Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Julaftontrubbel

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Julaftontrubbel

    Tjo alla era roliga personer.

    Jag fick min Xbox chippad med DuoX2 för ett antal månader sedan och har varit väldigt nöjd med det hela. Har streamat julkalendern på den sen en vecka sedan.

    Hursomhelst så har det uppstått ett litet smått konstigt problem just nu när man hämtar sig tillbaka från all julsupande och de nya dvd filmerna som ska ses:

    När jag bootar från DuoX2 chippet (med powerknapp) så blinkar lysdioden på chippet rött. Kan inte hitta vad detta betyder så jag vidarebefodrar frågan till er expertis. Jag bröt tyvärr plomberingen när jag tryckte in ny hårddisk i boxen, men detta var flera månader sedan, så det är nog inte det som är felet.

    När jag starter med orginalbios (med ejectknappen) blinkar inte DuoX2 ledden. Över huvud taget så fungerar chippet helt, kan exekvera XBMC utan problem, samt köra backuper. Undrar lite smått vad den blinkande röda LEDen betyder dock..

    Oj, nu blev det juldagen helt plötsligt. Tack på förhand för svar.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Efter litet mer kaffe och mindre rom så visar det sig, på DuoX2s hemsida, den fina snutten:

    DuoX2 Specification:

    - LED blinks when it is in operation

    Jahara. Spaceman e full. Spaceman ska sova. Ursäkta att jag störde.

    Go jul.

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Det är spriten som får en att börja tänka. Ibland kanske lite för mycket....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Lösningen blev att trycka in xboxen i hörnet. Nu ser man inte att chippet blinkar! Således är problemet löst.

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Det finns två andra lite bättre lösningar. En amatörlösning som jag körde med i början är att tejpa över dioden på chippet med lite svart eltejp, då syns in ljuset ut. Den proffsigare lösningen är att löda bort dioden, inget stort ingrepp, går på 10 sek, men du kanske fördrar tejp.
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •