Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: ps2 magic 3.1

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0

ps2 magic 3.1

Har nyligen köpt en begagnad ps2 (den tjocka modellen) med ett chipp Magic 3.1.
    Men ibland brukar jag ha problem med att få maskinen att läsa de brända spelen. Min tanke är att chipet har råkats inaktiveras, men jag har inte förstått tekniken hur man aktiverar det igen? Den kan liksom fortfarande läsa original splen men inte de brända. Jag har hört lite olika saker hur man aktiverar det, b.la Hålla inne reset knappen 5 sekunder under starten, men det har aldrig fungerat för mig vad jag vet. Jag brukar hålla på i flera timmar med att få igång den, till slut fungerar det men förstår aldrig hur jag lyckades.
    Någon som vet ngn lösning?

Tack för svar!

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av fetis Visa Inlägg
    Har nyligen köpt en begagnad ps2 (den tjocka modellen) med ett chipp Magic 3.1.
    Men ibland brukar jag ha problem med att få maskinen att läsa de brända spelen. Min tanke är att chipet har råkats inaktiveras, men jag har inte förstått tekniken hur man aktiverar det igen? Den kan liksom fortfarande läsa original splen men inte de brända. Jag har hört lite olika saker hur man aktiverar det, b.la Hålla inne reset knappen 5 sekunder under starten, men det har aldrig fungerat för mig vad jag vet. Jag brukar hålla på i flera timmar med att få igång den, till slut fungerar det men förstår aldrig hur jag lyckades.
    Någon som vet ngn lösning?

Tack för svar!
    Kanske lite sent att svara, men jag har för mig att Magic-chippen var riktiga skitchip? Där kan du ha svaret, det bästa är nog att fixa ett nytt chip.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du har ett skräpchip samt troligen en utsliten stackars ps2 med trött dvdläsare. Låt den vila i frid...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Olika PS2 versioner etc. (Swap Magic 3.6 Plus?)
    By RaidSoft in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 15:11
  2. Nya ps2 & Swap magic tool
    By Xph0bia in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-10-28, 10:18
  3. Hur bränner jag ps2 spel om jag har magic 3.1?
    By tobiasutter in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2004-05-26, 16:20
  4. samma lödställen på magic 3 å magic 3.1?
    By GoBiE in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-01-13, 09:10

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner