Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: blixtrar och dunder

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0

blixtrar och dunder

Blixten slog ju ner i xboxen under sommaren, vem bryr sig jag är endå inte hemma å spelar nått under sommaren.
    Ivf, nu skulle jag vilja få den lagad men är lite fundersam :/

Står att en felsökning kommer kosta 1000 kr, sen är det förmodligen moderkortet som är trasigt (nätverksadaptern funkar inte).

Kommer de thela sluta med att lagning kommer kosta typ 2xxxkr? =)
    känns ju rätt löjligt att en felsökning ska kosta 1000 kr?

Å föresten, ska inte xboxen kunna läsa cdskivor också? det kan den inte längre för mig iaf ;>

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    Förlåt för att jag pajja din xbox, men, men, shit happens... Eftersom jag har varit framme så lär nog både nätagget och MB vara trasigt till stor del.
    I tanken så kanske det låter billigare att reparera, men det blir nog ändå billigare att köpa ett helt nytt xbox. Och vissa läsare klarar CD-r skivor. Alla läsare brukar klara CD-rw skivor. Folk säger tex att samsung är bäst, att thomson är sämst, och att philips ligger därimellan. Själv har jag en philips som har svalt varenda skiva ja gett den, CDR/RW, DVD-/+R/RW.... Har dock erfarenhet av en samsung som inte ville läsa nåt annat än DVD-r av verbatim. Testade även att tweaka den men det blev inget bättre. Så det beroro väl helt enkelt på om gud var på bra humör den dag man köpte boxen...
    Last edited by Blixten100; 2006-12-25 at 19:55.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0

hmm

det är bara nätverkskortet som inte fungerar som det ska, resten av xboxen funkar finfint. Men skulle vilja veta hur mycke det kommer att kosta, tänkte att 1000spänn för en felsökning kanske är nått gammalt prisförslag då xboxen nyss kommit ut.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Nä, en felsökning där vi bara kollar vad som kan vara fel utan att fixa något kostar c:a 350:-

Men vi brukar säga att skall vi hålla på med den så fixar vi den när vi ändå håller på och mekkar om slutpriset blir max 1000:- utan att vi skall behöva ringa och fråga om reparationskostnaden är OK.

Att löda på ett nytt chip för nätverket skulle väl kosta c:a 750:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Att löda i V.15, kanske inte så smart
    By Kuwabara in forum Matrix Infinity
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 16:30
  2. Problem med olika bios och ny HDD
    By goure^ in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2006-12-07, 18:00
  3. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59
  4. knepigt fel, först stabilt grönt sen 2ggr grönt sen rött/grönt
    By kallejalle in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 04:51