Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Är jag ensam om det här?

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    23

Question Är jag ensam om det här?

Hej alla, jo när försöker köra min chippade PS2:a så vill den inte köra ntsc-spel, bara pal. Väldigt sällan funkar ntsc-psx-spel, men jag har ALDRIG fått ps2-ntsc-spel att funka . När man kör pal-spel så funkar den bra, men det märks att lasern börjar bli lite trött.... Kan det vara den som spökar? Tyvärr vet jag inte vilket chip det är, eller vilket version ps2:an är
    ( jag är nybörjare.... ), men jag vet att den chippades för typ ett år sen, och då med ett nytt, bra chip ( sa de iallafall ). Min fråga är alltså om ntsc-skivor på nåt sätt är svårare att läsa än pal-skivor, fast ps2:an ÄR chippad?

Hoppas nån kan hjälpa mig, hej!

Registrerade
    Feb 2001
    Från
    helsingborg
    Respekt
    25

köptes o chippades den i början på förra året så bör det vara en 3004r, jag skaffade min för ett år sen det är en 3004r med messiah(men det kan vara ett annat chip för dom var väldigt svåra att få tag i för ett år sen,dom tog slut med en gång t.ex. psxcare fick hem dom p.g.a. efterfrågan). Nej ,jag har inte haft problem med ntsc,skulle det vara lasern borde den ha lika svårt för pal m.m. Jag tror det e chippet, men där e kanske ngn annan som vet?

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    23

Jag trodde också att det var chippet, men saken är den att jag just fick tillbaks ps2:an från garanti-servicen där jag chippade den, och de hittade inga fel! De tog ut moderkortet och hela tjafset och prova i en annan maskin, och där funkade det perfekt.... Med andra ord så MÅSTE det väl vara lasern, eller vad annars? Inget jag vet iallafall....

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    24

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Yojimbo:
    <strong>Jag trodde också att det var chippet, men saken är den att jag just fick tillbaks ps2:an från garanti-servicen där jag chippade den, och de hittade inga fel! De tog ut moderkortet och hela tjafset och prova i en annan maskin, och där funkade det perfekt.... Med andra ord så MÅSTE det väl vara lasern, eller vad annars? Inget jag vet iallafall....</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">De är chipet.Men för att boota ps1 importer så finns de en fusk cd som heter x-ploder men funkar oxå som boot cd för ps1 spel
    <a href="http://www.megagames.com/psx/psx_utils_bootcd.shtml" target="_blank">http://www.megagames.com/psx/psx_utils_bootcd.shtml</a>

Och sen för ps2 importer så får du swappa.... Med dvd region x eller ar2

Fast jag skulle byta chip om jag var du.

<small>[ 12 January 2003, 13:00: Meddelandet redigerat av: spel ]</small>

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    23

Ok, jag har faktiskt en dvd region x, men vaddå swappa? Om du menar att man helt enkelt sätter in ps2-spelet som en dvd-skiva så provade jag det, men det gick inte... Snälla berätta vad du menar, jag kan typ inget om sånt här.

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    24

För att swappa måste du ha dvd region x.
    Då startar man med power knappen intryck tills du ser ps2 loggen. Sen när du ska välja regionerna då lägger du in spelet. Men låt de gå ett tag sen trycker du start.

Fast jag är osäker på om de går på ps2 spel som är på dvd skivor... men du kan pröva.

<small>[ 12 January 2003, 12:55: Meddelandet redigerat av: spel ]</small>

Liknande diskussioner

1. Går det här bra om jag gör så här?
    By Zyphoon in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-05-10, 15:31
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 17:23
  3. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 19:13
  4. Hur går deT?