360 i förgår en samsungTs-h943 och jag har kopplat in det till datorn med CONNECTIVITY KIT hur ska jag gå till väga sen vet ni om ngn guide som man kan läsa? eller om nn kan förklara på ett lätt sätt

    För samsung måste man ha en bootdiskett eller t.ex ett usbminne att boota från. Där lägger du in mtkflash och sen kan du läsa av firmwaren och spara den som orig.bin (mtkflash r /m orig.bin) så du har en kopia av ditt orginalfirmware sen lägger du den filen i xtreme v5 mappen och trycker på "Make X50a.bin Report as MS25" om du har t.ex MS25. Väl a om du vill ha en snabb men som låter lite mer. Annars väljer du b. Sen tar du x50a.bin och lägger in på minneskortet och flashar in den i firmwaren. (mtkflash w /m x50a.bin).

    Svårare än så är det inte.

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    176
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Mahadeva Visa Inlägg
    en fråga bara:

    är det nån större skillnad på 5.0a och 5.0b förutom att B läser långsammare?

    påverkas detta på nått när man spelar eller dylikt? laddas spelen långsammare eller? vet att ljudnivån går ner med B men är det den enda fördelen?

    tacksam för svar
    Nej det är just det som är skillnaden

  22. #22
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    105
    Respekt
    21
    För mig så är det endast den långsamma versionen som fungerar på vissa spel. De bootar inte eller så får jag Dirty Disc om jag kör på snabb läshastighet. Jag kör iofs version 4.2, men jag antar att det är samma på den nya 5.0

  23. #23
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Jo men det är ju bland annat därför man använder den långsama versionen. Men om det nu är så att man har snabba så kan man sätta i ett orginalspel för att spela dom spel som annars inte går att bota.

    Jag har 4.2 att om vissa spel inte fungerar så brukar dom fungera när jag gör softreset (flippar på hdkabeln eller lyfter hårddisken)

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Med 5.0 så går det inte att ställa om hastigheten genom att sätta i ett originalspel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #25
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    461
    Respekt
    21
    ingen som bor i kalmar regionen som kan hjälpa mig?
    Stolt ägare till en 360 konsoll med

    Mitt xbox

  26. #26
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    105
    Respekt
    21
    Hansi, har du verifierat att det inte går att byta läshastigheten på 5.0 genom att stoppa i ett original? Readme-filen är väldigt tvetydig på den punkten, tycker jag.

    Weeh, vad menar du med softreset? Flippa på HD-kabeln? Lyfta hårddisken?

    Jag har provat att boota spel som krånglar med och utan hårddisk och det gör ingen skillnad för mig. Det enda som hjälper är om jag ställer ner läshastigheten.

  27. #27
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Nej men om du vill kan jag skriva ihop en liten guide och skicka dig

  28. #28
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    [QUOTE=balrog;141125]Hansi, har du verifierat att det inte går att byta läshastigheten på 5.0 genom att stoppa i ett original? Readme-filen är väldigt tvetydig på den punkten, tycker jag.
    QUOTE]


    Det ligger kvar gammal info av misstag i readmefilen då man utgått från 4.2:ans readme. Jag har testat. Vi flashar våra 360 med den snabba "a" versionen. Jag hörde ingen skillnad i ljudnivå efter att ha satt i ett originalspel och sedan samma backup som innan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #29
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    105
    Respekt
    21
    Ok. Då vet jag att jag måste flasha med "b" (långsam) firmware ifall jag ska uppgradera. Annars får jag problem med ganska många av mina backups.

  30. #30
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Softreset innebär att man får xboxen att starta om. T.ex genom att starta xboxen, sätta i skivan och låta den ladda. Sen lyfter du på hårddisken och sätter tillbaka den igen eller t.ex flippar fram och tillbaka på hdkabeln.

Sida 1 av 3 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Commodore4eva Xtreme Firmware for Hitachi-LG 47D Xbox 360 DVD Drive
    By samplehead in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 96
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 00:05
  2. Xbox360 Xtreme Dual firmware
    By peewee in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-09, 18:08
  3. Xtreme firmware 3.1 for TS-H943 Xbox 360
    By Kiwimannen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-28, 16:34
  4. Xtreme firmware 3.0 for TS-H943 Xbox 360
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 11:22
  5. Xtreme Samsung firmware version 2.0
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 12:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •