Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Tre Röda Lampor

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    0

    Tre Röda Lampor

    Tja ba!

    Har sökt på forumet och känner att jag inte riktigt hittat den info jag söker.


    Jag har haft mitt xbox i typ 6 månader nånting. Chippat det på PSX Care, har en Hitachi läsare och allt har funkat helt perfekt, tills för typ nån vecka sen eller nåt.

    Då stänger xboxen bara av sig själv och det lyser tre röda lampor där på själva knappen på xboxen, den enda som inte lyser är den över högra av dom fyra.

    Vad innebär detta? Ska jag lämna in den eller vad? Måste man återställa den för att lämna in den ? Kan psxcare fixa detta på något sätt ?


    vore tacksam för svar ..



    tja ba !


    //Chris

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    21
    Det är säkert det typiska 0102 koden.
    Sök på 0102 så hittar du kanske svaret

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bara att återställa till original och skicka in till microsoft
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    0
    ake003: synd att ba skriva istället vad det är haha ...

    Hansi: Och hur återställer jag till orginal när det var Ni på psxcare som flashade den ? Kan ni flasha om den tebax lr gåre att göra själv ?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi kan återställa den till original.

    Det kostar 500:-, och då ingår nytt microsoftsigill vid behov samt ny flashning när du fått tillbaka den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    0
    ah fan va grymt!!

    då äre ba att köra ...



    när öppnar ni igen efter jul ?


    äre ba att ringa MS så kommer dom me bud och hämtar den eller ?


    tack för snabba svar!

    god jul på re oxå !

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    21
    ChrisSnyder

    Som du skrev: Har sökt på forumet och känner att jag inte riktigt hittat den info jag söker.

    Tänkte då att du kan ha hjälp att söka.

    Har själv lagat två xbox360 med detta fel och dom fungerar utan problem.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bättre att byta feltillverkade boxar medan garanti gäller än att mcgyverlaga dom och sedan se dom börja strula igen när garantin gått ut...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Jag fick tillbaka en xbox 360 på garantin som hade varit öppnad men dvdspelaren i den lät mer än vad dom ska göra när jag fick tillbaka den. Det verkade som jag fick tillbaka en använd xbox men det spelar inte så stor roll.

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ake003 Visa Inlägg
    ChrisSnyder

    Som du skrev: Har sökt på forumet och känner att jag inte riktigt hittat den info jag söker.

    Tänkte då att du kan ha hjälp att söka.

    Har själv lagat två xbox360 med detta fel och dom fungerar utan problem.

    Och vilken garanti har du på det arbete du utför om den pajar om 4 måndader igen ? Känns lite mer safe att skicka den till MS och som sämst få tebax en ny box och flasha om den bara..

    Nu verkar det ju som det här Error 0102 kan vara vad som helst ifrån en repig skiva till en trasig cpu, och såvida du inte byter cpu så kan ju det du gör vara rent tillfälligt.

    Igår spelade vi PES6 i 4 timmar innan den stängdes av, dagen innan spelade vi Rainbow 6 Las Vegas i 20 min innan den stängdes av, så det kommer ju väldigt random om man säger så ... Det känns som det har med värmen att göra.. För stänger man av den i 15 min så funkar det sen att köra i typ 10 min utan att den fukkar sig ...

    Skandal att den pajar så här tidigt, hade min PS1 i 6 år utan några som helst problem, tror jag har haft alla konsoler som finns typ utan att en enda har pajat.. Självklart så pajar 360'n snabbast av alla, och vad beror det på då .. Jo, att det står Microsoft på den, vad annars ...

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    21
    Jag undrar om man skulle ha kunnat skicka in en xbox360 som jag hittade i elektroniklådan som någon hade kastat pga. att den blinkade rött, ja den hade kod 0102.
    Lagade den och vad har man då att förlora om skiten pajar?

    Eftersom jag råkar hålla på med lödning samt kretskort så är väl det ingen konst att fixa det när man har utrustningen.

    När jag var 19år så kallades jag för Mcgyver men inte fan gjorde jag taikon lagningar med silver tejp och ståltråd.
    Jag rekommenderar inte heller någon att försöka fixa sådant fel som går på garanti.

    God Jul på Er alla!
    Last edited by ake003; 2006-12-24 at 18:24.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är väl helg måndag-tisdag, så vi öppnar igen på onsdag, vanliga tider.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    0
    Ni har inga lån eller hyrmaskiner man kan få ha under tiden eller? Driver en stor musikstudio och det går i stort sett under om vi inte har våran kära xbox här.. =)

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ake003 Visa Inlägg
    Jag undrar om man skulle ha kunnat skicka in en xbox360 som jag hittade i elektroniklådan som någon hade kastat pga. att den blinkade rött, ja den hade kod 0102.
    Lagade den och vad har man då att förlora om skiten pajar?

    Eftersom jag råkar hålla på med lödning samt kretskort så är väl det ingen konst att fixa det när man har utrustningen.

    När jag var 19år så kallades jag för Mcgyver men inte fan gjorde jag taikon lagningar med silver tejp och ståltråd.
    Jag rekommenderar inte heller någon att försöka fixa sådant fel som går på garanti.

    God Jul på Er alla!

    Okej, men säg att jag ger boxen till dig. Du öppnar den och inte ser något fel. Då kan jag kanske ifråga sätta om den pajar ännu mer efteråt.

    Men säg tex att du öppnar den och ser typ att ah, här måste det lödas om eller nåt, gör du det då och vad kostar det och hur lång tid tar det ?

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av ChrisSnyder Visa Inlägg
    Ni har inga lån eller hyrmaskiner man kan få ha under tiden eller? Driver en stor musikstudio och det går i stort sett under om vi inte har våran kära xbox här.. =)

    Om du driver en stor musikstudio så kan det ju knappast vara några problem att köpa en extra xbox att ha i reserv...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    21
    ChrisSnyder

    Så du driver en stor musikstudio!!!???

    Har ni så små marginaler?

    I båda fallen så tog det knappt en timme.

    Sen en sak så jag tänker inte diskutera med dej mera.

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    0
    Bara för att man har pengar betyder det ju inte att man är dum i huvudet och köper nya saker så fort nånting går sönder, skulle absolut kunna gå och köpa en ny xbox, men av ren princip så tänker jag inte göra det. MS har sålt en dålig produkt till mig och dom ska stå för reparationen och servicen.

    Hur som helst så verkar ni ha rödvecka i den här tråden eller nåt, jag menade aldrig att göra nån sur. Jag frågade ju faktiskt vad du tar för att reparera en, hur lång tid det osv. Men det kanske du missade ?

    Hur som helst så kommer jag in med min xbox i veckan. Får man hoppas att dom inte ger mig en ny med den nya dvd-romen.

    simma lungt!

Liknande diskussioner

  1. Frysning och röda "lampor"
    By BuBBa123 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 44
    Senaste inlägg: 2009-05-31, 20:49
  2. Märkligt problem?! Låser sig utan röda lampor
    By trevor in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2006-12-15, 04:21
  3. Hänger sig hela tiden men inga röda cirklar
    By stora4 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 01:36
  4. Tre frågor i en...
    By x-ite in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-10-14, 10:36
  5. tre bilder
    By masten in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-07-16, 11:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •