Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Bränna XBOX1-spel?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    118
    Respekt
    18

    Bränna XBOX1-spel?

    Tänkte införskaffa mig en Xbox360 med Xtreme-firmware och Samsung-läsaren, och jag undrar bara, eftersom att det nu går att spela DVD5-backuper, hur gör man då för att bränna XBOX1-spelen? Kan man spela sina gamla brända backuper, eller måste man patcha om dem också med Security Sectors fortfarande (hört att man måste det). Jag har sökt överallt, och inte hittat något om detta, så jag blir fundersam. Var hittar man SS-filer till XBOX1-spel isf? För jag tror väl inte att man kan spela någon release som man bara laddat ner hursomhelst?

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    84
    Respekt
    0
    ...snälla mer info

    (vad jag har fattat så går det inte att spela upp vanliga xbox spel såvida de inte är original eller extreme backups vad nu det är för något...)

    riktigt psykos längtar redan till ps3an...tänk..den har tom bluray som man inte ens behöver andvända (hårddisk)...plus bättre grafik (om det ens är möjligt) och inga laddningstider (himlen)....jag fattar inte hur microsoft tänker ..
    den enda andledningen folk ens köper 360 är för att den släpptes före och kostar hälften av priset..när ps3an släpps officiellt och sänks i pris kommer alla sälja sin 360 och köpa ps3. dock kommer dom ha tjänat pengar på något stackars nöthuve som slösat sina sista matpengar på ett 799 kronors spel. och folk som köper dl-brännare till sina stationära datorer...jag har laptop så för mej de det kört och idioter tror att de ska ta betalr 80 kronor per bränt spel och liknande...fuck så besviken jag är på allt utom saints row och grafiken

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    84
    Respekt
    0
    om den hade varit exakt som den vanliga xboxen fast bättre(dvs med hdd osv osv)...hade det kvittat om man hade ps3 eller 360 då hade det bara varit småsaker som skillt..och de hade sålt dubbelt så många konsoler iochmed priset..men dom är idioter...gör hellre kunder missnöjda och tjänar mindre pengar

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är inte kört för dig, du kan köpa t.ex. en liteon usb brännare. Jag kör en sådan själv för min dator fick för sig att blåskärma så fort jag försökte dra igång den med pioneer 111 brännaren monterad. Fungerar helt ok.

    Och fantisera inte ihop en massa saker som din PS3 skall klara av, precis som du gjorde med 360:n innan du köpte den, för då kommer du bli ännu mer besviken på den. Jag har ägnat några veckor att spela motorstorm på PS3:an, och det är en del irriterande laddningstider där när man skall välja fordon osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    och enligt tester är grafiken bättre på 360 jämfört med ps3an
    Last edited by BadRuby; 2007-01-06 at 01:39.
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    84
    Respekt
    0
    hmm..intressant..grafiken bättre på 360? är du säker?....
    laddningstider?..men då kör du från skiva väl från hårddisken borde det väl gå smort...hmmm iaf det med usb brännare verkar skitbra om du vet var jag kan köpa en sån billigt tipsa gärna...iaf. tack för tipset

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    enligt de tester jag har läst/sett så är 360ins grafik bättre än ps3ans, möjligtvis att ljuset skall vara bättre på ps3an med detaljer etc är tydligen mkt bättre på 360in
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Ja du kofikalonji,
    " PS3 har bättre grafik än xbox360" ...påstår du, fast du inte vet någonting.
    http://www.gamespot.com/features/6162742/index.html

    PS. Om du vill ha svar på dina trådar osv, uppför dig istället för att prata massa smörja om allt och alla.
    Last edited by zaphirnr1; 2007-01-06 at 20:16.

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Enda spelet jag känner till som man kan installera på hdn i ps3an är Genji, så laddningstider är nog inget du kommer slippa. Lite tid tar det ju ifrån en hd också. Angående grafiken så kan jag försvara ps3 med att det är första generationsspel, en hel del har stressas ut och man "kan" inte konsollen än.

    Blir nog ganska intressant att se hur det kommer gå, jag har en 360 nu. Kommer förmodligen köpa en ps3 sen men inte i början, jag tycker det är klokt att vänta tills den har fått lite mer kött på benen så att säga.

    kofikalonji: 799krs spel, dyraste jag sett är väl 599kr normalt sett men många gånger är spelen billigare. Elgiganten sålde ju t ex Gears of War för 399kr när det kom, dessutom kan man importera spel.

    Angående Xbox 1 spel på 360n så är detta något nytt och vi kommer säkert se en hel del spännande firmwares som släpps inom närmaste månaderna. 360n är trots allt rätt "nyhackad" och folk lär sig mer och mer om den varje dag.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av DrDim Visa Inlägg
    Enda spelet jag känner till som man kan installera på hdn i ps3an är Genji, så laddningstider är nog inget du kommer slippa. Lite tid tar det ju ifrån en hd också. Angående grafiken så kan jag försvara ps3 med att det är första generationsspel, en hel del har stressas ut och man "kan" inte konsollen än.

    Blir nog ganska intressant att se hur det kommer gå, jag har en 360 nu. Kommer förmodligen köpa en ps3 sen men inte i början, jag tycker det är klokt att vänta tills den har fått lite mer kött på benen så att säga.

    kofikalonji: 799krs spel, dyraste jag sett är väl 599kr normalt sett men många gånger är spelen billigare. Elgiganten sålde ju t ex Gears of War för 399kr när det kom, dessutom kan man importera spel.

    Angående Xbox 1 spel på 360n så är detta något nytt och vi kommer säkert se en hel del spännande firmwares som släpps inom närmaste månaderna. 360n är trots allt rätt "nyhackad" och folk lär sig mer och mer om den varje dag.

    Fast alla Playstation fanboys har ju alltid kommit med kommentaren " Man har inte lärt sig utnyttja maskinens fulla kapacitet än" detta sades även år efter ps2an släppts, men vad är nyttan med en kraftfull maskin om ingen lär sig utnyttja den?, och enligt tidigare intervjuer med spelutäcklare så är 360in tillomed lättare att utväckla spel till än pc, jag tror mest på 360in men kommer även att köpa en ps3 a för bluerayspelarens skull
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  11. #11
    Registrerade
    May 2002
    Från
    norrköping
    Inlägg
    137
    Respekt
    23
    ja sony tar ju bra betalt i alla fall för sitt namn
    t.e

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    84
    Respekt
    0
    jo men syftade på andra spel, vet bara att jag såg ett spel för 799 eller 899 och blev helt chockad...med tanke på att dom kostar 19.99 (dollar) typ i usa de flesta nya spel...förstår inte varför de tar sådanda överpriser på spel när konsolerna är så dyra...399 är väl okej för gears of war men personligen tycker jag att spel bodre kosta 199-299 kr högst..(beror på spel också)

    men det är bara min åsikt...

    för övrigt har jag testat att bränna 2 spel

    Capcom Classics
    och Ultimate Mortal Kombat fast ingen av dom funkade på 360:n
    (hade live igång)...
    det enda fanns inte med på listan såg jag sen fast
    mortal kombat skulle funka stod det fast det stod att det var fel region-kod
    (fast min xbox360 är moddad...)...någon som kan ge något tips?

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    När du "moddar" 360'n så ändras inte din regionskodning. Har du en PAL maskin så är det PAL som gäller.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  14. #14
    Registrerade
    May 2002
    Från
    norrköping
    Inlägg
    137
    Respekt
    23
    jo det är för dyrt med spel till konsoller, dom vill väl tjäna så mycket som möjligt, fast dom förlorar i längden på t på all piratverksamhet ökar då, konstigt att dom inte fattar det. Men som en försäljare sa alla mellanhänder ska ha sin del på spelen, därför dom är så dyra.
    t.e

Liknande diskussioner

  1. Bränna XBOX spel som fungerar på X360?
    By xarph in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 20:34
  2. Bränna original spel till 360
    By Koko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 22:46
  3. kan man lägga över spel på 360-hårddisken utan att bränna?
    By supernova_ in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 10:01
  4. Börja bränna 360 spel
    By freddyc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-05, 00:04
  5. hjälp med bränna spel mindre än 2 gb
    By thanfadeaway in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-03-18, 18:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •