Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Problem med installation av Xenium Gold, solderless.

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Problem med installation av Xenium Gold, solderless.

    Hej,
    Har köpt ett Xenium Gold av er som jag tänkte installera ikväll...men jag har inte oväntat stött på problem...
    Har satt i chippet och installationen verkar vara ok för utan chippet så lyser samtliga 5 dioder...och med chippet på så slocknar den andra dioden.
    Vet inte vilken väg chippet ska sitta så jag har testat båda, med samma resultat.

    Men när jag trycker igång boxen händer INGET!
    Först är det som att den startar för att sedan boota om två gånger därefter börjar det blinka grönt/rött runt eject knappen men ingen bild visas på tvn. Försöker jag öppna dvdn så händer inget förutom ett litet surr i den.
    Har tankat hem nyaste OS till chippet och bränt ut i hopp om att den skulle boota upp men inte! För att få ut sloten så fick jag ta lös chippet, starta boxen så det "vanliga" felmeddelandet kommer upp (har även kastat i en ny hdd) och köra ut och in sloten.

    Kan någon hjälpa mig?!

    MVH/
    Marcus

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Sitter hemma nu och kan inte på rak arm komma ihåg vilket håll chippet skulle peka åt. Bumpa tråden imorgon för då kan jag kolla i butiken.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Tack för ett snabbt svar Hansi.
    Kan jag ringa er imorn? Kanske tom prata me dig.
    Boxen ska ges bort i julklapp så de vore surevänt om ja kunde få lite support så jag hinner i tid

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bara inte chippet dog när du satte det åt fel håll, vissa chip gillar inte sån behandling :-(
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    k...led lampan lyser då på chippet. hoppas att det inte påverkat på ngt sätt.
    hittade en bild på hur det skulle sitta och så hade jag satt det från början.
    X-et i Xenium på chippet ska peka mot boxens baksida.
    har testat både i recovery mode och i "vanligt", har även tagit lös chippet för att se så allt verkligen sitter som de ska och det är fortfarande likadant.

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 22:17
  2. Problem med TS-H943
    By zdx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-19, 17:56
  3. Problem med FTP
    By Monks in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-07, 11:36
  4. Problem med Eye-toy
    By Poxen in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-28, 10:12
  5. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 21:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •