Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: ss? Huh? O_o

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    ss? Huh? O_o

    Ska just börja sätta igång att bränna min första skiva till min nymoddade 360. Jag vill bara ha allting klart för mig innan jag börjar bränna så jag inte slösar skivor i onödan.

    Jag förstår att jag ska packa upp så att jag har img-filen på x antal gigabyte framför mig, och sen öppna "image.dvd"-filen i clonecd för att sedan bränna. Men det här med ss-filer? Euuhh? Vad är nu det? Jag vill bara kolla så att jag inte har glömt något innan jag sätter igång. Bara förklara för mig som om jag vore fyra år vad ss-filer är, var de finns, och varför jag skulle behöva dem.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    SS = Security Sector
    SS-filen behöver du bara om spelet inte är pre-patched. De flesta releaser idag är pre-patched med de skickar ändå med SS-filen som en extra bonus.
    LÄS i spelets nfo om det behöver patchas eller ej.
    OM det behöver patchas så får du ladda ner och installera XBox360 SS Merger. Med det programmet kan du med hjälp av rätt SS-fil patcha ett opatchat spel. Programmet har en utmärkt hjälpfunktion där du kan läsa mer om hur du gör.

    Jag rekommenderar även att du läser FAQ'n här på forumet.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    195
    Respekt
    22
    bränt nya färdig patchade spel....inga problem
    men dom äldre..text perfect dark zero ..en *.img fil och en ss patch fil *.bin
    xbox360 ss merger få ut en *.img och en *.dvd fil??

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    19
    jag ska bränna tony hawk 8, och med det så följer det med en patch.. hur gör man då?
    krysslåda trehundra sextio säämsung 5,3a oljud
    peeääs trää tyst

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    THP8 måste vara pre-patched , vore konstigt annars vilken release är det?

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Alla releaser (som jag sett i alla fall) på Tony Hawk 8 är pre-patched.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag behöver hjälp med att få Tony hawk att fungera har tankat hem det iftån piratebay och sen har jag fattat det som att man bara ska kunna bränna ut det direkt eftersom att det är pre-patchat.
    men det står att skivan är unreadable när jag sätter in den i mitt 360.

    Skulle bli väldigt glad för svar har slösat 3 skivor på det nu och har fortfarande inte kunnat testa mitt nya xbox360.


    Här är en länk till torrenten jag tankat hem:
    http://thepiratebay.org/tor/3554203/...XBOX360-VORTEX


    Tack på förhand

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    kan tillägga att jag har brännt med cloneCD som jag har gört att man ska och jag har Xtreme 360 Firmware Multi-X på min 360.

    vad har jag gjort fel ?

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Du får nog förklara lite mer.
    Exakt hur gjorde du?
    Vilka skivor använde du?
    o.s.v

    Har du läst igenom FAQ'n?????
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag packade upp spelet när jag fått hem det och sedan brännde jag det direkt i CloneCD skivorna jag änvänder är Verbatim Double Layer Skivor 2,4 X.

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Vad fick du när du packade upp rar-filerna?
    En .000 och en .dvd?
    Du ska då i CloneCD välja burn image och ta .dvd-filen.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    fick en dvd-filen men den är bara på 1kb den stora filen heter magicISO

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    det är rätt. dvd-filen ska bara vara på typ 1kb.
    Gissar jag rätt om jag säger att du valde den stora filen när du brände?

    Om du hade läst FAQ'n innan så hade du sluppit slösa 3 skivor....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    HAHAHAHAHA ja helt rätt.
    så allt funkar om jag väljer dvd-filen?

    Tusen tack för hjälpen

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    japp. det ska funka.

    oavsett, eftersom du tydligen är helt ny på det här, LÄS faq'n så slipper du göra massa andra misstag.....

    Lycka till!
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hej!

    Hmm jag e väll en av dem i mängden som oxå misslyckats med ett flertal skivor!
    Jag lyckades få pgr3 att funka, men inget mera :/

    Pratar gärna med nån vänlig själ på msn annars som kan få mig att förstå va jag gör fel! Börjar juh bli kostsamt att prova sig fram!
    ( ja jag har sökt runt på nätet, men ja finner ändå inte vad som blir fel :/ kanske jag som e kass på att leta? men om nån orkar så länka gärna )

    På de 3 senaste skivorna jag brännt får jag felet! Disc unrecognised (stava) :P / Dirty disc

    Jag ska ner och köpa flera skivor nu igen, men det vore juh kul att få något mer spel spelbart

    Jag ha provat brännt i olika program! använt programmen som .nfo filerna rekomenderat!

    Brännare: Vet ej (Kan kolla upp det sen om det behövs)
    Skivor: Tdk ( Vet ej om det e bra skivor eller ej: 89kr st )
    Dvd: Samsung 25ms
    Firmware: Xtreme 5.1 (c)
    Spel: Ett exempel - http://thepiratebay.org/tor/3554203/...XBOX360-VORTEX


    /mvh Charlie
    Last edited by CharlieB; 2006-12-29 at 05:50.

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Skippa TDK skivorna. För dyra, för dåliga tydligen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Okej

    Jag satt faktiskt i denna stund och kikade in lite butiker som säljer Verbatim skivor!
    Har dessutom sånn tur att en mindre butik ligger här runt knuten och de säljer dem!

    Priset verkar mycket vettigare på dessa skivor och så verkar många rekomendera dem: http://www.dataknuten.se/articles.php?id=68474&pid=10.1

    Tack för ditt svar Hansi
    updaterar detta inlägg senare om skivbytet gjort susen!

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    195
    Respekt
    22
    DMI,SS och PFI (bin filer) finns med vilken av dom ska man använda??
    och vissa spel är redan färdigpatchade....varför skickas då dessa filer med?

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av CharlieB Visa Inlägg
    Okej

    Jag satt faktiskt i denna stund och kikade in lite butiker som säljer Verbatim skivor!
    Har dessutom sånn tur att en mindre butik ligger här runt knuten och de säljer dem!

    Priset verkar mycket vettigare på dessa skivor och så verkar många rekomendera dem: http://www.dataknuten.se/articles.php?id=68474&pid=10.1

    Tack för ditt svar Hansi
    updaterar detta inlägg senare om skivbytet gjort susen!
    Du kan hitta 10-pack Verbatim till det där priset.... på nät-butiker som Hansi inte gillar att jag nämner här....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  21. #21
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Mikael71 Visa Inlägg
    DMI,SS och PFI (bin filer) finns med vilken av dom ska man använda??
    och vissa spel är redan färdigpatchade....varför skickas då dessa filer med?
    Det beror på om du vill ha den stealth-patchad eller ej :-)
    SS = Security Sector
    DMI = Disk Manufacturing Information
    PFI = Physical Format Information

    För att få spelet att fungera räcker det med SS-filen. Vill du maximalt lura 360'n att det är ett originalspel så tar du med även de andra två.

    De skickas med ifall du redan har spelet rippat men opatchat. Eller om du behöver patcha om det för t.ex. NME.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    195
    Respekt
    22
    i ss merge finns bara plats för en *.bin fil...
    hur gör man då??
    lättare att leta färdiga patchade spel...men dom gamla är oftast inte patchade..

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    XBOX360 SS Merger 1.7b.exe är din vän
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •