Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Behöver lite hjälp....tack på förhand

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Behöver lite hjälp....tack på förhand

    Ok, saken är jag har köpt en Xbox360 som jag vill flasha...

    Jag har läst lite i forumet, och hittat nån ok guide, men vad är "Ms28" som en del pratar om? behöver jag den eller..

    jag tror mitt moderkort med sata, funkar att flasha själva dvd'n med...


    Filer patcher osv, ordnar jag lungt så det löser sig.

    Är det tex bara en massa txt som man läser på guiderna, eller är det lika enkelt som att flasha en tex brännare/dvd till regionsfri?

    chippade själv min ps2 och xbox, dock detta med 360 är jävligt nytt för mej med "xtreme flash osv"


    Förstått iaf att flasha ÄR bättre än chippa, Men tex OM jag på ren svenska skiter DvD'n går det att köpa en ny lös?

    Skulle gärna vilja ha lite tips på VILKEN dvd "i boxen" som funkar bäst plus vilken brännare och media som är bra....


    (Jag såg media guiden, men fick inte ut något av den direkt så person A hade nec och verba skivor och person B svarar att han har med det sen 10 msg's dom i mellan) Hade varit bättre om folk bara skrivit tex.

    Nec 574349 (firmware blah blah)
    bara kört Traxdata funkar kanon.
    Brännar program : Nero v7.xxxx vad han nu använder.

    Hoppas jag kan få lite tips och råd vad man bör tänka på vid flashen osv, inte kollat vilken dvd jag har ännu men ska kika på det om en stund.

    mvh

    /Treeroot

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    asså låt PSXCARE göra det åt dig
    menar man opererar inte sig själv bara för att manulaen finns på nätet
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Jo vet jag kan skicka den till dom, men fixat alla mina andra konsoller själv så bör klara av detta ochså... (När jag satt mej in i allt)

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Ett tipps sätt dig in i det då för att läsa "men vad är "Ms28" låter bara olycksbågande
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Håller med föregående talare, om man inte orkar läsa eller förstår den manual som ligger ute så bör man inte själv pilla i sin XBox.
    Återkom när du förstår vad ms28 är för något och ställ konkreta frågor och förvänta dig inte att någon ska skriva en manual till dig när det finns jäkligt bra info redan.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18
    Ta först reda på om du har hitachi eller samsung DVD i den...behöver ju inte ens öppna den för det.

    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=513220

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Alukahs Visa Inlägg
    Håller med föregående talare, om man inte orkar läsa eller förstår den manual som ligger ute så bör man inte själv pilla i sin XBox.
    Återkom när du förstår vad ms28 är för något och ställ konkreta frågor och förvänta dig inte att någon ska skriva en manual till dig när det finns jäkligt bra info redan.
    Är du lite puckad? var inte speciellt in satt i det MEN jag vet vad Ms25/Ms28 är nu plus annan skit, och den BRA info'n du pratar om fattar jag inte vafan du menar med det....90% av xbox360 forumet är skit på ren svenska. allt i 1 stor gröt vill man hitta något får man typ läsa igenom hela skiten med alla trådar..

    föresten det FINNS skit bra manualer REDAN på txt och video's...Så kommer nog klara mej helt ok...

    Tack för tipsen, gillade dom

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Föresten Alukahs, ganska säker på vem du är nu efter 10 sec tänkande

    "An Ex Por, Corp por,Corp Por" Vas Elem Ylem"

    jaja ser man

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Finns allt man behöver i detta meddelandet http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=513412 speciellt då http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=514944
    Lite är dock ändrat speciellt med Hitachi som går att fixa mycket lättare nu. Har du fotfarande problem efter ha läst igenom detta så återkom med frågor.

    Haha det var länge sedan man såg de orden! Tyckte väl jag kände igen Treeroot när jag såg det och satt och fundera på det. Är du den jag tror så vet du hur du får tag på mig...och då är jag också villig att hjälpa dig mycket mer.

    Kal Ort Por

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    43
    Respekt
    19
    hahaha
    kal vas flam
    det var itne igår...vilken server spela ni på?
    själv lira jag på atlantic under namnet "God"
    saknar tiden...

Liknande diskussioner

  1. Behöver lite hjälp
    By torzten in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 14:38
  2. BehÖver Verkligen HjÄlp Med Anslutningar! SnÄlla HjÄlp!!!!
    By Kalle112 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-19, 21:46
  3. hjälp behöver råd angående xbit!!!!??
    By Mauritx in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-16, 23:45
  4. Behöver lite hjälp tack
    By jose in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-07-12, 18:35
  5. Lite hjälp tack :)
    By Snakebite in forum Fritt Forum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-04-23, 22:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •