Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: NME 360 v 1.2 VS Xreme firmware

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    40
    Respekt
    19

    NME 360 v 1.2 VS Xreme firmware

    vad är det bästa alternativet av ovanstående ( eller andra också för den delen) är bäst för att modda en xbox 360 med samsung läsaren?

    MVH Dezuria

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Xtreme: Kan starta spel från single layer. Kan köra dvdläsaren i olika hastigheter.

    NME360: Stängs av och går inte att detektera när du kör originalspel. Kan även stänga av ethernetporten när du kör backuper.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    461
    Respekt
    21
    ethernetporten när du kör backuper. WOW och det är ju så svårt att dra ut nätverks sladden
    Stolt ägare till en 360 konsoll med

    Mitt xbox

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    40
    Respekt
    19
    så nme kan inte läsa single layer... på duallayer är det så att man måste ha en speciell brännare osv för att kunna bränna skivor om man har en samsung läsare ? ifall jag har xtreme så är det helt kört med live eller ? eftersom att jag vill kunna spela pes 6 live så är det ingen hit

  5. #5
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    20
    Jag har hållt mig dåligt uppdaterad senaste tiden. Men det är bara på Samsung man köra singel layer? Eller?

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av dezuria Visa Inlägg
    så nme kan inte läsa single layer... på duallayer är det så att man måste ha en speciell brännare osv för att kunna bränna skivor om man har en samsung läsare ? ifall jag har xtreme så är det helt kört med live eller ? eftersom att jag vill kunna spela pes 6 live så är det ingen hit
    Du behöver en brännare som kan bränna dual layer.... å det kan de flesta dvd-brännare idag... en sån behöver du i dagsläget oavsett om du väljer nme eller xtreme (det finns inga releaser ännu för single layer).
    Nej, det är inte kört med Live om du har Xtreme. Funkar hur bra som helst. Men man vet ju såklart inte vad Microsoft hittar på framöver....


    Citat Original inlägg av Spacmec Visa Inlägg
    Jag har hållt mig dåligt uppdaterad senaste tiden. Men det är bara på Samsung man köra singel layer? Eller?
    Japp. Just nu i alla fall... men det kommer säkert till Hitchin så småningom också...
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    40
    Respekt
    19
    Tack för många bra och snabba svar

    Om jag har fårstått rätt så är nme 360 ett bättre val ifall man är beredd att köra med endast duallayerskivor ? med samsungläsaren så funkar det med vilken duallayerbrännare som helst samt verbatim skivor ?

    hur är det med patchningen av spelen ?

    ett xtremepatchat spel kan man inte köra i ett nme chippat xbox, kan man patcha om xtremepatchade spel ?

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Jag skulle säga att xtreme är ett bättre val. Den kan du enkelt uppgradera (eller återställa till original) vid behov. Ett chip, NME eller annat, löder du fast och kan inte uppdatera enkelt om det kommer nya features....

    Vilken duallayerbrännare som helst är kanske att ta i lite.... men de flesta fungerar. Det är bara att testa. En ny kostar bara ett par hundra.

    Security Sectorn ligger på olika ställen för Xtreme och för NME. Det går att patcha om ett spel så det funkar även för NME. Dock är de flesta releaser pre-patched för Xtreme, så du sparar dig massa patchningsstrul genom att inte ha NME....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är bara att köra senaste xbox 360 ss merger (jag kör 1.7b nu) och klicka i "Create a NME Compatible ISO" så fungerar spelet med både NME360 och XTREME. Tar bara några sekunder även på min gamla slöa 2x500Mhz:are.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    40
    Respekt
    19
    Tack än en gång för bra svar

    får bli en omflashning av firmwaren då

Liknande diskussioner

  1. NME 360 v1.1 & Samsung läsare
    By jonaz82 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 22:14
  2. nme 1.2 vs nme 1.1
    By izikiel in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 19:38
  3. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33
  4. Xtreme firmware 3.0 for TS-H943 Xbox 360
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 11:22
  5. Xtreme Samsung firmware version 2.0
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 12:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •