Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Kan inte hitta den

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2001
    Från
    Hoganas Sweden
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Unhappy Kan inte hitta den

    Jag fick ett PS här om dan. Och det fungerade någorlunda bra tills det gick sönder. Det som blev fel var laserspindeln och hela motorn. Lasern är det inget fel på men den roterar inte mina cdskivor. Nu letar jag efter en motor av något slag. Nu undrar jag om jag kan hitta bara en motor eller om jag måste byta ut alltihop. Hjälp mig någon.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det är mycket sällan fel på lasermotorn. Om du behöver en lasermotor kan vi säkert ordna en åt dig. Vi tar 200:- för en sådan, vilket är vårt standardpris för att plocka reservdelar från våra högar med isärplockade playstation :-)

    Men det är med största sannolikhet en säkring på kretskortet som blåst av någon anledning. Mät upp alla små fyrkantiga komponenter märkta PS601, PS602 osv på kretskortet. Om komponenten inte leder ström så måste den bytas....

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2001
    Från
    Hoganas Sweden
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Question

    tack men nu har jag ett annat problem.
    Vi fick cdmotorn att fungera men jag får inte lasern att läsa. Jag la på en cd och testade. Den verkar inte hitta någon information. Cdn snurrar men lasersläden går inte fram och tillbaka. Men dens motor fungerar.

Liknande diskussioner

  1. var kan man hitta den där bootdisken?
    By Shai in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-31, 20:07
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. Kan inte hitta det här ftp-problemet i tidigare inlägg
    By Game_Freak_se in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-16, 23:11
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •