Sida 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 143

Diskussion: Öppna Xboxen

  1. #61
    housepainter: kan man nå dig på annat sätt än genom forumet?

  2. #62
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    nja, helst inte. men jag hjälper gärna här. Har du frågor så skriv ner dem tydligt och ordnat, så svarar jag på de jag kan svara på.

  3. #63
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp och vi andra hjälper också till!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #64
    Citat Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
    nja, helst inte. men jag hjälper gärna här. Har du frågor så skriv ner dem tydligt och ordnat, så svarar jag på de jag kan svara på.
    Tack. Ska som sagt köpa fläkten runt den 17-20:e feb

  5. #65
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Japp och vi andra hjälper också till!
    Tack. Man kanske t.o.m kan få svar på Mirc eller om du eller någon annan får tummarna loss och svarar på min fråga här - varför ni har censur på div saker. Lite nyfiken på det dära

  6. #66
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Halva nöjet med att ha ett eget forum är ju att man kan låta hitlermustachen växa fritt :-)

    Med ett så stort och populärt forum m.m. som vi driver så lockas många att missbruka det genom att länka till egna hemsidor, egna annonser på annonssiter m.m.

    Senaste veckan har t.ex. någon försökt sälja samma VIA SATA kort som vi säljer på hemsidan genom att annonsera dom här i forumet, länka till sin egen annons på en annonssite osv.

    Ett litet tvåmanna låtsasföretag spammade forumet med länkar till sin hemsida där dom hade mage att erbjuda nme chippning av xbox 360, och begära förskottsbetalning ifall man ville beställa 360 av dom...jaja, kanske var seriöst men det luktade lite "hej skicka mig pengar så jag kan åka till thailand några månader" över det hela.

    Det kostar MASSOR att marknadsföra och driva våra hemsidor, då känns det surt när någon kommer hit och säger att man skall köpa de produkter vi marknadsför hos någon konkurrent som valt att lägga mindre pengar på marknadsföring (och lokaler, anställda, support osv) och istället lever på att ha lite lägre priser.

    För att göra det enklare för besökarna att se när vi tycker att man inte skall diskutera eller länka till t.ex. ett konkurrerande företag så maskeras namnet med *******

    I bland har vi lagt in ett företags namn i filtret eftersom våra besökare haft en hel del mindre fördelaktigt att säga, men vi vill inte att andra företags servicenivå och kompetens skall diskuteras här. Det finns andra siter för sådant.

    Om man inte fattar vinken och försöker göra ett smart drag och sätta in extra mellanslag eller tecken så delar jag ut en varning.

    Drar man på sig flera varningar så blir man automatiskt avstängd från forumet i några dagar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #67
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Halva nöjet med att ha ett eget forum är ju att man kan låta hitlermustachen växa fritt :-)

    Med ett så stort och populärt forum m.m. som vi driver så lockas många att missbruka det genom att länka till egna hemsidor, egna annonser på annonssiter m.m.

    Senaste veckan har t.ex. någon försökt sälja samma VIA SATA kort som vi säljer på hemsidan genom att annonsera dom här i forumet, länka till sin egen annons på en annonssite osv.

    Ett litet tvåmanna låtsasföretag spammade forumet med länkar till sin hemsida där dom hade mage att erbjuda nme chippning av xbox 360, och begära förskottsbetalning ifall man ville beställa 360 av dom...jaja, kanske var seriöst men det luktade lite "hej skicka mig pengar så jag kan åka till thailand några månader" över det hela.

    Det kostar MASSOR att marknadsföra och driva våra hemsidor, då känns det surt när någon kommer hit och säger att man skall köpa de produkter vi marknadsför hos någon konkurrent som valt att lägga mindre pengar på marknadsföring (och lokaler, anställda, support osv) och istället lever på att ha lite lägre priser.

    För att göra det enklare för besökarna att se när vi tycker att man inte skall diskutera eller länka till t.ex. ett konkurrerande företag så maskeras namnet med *******

    I bland har vi lagt in ett företags namn i filtret eftersom våra besökare haft en hel del mindre fördelaktigt att säga, men vi vill inte att andra företags servicenivå och kompetens skall diskuteras här. Det finns andra siter för sådant.

    Om man inte fattar vinken och försöker göra ett smart drag och sätta in extra mellanslag eller tecken så delar jag ut en varning.

    Drar man på sig flera varningar så blir man automatiskt avstängd från forumet i några dagar.
    ? Med ett så stort och populärt forum m.m. som vi driver så lockas många att missbruka det genom att länka till egna hemsidor, egna annonser på annonssiter m.m.?

    Det kan jag förstå. Men på forum så är där sällan reklam så varför inte tillåta att dom länkar till reklam eller dyl? Är det girigheten för att tjäna pengar ifrån er sida?

    ? Senaste veckan har t.ex. någon försökt sälja samma VIA SATA kort som vi säljer på hemsidan genom att annonsera dom här i forumet, länka till sin egen annons på en annonssite osv.?
    Girighet för att ni vill tjäna mest?

    ? Ett litet tvåmanna låtsasföretag spammade forumet med länkar till sin hemsida där dom hade mage att erbjuda nme chippning av xbox 360, och begära förskottsbetalning ifall man ville beställa 360 av dom...jaja, kanske var seriöst men det luktade lite "hej skicka mig pengar så jag kan åka till thailand några månader" över det hela.?
    Varför inte låta polisen sköta det om det är oseriöst?

    ? Det kostar MASSOR att marknadsföra och driva våra hemsidor, då känns det surt när någon kommer hit och säger att man skall köpa de produkter vi marknadsför hos någon konkurrent som valt att lägga mindre pengar på marknadsföring (och lokaler, anställda, support osv) och istället lever på att ha lite lägre priser.?
    Kan förstå det ifrån er synvinkel. Men jag tycker att ni inte har rätt att ha en sådan löjlig censur på konkurrenter. ********* som sagt vi diskuterar inte konkurrerande företag här. ALLS.*********. Vist ni är ju rätt trevliga. Ni ger bra support. Men jag tycker att ni kan ta och lugna ner er på forum och Mirc fronten SPECIELLT med den dära förbannade censuren!

    ? För att göra det enklare för besökarna att se när vi tycker att man inte skall diskutera eller länka till t.ex. ett konkurrerande företag så maskeras namnet med *******?
    Kom på det efter ett halv år efter att jag lade till min signatur..

    ?I bland har vi lagt in ett företags namn i filtret eftersom våra besökare haft en hel del mindre fördelaktigt att säga, men vi vill inte att andra företags servicenivå och kompetens skall diskuteras här. Det finns andra siter för sådant.?
    ****** du är inte lite envis du ********* förbjuder (men har visa undantag) länkning till torrent sidor. Men annars har dom inget förbud, varför får man lov att länka till Thepiratebay men inte till **** börjar du fatta vinken nu? *********

    ? Om man inte fattar vinken och försöker göra ett smart drag och sätta in extra mellanslag eller tecken så delar jag ut en varning.?
    Jag är egentligen en rätt ordentlig person. Men ja det var fel av mig, men se det ifrån min synvinkel också. Jag HATAR censurer. Inte nog med att politikerna försöker att sätta munkavel på oss, nu kan vi inte göra oss utrycka på nätet utan att få munnen ihop syd.

    ? Drar man på sig flera varningar så blir man automatiskt avstängd från forumet i några dagar.?
    Ok. Jag tycker att om man blir varnad som jag har blivit? Så SKA ni bifoga information om det!

    Stort tack för att du tog dig tiden att svara på detta! Tack! Det är verkligen uppskattat. Hoppas att jag inte låter allt för negativ. Och ursäkta för min ton, är inte mening att ha ton
    Last edited by Hansi; 2007-02-01 at 19:15. Anledning: Redigerat bara för att retas med TCIP som inte gillar när jag censurerar :-)

  8. #68
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Asså ingen tvingar ngn att skriva & vara här, man kan ju som företagare inte länka över till en annat företag som gör samma sak, det vore ju rena självmordet.
    Jag menar om jag säljer digitalboxar så säljer jag såklart dom bästa boxar på marknaden en box som både tar Canal Digital, Viasat & boxer inte länkar man på sin hemsida till ngn annan som säljer mindre bra boxar
    Last edited by pege63; 2007-02-01 at 19:06.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  9. #69
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Lite offtopic, men men:

    Tcip, hur blir man begränsad användare? Är man med på nåd då eller?

    Har aldrig sett det förut.....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  10. #70
    Citat Original inlägg av pege63 Visa Inlägg
    Asså ingen tvingar ngn att skriva & vara här, man kan ju som företagare inte länka över till en annat företag som gör samma sak, det vore ju rena självmordet.
    Jag menar om jag säljer digitalboxar så säljer jag såklart dom bästa boxar på marknaden en box som både tar Canal Digital, Viasat & boxer inte länkar man på sin hemsida till ngn annan som säljer mindre bra boxar
    Ursäkta men lägg inte näsan i blöt är du snäll. Vill inte ha svar ifrån dig eller någon annan. Vill bara ha svar ifrån Hansi. Ja jo jag vet, slarvigt av mig att skriva det här. Men det känns onödigt att skapa en ny tråd och skriva om det där.

  11. #71
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Lite offtopic, men men:

    Tcip, hur blir man begränsad användare? Är man med på nåd då eller?

    Har aldrig sett det förut.....
    Tror att det har med att mitt första konto som heter idag TcipHack något tror jag. Blev hackat då en person fick tag på mitt lösenord till min epost, så personen loggade in här ändrade epost och allt. Jag kontaktade Psxcare, dom halv trodde mig och döpte om mitt gamla. Och bad mig skapa ett nytt. Sen så har jag väl haft det så.. Men om jag har några speciella begänsningar nu, så beror det nog på att jag har blitt varnad av Hansi för att jag inte respekterade censuren som jag HATAR (dom meddeladena blockade jag själv bort)

  12. #72
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Citat Original inlägg av Tcip Visa Inlägg
    Ursäkta men lägg inte näsan i blöt är du snäll. Vill inte ha svar ifrån dig eller någon annan. Vill bara ha svar ifrån Hansi. Ja jo jag vet, slarvigt av mig att skriva det här. Men det känns onödigt att skapa en ny tråd och skriva om det där.
    Lägg av el lägg ner over and out
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  13. #73
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag skapade en speciell usergroup för tcip, enda begränsningen är nog att han inte får ha någon signatur :-)

    I övrigt har jag inget att tillägga om det vi pratat om i tråden angående **** filtret. Du får vänja dig helt enkelt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #74
    Citat Original inlägg av pege63 Visa Inlägg
    Lägg av el lägg ner over and out
    Lägg av själv. Jag tyckte att han lade näsan i blött, jag vill inte ha spekulerande svar. Jag vill ha rktiga svar!

  15. #75
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag skapade en speciell usergroup för tcip, enda begränsningen är nog att han inte får ha någon signatur :-)

    I övrigt har jag inget att tillägga om det vi pratat om i tråden angående **** filtret. Du får vänja dig helt enkelt.
    Självklart. Det är så ju svårt att svara.. Men men, tack eller något!

  16. #76
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Tcip. lägg ner nu! Ingen vill ha massa tjafs här. Vill du ha hjälp så hjälper vi, men skall du hålla på att tjafsa orkar ingen bry sig om dina problem.
    Trevlig helg på alla!

  17. #77
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Vilka fördelar har du av ett ICKE önskat beteende tex. Osäker på att inte få rätt svar?
    Om du redan kände dig säker på att ha fått rätt svar, hur skulle det då varit för dig?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  18. #78
    Har köpt fläkten nu. För er som bor i Malmö och går ner till butikerna (Jmedata då). Lita INTE på deras online status för produkterna. Den stämmer inte överrens med verkligheten...

  19. #79
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Jaså du bor också i Malmö... Nej hur mångas gör det? Har du satt inte den då?
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  20. #80
    Hur ska man fästa fläkten egentligen?

  21. #81
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    du får bryta sönder klamrarna som håller fast fläkten och limma med limpistol så ska det fungera fint. glöm inte såga i hårddiskvaggan, jag tror jag ska byta fläkt i en xbox snart också =)

  22. #82
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Du behöver inte limma fast den med limpistol, även om det kanske är bäst. Men jag gjorde aldrig det, jag lade bara en bit av en tvättsvamp under (låter kanske lite konstigt men det blir ju lite som dämpning, och nej, den var aldrig använd) sen fäst ett buntband för att hålla den på plats sen fixar locket resten när du skruvar på det, det håller fast fläkten prima...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  23. #83
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    precis rejjo! buntband! Det är det bästa. bra idé med lite svamp under.

  24. #84
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    tänkte aldrig så ^^

    hmm, men har ni kvar metallplattan som jordar på locket?

  25. #85
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Nja.. Jag har tagit bort den på mina, men inte pga fläkten. Jag har gjort lysdiodsmoddar i locket. Det skall gå att klämma in fläkten utan att röra skärmen i locket.

  26. #86
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Jag har den kvar då jag har crystal, tycker det är snyggare så, men det gör inget om du drar ut den...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  27. #87
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    du får bryta sönder klamrarna som håller fast fläkten och limma med limpistol så ska det fungera fint. glöm inte såga i hårddiskvaggan, jag tror jag ska byta fläkt i en xbox snart också =)
    Tips på vad man kan använda för verktyg?

  28. #88
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    en vanlig tång och en liten såg?

  29. #89
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    En vanlig avbitare körde jag med...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  30. #90
    Citat Original inlägg av rejjo Visa Inlägg
    En vanlig avbitare körde jag med...
    Jasså, och det gick bra? spricker inte chassit lätt?

Sida 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Digital ljudutgång i Xboxen
    By Blixten100 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2011-09-17, 00:44
  2. öppna xboxen
    By banditen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 20:57
  3. Xboxen startar av sig själv?
    By crasher in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-21, 11:32
  4. öppna upp xboxen
    By frillezipp in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-01-25, 19:09
  5. Öppna Xbox:en
    By munken in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-01, 08:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •