Sida 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 143

Diskussion: Öppna Xboxen

  1. #31
    Citat Original inlägg av rejjo Visa Inlägg
    Nej precis, sök på "papst" på jmedata så hittar du den, det står:

    Papst fläkt 80x80mm 12dB Mycket tyst
    Men en 80 fläkt var ett himla jucks med att få in ju..

  2. #32
    Citat Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
    den fläkten jag nämnde är nästan lika tyst, och nästan 4ggr billigare!!! :P

    beställde för några dagar sedan ett lass med 20 sådana fläktar!
    72mm fläkt?

  3. #33
    Citat Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
    ok här kommer lite bilder..

    Orginalfläkten
    [IMG]ftp://psxcaresxcare@housepainter.mine.nu/orginalflakt.jpg[/IMG]

    Nya fläkten
    [IMG]ftp://psxcaresxcare@housepainter.mine.nu/nyflakt.jpg[/IMG]

    Hd-vaggan orginal
    [IMG]ftp://psxcaresxcare@housepainter.mine.nu/hddvagga.jpg[/IMG]

    Hd-vaggan moddad
    [IMG]ftp://psxcaresxcare@housepainter.mine.nu/hddvaggareducerad.jpg[/IMG]

    Jag skarvar in en fläktkontakt på strömförsörjningen till hdd:n
    [IMG]ftp://psxcaresxcare@housepainter.mine.nu/skarv.jpg[/IMG]

    Fläkten måste man också slipa ner en del. Tyvärr hade jag inga bilder på detta. men man kan säga så att två av hörnen skall bort, nästan helt..

    hoppas du får nytta av bilderna!


    jag får inte länkarna att funka som de skall!! Hansi, hur gör jag??

    använd annars länkarna och kolla på bilderna
    Du har inte lust att maila över dom istället?

  4. #34
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    det är ju bara att kopiera länkarna utan Img taggarna. så skall du kunna se bilderna

  5. #35
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Orginalfläkten
    ftp://psxcaresxcare@housepainter.min...ginalflakt.jpg

    Nya fläkten
    ftp://psxcaresxcare@housepainter.mine.nu/nyflakt.jpg

    Hd-vaggan orginal
    ftp://psxcaresxcare@housepainter.mine.nu/hddvagga.jpg

    Hd-vaggan moddad
    ftp://psxcaresxcare@housepainter.min...areducerad.jpg

    Jag skarvar in en fläktkontakt på strömförsörjningen till hdd:n
    ftp://psxcaresxcare@housepainter.mine.nu/skarv.jpg

    //EDIT//
    Såg nu att du har passwordat länkarna... Lite svårt att få access då....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  6. #36
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Tcip Visa Inlägg
    Men en 80 fläkt var ett himla jucks med att få in ju..
    Jo men det finns inget annat val har vi ju sagt, 72mm är väldigt svårt att få tag på. För kanske tredje gången länkar jag till den här sidan:

    http://forum.psxcare.com/support/sho...ighlight=papst

    Gör som krull har gjort, återigen säger jag att det går på en timme typ och inte är det minsta svårt eller jobbigt. Okej?
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  7. #37
    Citat Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
    det är ju bara att kopiera länkarna utan Img taggarna. så skall du kunna se bilderna
    Nä.. Den ber mig lösenord

  8. #38
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Orginalfläkten
    ftp://psxcaresxcare@housepainter.min...ginalflakt.jpg

    Nya fläkten
    ftp://psxcaresxcare@housepainter.mine.nu/nyflakt.jpg

    Hd-vaggan orginal
    ftp://psxcaresxcare@housepainter.mine.nu/hddvagga.jpg

    Hd-vaggan moddad
    ftp://psxcaresxcare@housepainter.min...areducerad.jpg

    Jag skarvar in en fläktkontakt på strömförsörjningen till hdd:n
    ftp://psxcaresxcare@housepainter.mine.nu/skarv.jpg

    //EDIT//
    Såg nu att du har passwordat länkarna... Lite svårt att få access då....
    Så vad ska jag göra?

  9. #39
    Citat Original inlägg av rejjo Visa Inlägg
    Jo men det finns inget annat val har vi ju sagt, 72mm är väldigt svårt att få tag på. För kanske tredje gången länkar jag till den här sidan:

    http://forum.psxcare.com/support/sho...ighlight=papst

    Gör som krull har gjort, återigen säger jag att det går på en timme typ och inte är det minsta svårt eller jobbigt. Okej?
    Nej tack. Har inga planer på att förstöra chassit! jag kan få tag på en 72mm fläkt som har suttit i en annan Xbox. Men kan man inte slippa till en 80mm fläkt så den passar chassit istället för att behöva ta sönder chassit?

  10. #40
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Asså jag fattar inte att man kan slösa massa tid på sånt CRAP när jag spelar xbox så kopplar jag genom min 7.1 anläggning så då hör man inte ens vad tanten/ungarna säger & fläkten ja vem bryr sig om den just då?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  11. #41
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Tcip Visa Inlägg
    Nej tack. Har inga planer på att förstöra chassit! jag kan få tag på en 72mm fläkt som har suttit i en annan Xbox. Men kan man inte slippa till en 80mm fläkt så den passar chassit istället för att behöva ta sönder chassit?
    Haha, för helvete, förstöra chassit? Och tror du att en 72mm fläkt från en annan xbox låter mindre? Man kan inte slipa till en 80mm fläkt...

    Jag säger det för femte gången eller något, om du ska byta fläkten, så får du byta till en 80mm och göra som krull gjort, annars så skit i det...

    Sen ligger det något i det pege säger...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  12. #42
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du får ett nytt chassi av mig för 100:- så dont worry
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #43
    Citat Original inlägg av pege63 Visa Inlägg
    Asså jag fattar inte att man kan slösa massa tid på sånt CRAP när jag spelar xbox så kopplar jag genom min 7.1 anläggning så då hör man inte ens vad tanten/ungarna säger & fläkten ja vem bryr sig om den just då?
    Men nu är det så att det är något fel på den fläkt jag har idag. Den ligger på 2-6% hastighet. Och den roslar som fasiken..

  14. #44
    Citat Original inlägg av rejjo Visa Inlägg
    Haha, för helvete, förstöra chassit? Och tror du att en 72mm fläkt från en annan xbox låter mindre? Man kan inte slipa till en 80mm fläkt...

    Jag säger det för femte gången eller något, om du ska byta fläkten, så får du byta till en 80mm och göra som krull gjort, annars så skit i det...

    Sen ligger det något i det pege säger...
    Är det svårt att vara trevlig? Läs mitt tidigare svar..

  15. #45
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du får ett nytt chassi av mig för 100:- så dont worry
    Kan man flytta allt lätt då? jag har ju inte lust att skicka iväg hela Xboxsen till er för montering..

  16. #46
    Har jag missat något i de forum som vad han snubben hette postade häromdagen. Jag vet att jag ska köpa en Papst 8412N/2GL, 80mm fläkt. Sen måste jag fixa till chassit. Är det denna som behövs löddas också?

  17. #47
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Tcip Visa Inlägg
    Är det svårt att vara trevlig? Läs mitt tidigare svar..
    Ja du det är faktiskt ganska svårt att vara trevlig när man måste skriva fem gånger innan du fattar...

    Citat Original inlägg av krull Visa Inlägg
    Jag köpte en likadan fläkt och stoppade in den i boxen i stället. Fick brya av piggarna som håller i den andra fläkten samt att jag sågade lite i plastlådan som hårddisken sitter i. Sen så gick boxen att stänga helt och hållet. Kanske ska tillägga att jag sågade av hörnen på fläkten i nederkant också så att den kom ner till botten.

    Detta gav mig en väldigt tyst xbox.
    http://forum.psxcare.com/support/sho...ighlight=papst

    Det är vad du måste göra, helst ska du också löda den RÖDA kabeln till den gula på molex, och den BLÅA kan du tejpa på metallhöljet som går runt hela boxen. Den VITA kan du klippa...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  18. #48
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Ta bort ditt senaste inlägg om du inte vill bli bannad, tro mig, jag vet.

    Kan hålla med om att censureringen för länkar är oerhört känslig, men, men. Löda till 12v på molexkabeln måste göras för att fläkten ska flytta så mycket luft som möjligt, vet inte hur det fungerar med de andra fläktarna du snackar om, har bara provat papst-fläkten och den fungerade super...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  19. #49
    Är det denna fläkt ni rekommenderar: Papst fläkt 80x80mm 12dB Mycket tyst (sök upp den på Jmedatas hemsida). Varför just den? vad har den som andra inte har?

  20. #50
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    jag länkar ju med både användarnamn och password i länken!!? användarnamn och pw är båda två: psxcare
    om någon nu vill de bilderna..
    på andra forum är det inga problem att länka såhär. och jag kan skriva in länken i min browser och det funkar bra.

  21. #51
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
    jag länkar ju med både användarnamn och password i länken!!? användarnamn och pw är båda två: psxcare
    om någon nu vill de bilderna..
    på andra forum är det inga problem att länka såhär. och jag kan skriva in länken i min browser och det funkar bra.

    Man skall vän in med ett ":" tecken mellan username och password

    Testar:

    ftp://psxcare:psxcare@housepainter.m...ginalflakt.jpg


    Glöm inte klicka på "disable smilies in text" (kräver avancerat svarsläge) för annars brukar ":" tecken bli någon glad gubbe istället tillsammans med nästa bokstav.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #52
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kommer inte åt ftp:n, dubbelkolla kontot eller maila mig bilderna så fixar jag dom som attachments.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #53
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Tcip Visa Inlägg
    Är det denna fläkt ni rekommenderar: Papst fläkt 80x80mm 12dB Mycket tyst (sök upp den på Jmedatas hemsida). Varför just den? vad har den som andra inte har?
    Finns ingen speciell anledning egentligen tror jag, men många andra använde den, så det gjorde jag också och därmed är det den enda jag kan uttala mig om. Men du kan ju köpa en annan fläkt om du vill det, bara den är 80x80 och kyler tillräckligt så, hur man kopplar dem är ju det samma...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  24. #54
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    i mitt första inlägg skrev jag med : emellan.
    Ftp:n funkar som den skall. Jag kan klicka på länken du skrev in här ovanför.

  25. #55
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19

  26. #56
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det fungerar inte hemifrån mig och inte från kontoret, har du någon IP adress begränsning?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #57
    Citat Original inlägg av rejjo Visa Inlägg
    Finns ingen speciell anledning egentligen tror jag, men många andra använde den, så det gjorde jag också och därmed är det den enda jag kan uttala mig om. Men du kan ju köpa en annan fläkt om du vill det, bara den är 80x80 och kyler tillräckligt så, hur man kopplar dem är ju det samma...
    Köper nog en som många andra har gjort. Alla som har köpt fläkten tycker den är bra och tyst så. Allt är väl bättre en orginalet. Men jag blev lite nyfiken på den dära ifrån den sidan jag inte kan nämna..

  28. #58
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det fungerar inte hemifrån mig och inte från kontoret, har du någon IP adress begränsning?
    Hans senaste länkar fungerar för mig nu

  29. #59
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Jag kör ingen begränsning på något vis. Öppet för alla.. Har många som är inne på min ftp och det funkar bra.
    Bra att det funkar för dig Tcip!

  30. #60
    Citat Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
    Jag kör ingen begränsning på något vis. Öppet för alla.. Har många som är inne på min ftp och det funkar bra.
    Bra att det funkar för dig Tcip!
    Är det okej om jag frågar dig lite mer om kablarna när jag har köpt fläkten? köpet får bli nästa månad tyvärr

Sida 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Digital ljudutgång i Xboxen
    By Blixten100 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2011-09-17, 00:44
  2. öppna xboxen
    By banditen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 20:57
  3. Xboxen startar av sig själv?
    By crasher in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-21, 11:32
  4. öppna upp xboxen
    By frillezipp in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-01-25, 19:09
  5. Öppna Xbox:en
    By munken in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-01, 08:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •