Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Media center & xbox360

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    30
    Respekt
    21

    Media center & xbox360

    Jag har beställt min xbox360 från psxcare såhär lagom till jul, och ser självklart fram emot att få hem den och testa den med alla nya spel!

    Jag har förtillfället en chippad xbox med xbox media center. Denna funktionen var en av de främsta anledningarna till att jag skaffade en xbox i första läget, att man kunde kolla på film, lyssna på musik och kolla bilder och dessutom spela spel!

    Min xbox som jag äger nu, tänkte jag ge till min bror som julklapp, men detta var innan jag visste att man inte kunde använda xbox360'n som xbox'n - alltså att uploada filmer & musik och titta/lyssna på dom.

    När kommer detta göras möjligt med 360'n? Varför går inte detta redan?
    (det är ett mysterium för mig)

    Jag har uppfattat det som att man kan streama filmer, med då endast om man använder sig av operativsystemet windows media center? Kan man streama alla typer av filformat (xvid, avi, mpeg, divx)?

    Tack på förhand alla! God Jul på er!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    33
    Respekt
    19
    Du kan streama gemon ett program till xp som finns på xbox.com. den klarar de flesta format, alla jag har provat =)

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    21
    Jag får inte detta att fungera. Det kom nåt felmeddelande om att jag skulle lägga till xboxen i start kontrollpanelen. Sen väl där fattar jag inte var jag ska lägga till den. Nån som kan hjälpa?

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18
    Här finns allt sammlat om hur du gör.
    http://www.microsoft.com/sverige/win.../ssviewer.mspx

    Det jag hade problem med var brandväggen. Hade allt installerat o grönt, kunde få det att funka första gången men så fort jag stängde av xbox:n o startade den igen så gick det inte.

    Det visade sig att det var port installningar i min brandvägg som spökade.

    Kolla denna sida för att se vilka portar du ska öppna:
    http://support.microsoft.com/kb/911728

    Jag va även tvungen att lägga portarna överst i listan (först) annars gick det inte, men då kör jag senaste norton.

    // Rille

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    21
    Tack för länken ska kolla den och se om det hjälper.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av equlajzer Visa Inlägg
    Jag har uppfattat det som att man kan streama filmer, med då endast om man använder sig av operativsystemet windows media center? Kan man streama alla typer av filformat (xvid, avi, mpeg, divx)?
    För att klara av divx mm behöver du ha ett yttligare ett program installerat på PC:n som heter transcode360. När man sedan startar filmer från xboxen så måste man i de fall det är divx eller annan kodning ta options o välja att starta filen med transcode.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    47
    Respekt
    18
    Kör med http://www.tversity.com/ istället
    Xbox360, Hitachi 0047DJ, Flashad med Maximus-Garyopa_XTRM-HITACHv2_3_Stealth
    Skicka gärna en spelinvite =)
    http://card.mygamercard.net/sig/vibban.png

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    47
    Respekt
    17
    Tjena...
    Jag har också försökt att Streama filmer, musik på min xbox genom datan..
    Men Det funkade inte... när jag försökte trycka Test connection.. så kom det upp Ip Failed.
    Så jag ringde till Xbox support och frågade.. Han sa åt mig vicka portar ja skulle öppna i min brandvägg... Jag vet inte ens om jag har en brandvägg?
    Det jag vill veta är
    1. Har jag en brandvägg?
    2. Hur kan jag öppna dom portarna som behövs?

    Tacksam för svar..

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Det är vel möjligen windows firewall eller om du installerat nåt antivirus med firewall inbyggt tex..
    Ta o högerklicka på Local Area Connection o välj properties och gå in på advanced, där kan du stänga av eller öppna portar på inbyggda firewallen.. om du nu kör engelsk xp =)

    [OT]Men media center/streama till 360 är sk*t tycker jag... är helnöjd med XBMC i ubuntu (linux), tar alla format o även rar'ade filmer samt hd-upplösta grejer.. lite pill men helt klart värt det i slutändan..[/OT]
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Liknande diskussioner

  1. Single Layer SS support for both XBOX1 and XBOX360 games
    By palten2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 22:13
  2. XBOX360 och windows media center ..
    By yabbah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-26, 10:11
  3. Media Center
    By swedenmicke in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-09-07, 20:08
  4. XBOX Media Center *CVSBUILD* 2004-04-27
    By mysiskatten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-05-06, 16:33
  5. Guide för DVD-backup
    By bisterfinnen in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2003-06-12, 17:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •