Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Xbox 360 Chip/Flash

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Xbox 360 Chip/Flash

    tjena nu e det jul igen och det e dags att inhandla en Xbox360. Jag har spenderat hela min morgon genom att sitta på detta forum och läst olika trådar. Jag har kollat hjälp texterna men är ändå lite kluven angående chip/Flash och vad man ska ha! Jag e ganska ny inom området så svara snällt
    __________________________________________________ _______________
    NME360Egenskaper:

    Chippet har en smart on/off funktion.Chippet känner helt enkelt av om det är ett bacup spel eller orginal.

    Starta konsolen med ett orginal spel , och chippet lägger sig i sleepmode automatiskt.

    Starta konsolen med ett backup/bränt spel och chippet aktiveras automatiskt.

    * Starta upp alla XBOX360 orginal spel
    * Starta upp alla XBOX360 backup/brända spel
    * Starta upp alla XBOX 1 orginal spel
    * Starta upp alla XBOX backup spel
    __________________________________________________ _______________
    Xtreme firmwire har typ samma saker men man kan inte spela live om jag förståt det hela rätt.
    __________________________________________________ _______________

    - Måste man uppgradera Xtreme firmwire ibland för att kunna köra nya spel? Och, behöver man inte detta med NME360E chippet ?

    - Är det bara priset som är olika mellan Xtreme firmwire Flash & NME360E chippet?

    - Det är säkert så att det från person till person men målet jag vill uppnå är att bara kunna sätta i mina spel i boxen och sen funkar det som det ska, inte hålla på och pilla i xboxen för att få olika spel att fungera!

    Tack för hjälpen!

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Jag kan iaf svara dig på att de just nu går att spela live me extreme.. Men ingen vet dock hur länge..

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Du kan inte spela alla Xbox1 spel på din 360 oavsett chip eller Xtreme.
    Bara de som finns på Microsofts officiella lista.

    Nya NME-chippet ska tydligen vara helt ok, men jag skulle ändå rekommendera dig att köra Xtreme. Firmwaren är enkel (och billig) att uppdatera om det kommer nån ny version med nya funktioner.
    T.ex. häromdan när Xtreme 5.0 dök upp med stöd för singel-layer skivor, ISO-support m.m....

    Man kan spela på live med båda lösningarna.... ingen skillnad (i dagsläget)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    så då tycker ni att jag ska skaffa mig en xbox 360 med Xtreme 5.0 ?

    men då e frågan ska jag behöva skicka in min dvd-läsare vart enda gång det kommer en ny firmwhare ? men chipet gör man det en gång sen e det klart. Sen måste man väll ha speciella vertioner av sin xbox-360 och DVD läsare för att uppgradera den så man kan spela allt
    Last edited by Junta; 2006-12-20 at 14:01.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18
    Jag håller med Enlund, gå på flash varianten, ett chip är i min mening helt överflödigt. Har du dessutom inga behov av att spela på Xbox live så är det solklart.

    Att flasha en 360 är idag väldigt enkelt. Det gå utan vidare problem att göra det själv. Dock måste man ju skruva i den så då ryker väll den möjligheten för dig.

    Som sagt köp inte en massa lulllull i onödan, kör bara med flashad firmware.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man BEHÖVER ju inte uppdatera så fort det kommer en ny version. Men det är definitivt trevligt att KUNNA uppdatera utan att behöva löda bort ett chip och köpa/sätta dit ett nytt...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    ok. men jag behöver fortfarande en x-box360 speciell vertion pluss en samsung DVD läsare med spciell vertion ? eller e det bara att köppa en här eller typ Elgiganten

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    176
    Respekt
    0
    Flash flash flash!...

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Jag tackar så mkt för er engagemang. Jag och min son kommer ha kul till jul.
    Men då rekomenderar ni altså att köppa en Xbox 360 Core XTREME med samsung DVD läsare
    Last edited by Junta; 2006-12-20 at 14:28.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nä inte core, ta premium
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Köper du en Core måste du ändå köpa till antingen hårddisk eller minneskort om du vill kunna spara dina spelframgångar.... å då är du ändå typ uppe i kostnaden för en Premium.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Köper du en Core måste du ändå köpa till antingen hårddisk eller minneskort om du vill kunna spara dina spelframgångar.... å då är du ändå typ uppe i kostnaden för en Premium.
    Kan man inte sätta in en vanlig IDE Drive i den ?

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Nope.
    Det är bara microsofts drive som funkar. Det är en påhängd extern drive (2,5")
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Ok så nu har ni lurat på mig ett premium paket med allt. Är det nu inget mer jag ska ha ? Hoppas bara han blir glad för det nu!

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    en extra trådlös handkontroll....

    å kanske en 50" plasma-tv? ;-)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33
  3. Xtreme firmware 3.0 for TS-H943 Xbox 360
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 11:22
  4. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •