Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Inhandla ny tv?

  1. #1
    Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Inlägg
    100
    Respekt
    22

    Inhandla ny tv?

    Har planer på inhandla ny tv....
    vad tror ni om denna?

    http://se.pricerunner.com/sound-and-.../734294/prices

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    21
    1080p är ju inte fel. Även om det i dagsläget inte är nödvändigt. Finns inte mkt i den upplösningen. Men det är ju på gång med bluray å hddvd. Själv hade jag nog köpt en billig för halva priset. Spelar idag på en 50" bakproj. Funkar bra för mig men den är ju inte platt direkt

  3. #3
    Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Inlägg
    100
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av fyllepoet Visa Inlägg
    1080p är ju inte fel. Även om det i dagsläget inte är nödvändigt. Finns inte mkt i den upplösningen. Men det är ju på gång med bluray å hddvd. Själv hade jag nog köpt en billig för halva priset. Spelar idag på en 50" bakproj. Funkar bra för mig men den är ju inte platt direkt

    går väl köra xbox 360 i 1080p eller har jag fel?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    ja fast det är inte många spel som stödjer den upplösningen än tror bara det är splinter cell double agent än så länge

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20

    Nice

    Har en AMOI 37" LCD med 1080p kör datorn via HDMI blir super nice mycket nöjd att ha 1080P ska du köpa en tv för 15000 så är det lika bra att lägga till 5000 kr o få 1080p annars så köp en tv för under 10.000 sålänge, en samsung för 8000 tex

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kolla bildkvaliteten på väl kalibrerade tvapparater. Upplösningen är INTE allt. Kontrast, ljusstyrka, förmåga att återge detaljer i mörka scener, brus, följsamhet i snabba rörelser osv är mycket viktigare.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Inlägg
    100
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Kolla bildkvaliteten på väl kalibrerade tvapparater. Upplösningen är INTE allt. Kontrast, ljusstyrka, förmåga att återge detaljer i mörka scener, brus, följsamhet i snabba rörelser osv är mycket viktigare.


    jo just därför tror jag sharpen är mkt bra, har läst en hel del gott om den....någon som har några andra rekomendationer? ska spela xbox 360 på den samt se film via tvouten.
    Minimum 42".

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    75
    Respekt
    18
    http://se.pricerunner.com/sound-and-.../571451/prices

    denna kan jag rekommendera starkt!
    kanon bild/kontrast och man blir inte ruinerad, och "enbart" 720p/1080i
    10.000 kontrast, 1000cd/m2 ljusstyrka och 29 miljarder färger om jag inte minns fel.
    Finns även massor av anslutningsmöjligheter, 2HDMI, 3scart, 1component, 1pc, och en svideo på framsidan.

    är inte spec känslig för fastbränningar heller, just när jag köpe den hade jag den kopplad till datorn, satt och la harpan på den (hade inge internet) och när jag stängde ner 1-2 timmar senare hade jag ett grönt fält på skärmen.
    slog på en vanlig tv kanal, 10 min senare hade det försvunnit.

  9. #9
    Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Inlägg
    100
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Rippe Visa Inlägg
    http://se.pricerunner.com/sound-and-.../571451/prices

    denna kan jag rekommendera starkt!
    kanon bild/kontrast och man blir inte ruinerad, och "enbart" 720p/1080i
    10.000 kontrast, 1000cd/m2 ljusstyrka och 29 miljarder färger om jag inte minns fel.
    Finns även massor av anslutningsmöjligheter, 2HDMI, 3scart, 1component, 1pc, och en svideo på framsidan.

    är inte spec känslig för fastbränningar heller, just när jag köpe den hade jag den kopplad till datorn, satt och la harpan på den (hade inge internet) och när jag stängde ner 1-2 timmar senare hade jag ett grönt fält på skärmen.
    slog på en vanlig tv kanal, 10 min senare hade det försvunnit.

    Men är ju en plasma....plasmorna dör ut så småningom...vill ha en LCD.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Rippe Visa Inlägg
    http://se.pricerunner.com/sound-and-.../571451/prices

    denna kan jag rekommendera starkt!
    kanon bild/kontrast och man blir inte ruinerad, och "enbart" 720p/1080i
    10.000 kontrast, 1000cd/m2 ljusstyrka och 29 miljarder färger om jag inte minns fel.
    Upplösning 1024x768.....det är ju för tusan en PC upplösning, inte en hdtv upplösning. Bluff å båg att man får sätta hdready märken på tv som inte har alla pixlarna i hagen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Ja tyvärr räcker det ju att tv kan ta emot en HD signal för att de ska få märka upp den så. Den borde ju kunna VISA en HD-bild för att få bära märket....

    1920x1080 borde vara krav för att få ha HD-märket.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av hejsan Visa Inlägg
    ....någon som har några andra rekomendationer? ska spela xbox 360 på den samt se film...
    Minimum 42".
    En projektor kanske?

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    65
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av hejsan Visa Inlägg
    Har planer på inhandla ny tv....
    vad tror ni om denna?

    http://se.pricerunner.com/sound-and-.../734294/prices

    Jag har den TV'n. Oslagbar kvalité. 1080p ger riktigt grym bild. Spana in prisjakts forum, finns mänger med information om den där.

  14. #14
    Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Inlägg
    100
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av `rzr Visa Inlägg
    Jag har den TV'n. Oslagbar kvalité. 1080p ger riktigt grym bild. Spana in prisjakts forum, finns mänger med information om den där.

    jo har läst det därför jag vart så intresserad utav den. Sen tycker jag den ligger riktigt bra i pris jämfört med sonys å samsungs 42" FULL HD tv.

    Går stativet vrida eller är det fast monterat så tvn alltid står fast så att säga?

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    65
    Respekt
    19
    Min sitter på väggen, men bordstativet är "fast", dvs det går inte att vrida.

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    84
    Respekt
    0
    haha kommer dröja 10 år tills jag har hd tv om jag inte plockar en
    projektor ska jag dock skaffa

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •